تعداد بازدید: ۳۶۴۰
کد خبر: ۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ - 2016 08 October
امام‌جمعه نی‌ریز:
امام جمعه نی‌ریز منکر را منحصر به موی دخترها و بازوی پسرها ندانست و کسانی را که کار مردم را انجام نمی‌دهند، منت می‌گذارند و امروز و فردا می‌کنند، خائن و بی دین خواند.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در مراسم نماز‌جمعه 16 مهر، بزرگترین منکر را اختلاف و جدا کردن مسلمین از هم خواند و بزرگترین معروف را حفظ نظام اسلامی عنوان نمود.

به گفته آیت‌ا... فقیه، هر کس مردم را نسبت به نظام و اسلام بدبین کند، بزرگترین منکر را انجام داده و فاسد است.

امام جمعه نی‌ریز به وجود شرابخانه و فاحشه خانه‌ها در نظام شاهنشاهی اشاره کرد و تعداد آن را بیشتر از کتابخانه‌ها در آن زمان دانست.

ایشان گفت: « با وجود اسلامی بودن نظام و رهبری مجتهد و عادل، هنوز در بعضی زمینه‌ها کوتاهی می‌شود.»

آیت‌ا... فقیه برای این منظور صدای آزاردهنده ساز و آواز در عروسیها را مثال زد و ضمن انتقاد از نیروی انتظامی، از آن خواست تا نسبت به این مسائل جدی‌تر عمل کند و برای برخورد با بر هم زنندگان آسایش عمومی، شاکی خصوصی طلب نکند.

امام جمعه نی‌ریز گفت: «معنی اسلام و دولت اسلامی این است که هر کس هر کار دلش خواست بکند؟ پس این دستگاه‌ها و سازمانها برای چه است؟ پس وظیفه نیروی انتظامی چیست؟»

عضو خبرگان رهبری بر وجود افراد متدین، با تقوا و با ایمان در رأس امور تأکید کرد؛ نه افرادی که بی‌مصرفند و به درد هیچ چیزی نمی‌خورند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: «این مال تنبلی و بی‌عرضگی ماست که سکوت می‌کنیم و نظاره‌گر معصیتیم. چرا ما این قدر ضعیفیم و با دین مسامحه می‌کنیم؟»

به بیان ایشان، وقتی خدا هم امر به معروف می‌کند، ما نباید بگذاریم منکر در جامعه پیدا و معروف ترک شود.

آیت‌ا... فقیه منکر را منحصر به موی دخترها و بازوی پسرها ندانست و کسانی را که کار مردم را انجام نمی‌دهند، منت می‌گذارند و امروز و فردا می‌کنند، خائن و بی دین خواند.

امام جمعه نی‌ریز اظهار داشت: «شمایی که کار نمی‌کنی، حقوق حرام می‌گیری و دزد کشوری. آنهایی که حقوق نجومی می‌گیرند و پز هم می‌دهند، مسلمان و دنباله‌رو مکتب علی هستند؟ اگر ما تابع علی هستیم، این رباها، رشوه‌ها، باندبازیها و رابطه‌ها چه است؟»

رئیس ستاد امر به معروف با بیان اینکه هر فساد فردی، به همه جامعه لطمه وارد می‌کند، از مسئولین هیئتها خواست تا به جای توجه به طبل و روشهای متنوع سینه‌زنی، به فکر تبلیغ دین و زنده نگه داشتن اهداف حسینی باشند.

البته ایشان تأکید کرد هر کس امر به معروف می‌کند، خود باید پاکدامن و صالح باشد. 

آیت‌ا... فقیه گفت: «اول خودتان را درست کنید، بعد مردم را.»

بعد از مراسم نمازجمعه، نمازگزاران طی یک راهپیمایی، از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کردند و شعار سر دادند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها