تعداد بازدید: ۲۱۵۳
کد خبر: ۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ - 2017 16 January
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از راه‌اندازی مجمع خیرین اشتغالزا در استان خبر داد.
 حشمت کوشکی اظهارداشت: این اقدام در جهت بهبود معضل بیکاری در فارس است و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت این مجمع معضل بیکاری در استان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجمع‌های مختلف توانست خدمات‌دهی در فارس را افزایش دهد ‌ادامه داد: مجمع خیرین مسجد ساز، مدرسه ساز، سلامت و بیمارستان ساز از جمله مجمع‌هایی است که توانست با استفاده از پتانسیل مردمی و بخش خصوصی، در احداث مدرسه، مسجد و بیمارستان موفق عمل کند.

وی گفت: با راه اندازی مجمع خیرین اشتغال هم به دنبال تجمیع سرمایه‌های خرد و کلان مردم و بخش خصوصی برای ایجاد و رونق اشتغال هستیم تا ضمن بهبود بحران بیکاری در فارس از نیروهای مهارت دیده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید بهره ببریم.

کوشکی با اشاره به مصوبه مجلس برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ویژه افرادی که ظرفیت اشتغال بنگاه اقتصادی خود را افزایش داده‌اند، افزود: امیدوارم با استفاده از ظرفیت این مصوبه قانونی که مشمول افرادی می‌شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به کار می‌گیرند اشتغالزایی در فارس افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان این که آموزش‌های اداره کل تکمیل کننده ‌آموزش‌های دانشگاهی است افزود: در 9ماهه اول امسال 6 میلیون و 800 هزار نفر ساعت آموزش تخصصی داده شد که این میزان 400 هزار نفر ساعت بیش از تعهد ما است.

به گفته وی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از طریق 50 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و 812 آموزشگاه بخش خصوصی به ارایه آموزش‌های خود می‌پردازد و علاوه بر آن از طریق مراکز جوار دانشگاهی، پادگان، زندان،‌ آموزش‌های روستایی، عشایر، واحدهای صنعتی و صنفی به ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازد.

کوشکی تدوین سیاست و استراتژی آموزشی به صورت تقاضامحوری به جای عرضه محوری گفت: در نخستین گام به شناسایی نیاز کارخانجات صنعتی و واحدهای صنفی می‌پردازیم و سپس دوره‌های آموزشی را تدوین و تعریف می‌کنیم.

وی با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه ای متقاضیان زیادی از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد اضافه کرد: شدت تقاضا به حدی است که 85 درصد مهارت آموزان مرکز برق الکترونیک زیرمجموعه اداره کل فنی و حرفه ای فارس،‌ دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی گفت: توانمندسازی شاغلین در صنایع و واحدهای صنفی از دیگر رویکردهای اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس است تا این افراد بتوانند براساس پیشرفت تکنولوژی آموخته‌های خود را به روز کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس تاکید کرد: تا کنون 173 جلسه کاری با دانشگاه ها و مراکز هدف این اداره کل برگزار شده که بخشی از نتیجه آن انعقاد 25 تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و مراکز دانشگاهی برای افزایش سطح مهارت دانشجویان بوده است.

وی با یادآوری آن که 75 درصد آموزش‌های ارایه شده عملی و 25 درصد تئوری است افزود: گواهینامه‌های صادره توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای،‌ گواهینامه‌ای با کد بین المللی است و این گواهینامه در هر نقطه جهان مورد قبول است.

کوشکی با اعلام این که ساختمان سنجش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس که با اعتبار یک میلیارد و ششصد میلیون تومان ساخته شده در دهه فجر افتتاح خواهد شد افزود: بخشی از این ساختمان به برگزاری دوره های آزمون الکترونیکی اختصاص دارد.

وی یادآور شد: از پارسال در شیراز و از امسال در 17 شهرستان استان آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و افراد از پشت سیستم‌های رایانه آزمون داده و در همان زمان از نتیجه آزمون خود مطلع می شوند.

وی با بیان این که شورای مهارت در 25 شهرستان فارس راه‌اندازی شده افزود: درگذشته جامعه به سمت مدرک گرایی پیش می‌رفت این در حالی است که هم اکنون مسئولان کشور به این نتیجه رسیده اند که باید ایران را به سمت مهارت آموزی سوق داد و خوشبختانه در این زمینه به نتایج خوبی هم رسیده ایم.کوشکی در پایان گفت: در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به دنبال شناخت و ترویج هر چه بیشتر خدمات آموزشی خود است که شورای آموزشی می‌تواند با کمک اعضای این شورا برای تحقق این مهم کمک زیادی نماید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها