تعداد بازدید: ۷۰۷
کد خبر: ۱۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 2021 29 July
آمار بالای زنبور و عقرب‌گزیدگی در تیرماه
42 مورد تماس با اورژانس در ماه گذشته در ارتباط با زنبور و عقرب گزیدگی بوده که 15 مورد آن منجر به اعزام آمبولانس شده است.

با توجه به شروع فصل گرما و برداشت میوه‌های تابستانی، گزش حشرات از جمله زنبور زیاد شده و اگر کسانی حساسیت یا سابقه فامیلی دارند، باید بیشتر مواظب باشند.

رئیس اورژانس 115 نی‌ریز با بیان این مطلب گفت: «چنین افرادی باید در محیط‌های خاص و خطرآفرین مثل قصابی‌ها، دامداری‌ها یا باغهای انگور و انجیر کمتر بروند و پنجره‌های خانه‌شان توری داشته باشد.»

محمدحسین کچویی گفت: «هر جا آب باشد، زنبور هم هست. اگر افراد شب را در بیابان می‌گذرانند باید کیسه‌خواب داشته باشند و کفشهای ساق بلند بپوشند تا از گزش عقرب و مار در امان باشند. اگر کسی حساسیت دارد و ناچار است به جاهای پرخطر برود، باید به پزشک متخصص مراجعه کند تا داروهای پیشگیری از حساسیت یا داروهای خودتزریق برایش تجویز شود.»

وی افزود: «اگر کسی دچار گزش شد و دچار علائمی از بدحالی، تنگی نفس، احساس خارش و یا خار در گلو، تاری دید و ... که نشانه حساسیت زیاد است شد، باید او را به پهلو خواباند و در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفت، یا وی را به نزدیکترین مرکز درمانی رساند.»

کچویی عنوان داشت: «اگر کسی حین رانندگی با موتورسیکلت دچار گزش زنبور شد، باید ضمن حفظ خونسردی، فرمان وسیله نقلیه را رها نکند. افراد باید از هر منبعی که می‌توانند، کمکهای اولیه از جمله درمان و تزریق داروهای ضد حساسیت را یاد بگیرند.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها