تعداد بازدید: ۳۱۷۰
کد خبر: ۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ - 2016 18 December
امام جمعه نی‌ریز:
آیت‌ا... فقیه وجود 400 کیلومتر راه خاکی شهرستان را یادآور شد و با اشاره به 6 گردنه نی‌ریز، از عدم توجه مسئولین نظام به مشکلات راه‌های نی‌ریز بخصوص گردنه‌های خطرناک آن گلایه کرد.
عابد نعمتی: امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه26 آذر، روز ایمنی حمل و نقل و رانندگان و راهداری را یادآور شد و در مورد کارکنان راهداری گفت: «با اینکه تعداد آنها اندک است، اما خدمات آنها بسیار ارزنده است. آنها راه‌های شما را در سرما و گرما کنترل و اگر راهبندان شود، برای خدمت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند؛ ولو اینکه خدمت آنها در خارج شهر باشد و مردم نبینند. آنها آسایش خود را کنار می‌گذارند تا مردم در رفاه باشند.»

ایشان در عین حال گفت: «آنها غریبند و دولت توجه کمی به آنها می‌کند. اگر برف بیاید، ماشین نمک‌پاش ندارند؛ در حالی که جاهای دیگر دارند. نمی‌دانم چرا استان و مسئولین به این شهر توجه نمی‌کنند و به فکر این مردم نیستند. »

امام جمعه نی‌ریز در حالی این را گفت که به بیان وی شهرستان نی‌ریز از نظر وسعت در استان فارس بعد از شیراز است، اما مشکلات و گرفتاری هیچ شهری به اندازه نی‌ریز نیست.

ایشان برای این منظور به 1150 کیلومتر راه شهرستان نی‌ریز اشاره کرد که هنوز 400 کیلومتر آن خاکی است.

راهی که در مسیر مسافران شهرهای دیگری از جمله بندرعباس، کرمان، زاهدان و ... است و بارها شده که به بیان آیت‌ا... فقیه گرفتار شده‌اند.

به گفته خطیب جمعه نی‌ریز، در سفر استاندار، آنها باور نمی‌کردند این شهرستان 400 کیلومتر راه خاکی داشته باشد. 

عضو خبرگان رهبری عنوان داشت: «وقتی تعداد زیادی از سربازان به شهادت رسیدند، دولت بیدار شد که نی‌ریز گردنه لای‌رز دارد. اما لای‌رز تنها نیست؛ نی‌ریز 6 گردنه دارد. من از مدیر کل راه می‌خواهم که بیاید و مشکلات راه‌های نی‌ریز را از نزدیک ببیند.»

ایشان برای این منظور از مشکلات راه‌های آباده طشک، گردنه نقاره‌خانه مشکان و جاده نی‌ریز سیرجان نام برد و گفت: «چقدر مردم باید در گردنه لای‌رز کشته و ماشینها به درون دره پرت شوند؟ خدایا گوشهای خواب مسئولین نظام را بیدار کن.»

آیت‌ا... فقیه گریزی هم به مشکلات رانندگان زد. مشکل بزرگی که مدت مدیدی است گریبان رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین را گرفته و بارها آنها را به اعتصاب و اعتراض وا داشته است.
به گفته خطیب جمعه نی‌ریز،  برای کمی مبالغ ارزانتر، به بیگانه‌ها و غیر بومی‌ها بار می‌دهند و رانندگان نی‌ریزی زمین می‌مانند.

ایشان گفت: «نگذارید در این شرایط رکود مردم در زحمت باشند و مأیوس شوند.»

آیت‌ا... فقیه در جایی دیگر از این که اجناس در شهرستان نی‌ریز به نسبت شهرستانهای مجاور گرانتر است، گلایه کرد و از اتاق اصناف و بازرگانی خواست تا نظارت کنند.

امام جمعه نی‌ریز سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبریک گفت و با اشاره به روز اخلاق و مهرورزی عنوان داشت: «بعد از اعتقادات، اخلاق و آداب مهم است. این همه جدایی و اختلاف برای چیست؟ چرا برخی با هم سازش ندارند و کنار هم نیستند؟ تفرقه و جدایی نباید باشد. با هم تعاون و همکاری داشته باشید. تفرقه هم مثل اعتیاد، بلایی برای شهر ماست.»

بین دو نماز، حجت‌الاسلام سیداحمد تقوی مسئول گزینش ائمه جمعه کشور سخنرانی کرد. وی ضمن بیان خصوصیات پیامبر اسلام(ص)، به برخی آفات انقلاب و تلاش دشمن برای بهره‌برداری از آن بخصوص از را تهاجم فرهنگی اشاره کرد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها