تعداد بازدید: ۳۴۳۱
کد خبر: ۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ - 2016 17 September
امام‌جمعه نی‌ریز:
امام‌جمعه نی‌ریز گفت: «علی(ع) الگوی ماست. باید به سیره او برگردیم و حکومت ما سایه‌ای از حکومت علی(ع) باشد. »
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در مراسم نماز‌جمعه 26 شهریور، با بیان این مطلب، به برخی تجملات رایج در کشور اشاره کرد و آن را خلاف حکومت علوی عنوان نمود.

ایشان گفت: «علی(ع) شب را سیر نمی‌خوابد؛ مبادا در حجاز گرسنه‌ای باشد. علی کاخ نشین نیست و زندگی تجملاتی ندارد. او تنها یک پیراهن داشت. حکومت علی یعنی این؛ نه این تشریفات و تجملات و بدبختیهایی که در جامعه فراهم می‌شود. خیلی از کوخ‌نشینها و روستائیان نه آب و برق و گاز درستی دارند، نه راه درآمدی. باید به فکر آنها هم بود.»

به گفته امام جمعه نی‌ریز، حکومت اسلام و ولایت فقیه به اسم نمی‌شود؛ باید عمل ما خوب باشد و به اسم اسلام هر کار خرابی را انجام ندهیم و برخوردمان با مردم تند نباشد.

آیت‌ا... فقیه کاغذبازی ادارات و دستگاه‌ها را خلاف اسلام دانست و از مردم خواست تا بیدار و هشیار باشند و حقوق حقه خود را بگیرند.

عضو خبرگان رهبری گفت: «ولایت فقیه استبداد، خوش‌گذرانی و پایمال کردن حقوق مردم نیست. ولایت فقیه مدافع مسلمین، مستمندان و فقراست.»

امام جمعه نی‌ریز به جریان سرشماری کشور اشاره کرد و ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در آن،  از دولت خواست تا آمار صحیح بردارد، برنامه صحیح بریزد و به فکر مستمندان جامعه باشد.

عضو خبرگان رهبری گفت: «حکومتی که 200 هزار شهید داده، برای رفاه یک عده خاص نیست. دولت باید بداند چند نفر بیکار، محروم و مستضعف دارد. چند نفر مسکن ندارند و تعداد زنان بی‌سرپرست چقدر است.»

ایشان در جایی دیگر، سالروز آغاز جنگ تحمیلی را گرامی داشت و از مردم خواست تا با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، از بیش از هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد حمایت کنند.

در بین دو نماز امیر باوندپوری مدیر کمیته امداد نی‌ریز سخنرانی کرد. وی با اشاره به اینکه 9 درصد جمعیت شهرستان شامل 4500 خانوار زیر پوشش این نهاد هستند، از مردم خواست تا با مشارکت عمومی در جشن عاطفه‌ها، از دانش‌آموزان محروم که 585 نفر آنها یتیم هستند، حمایت کنند.

وی با اشاره به برخی شائبه‌ها در مورد کمکهای کمیته امداد، به موارد زیر اشاره کرد:
- صد درصد کمک شما به فقرای این شهرستان داده می‌شود و این کمکها شرعاً و قانوناً خارج از شهرستان نمی‌رود.
- حقوق و مزایای کارکنان این نهاد را دولت تأمین می‌کند و ریالی از کمکهای مردمی خرج هزینه‌های پرسنلی و جاری و حتی خرج خرید یک برگ کاغذ نمی‌شود.
- کمکهایی که برخی اوقات از طریق این نهاد برای مردم غزه، لبنان و ... جمع‌آوری می‌شود، صرفاً از طریق همان صندوقهایی است که به این نیت پر شده و جهت کمک به این مردم هزینه و ارسال می‌گردد.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها