تعداد بازدید: ۲۶۲۵
کد خبر: ۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱ - 2017 21 February
مدیرکل دامپزشکی فارس از امحای 1800 قطعه مرغ بومی پیش از ورود به این استان خبر داد.
به گزارش هورگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، یعقوب مهندس اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در چند استان کشور از جمله استان هم‌جوار، ضرورت داشته است تا نظارت بر حمل ‌و نقل دام و طیور تشدید شود، در همین راستا، ساعت 3 بامداد روز پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه ماموران مستقر در قرنطینه دامپزشکی واقع در پلیس‌ راه آباده ـ اصفهان با همکاری نیروی انتظامی موفق به توقیف یک کامیون فاقد گواهی حمل بهداشتی حامل مرغ بومی شدند.

مدیرکل دامپزشکی فارس ادامه داد: این محموله که شامل یک‌ هزار و 800 قطعه مرغ بومی بود و از استان اصفهان به مقصد استان فارس بارگیری شده بود، توقیف و با دستور مقام قضایی معدوم شد.

این مقام مسئول افزود: به ‌منظور حفاظت و حراست از این صنعت در این استان از ورود هرگونه طیور زنده، تخم‌مرغ و کود مرغی بدون داشتن گواهی حمل بهداشتی از استان مبدا جلوگیری خواهد شد.

وی با درخواست مجدد از مدیران مرغداری‌های صنعتی مبنی ‌بر رعایت اصول قرنطینه‌ای اضافه کرد: در شرایط فعلی علاوه ‌بر پرندگان مهاجر، مرغ بومی نیز عامل انتشار و انتقال بیماری آنفلوآنزا به واحدهای صنعتی می‌شود و لازم است در این مورد مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها