تعداد بازدید: ۳۴۹۰
کد خبر: ۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 2016 10 September
امام جمعه نی‌ریز:
امام جمعه نی‌ریز گفت: «جهان اسلام بیدار شود و برای مدیریت حج اقدام کند.»
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در مراسم نماز‌جمعه 19 شهریور، سالگرد شهادت 7 هزار زائر خانه خدا را تسلیت گفت و اظهار داشت: «آل سعود لیاقت ندارد خادم‌الحرمین باشد. جهان اسلام بیدار شود و برای مدیریت حج اقدام کند.»

ایشان به حقوق بشر غربی به شدت انتقاد کرد. به گفته امام جمعه نی‌ریز، غربی‌ها برای از بین رفتن حیوانات سکوت نمی‌کنند، اما برای کشته شدن 7 هزار نفر انسان بی‌گناه حرفی نمی‌زنند و عربستان هم عذرخواهی نمی‌کند.

ایشان در جایی دیگر، بزرگترین هدیه انسان را بیان عیب انسان خواند و گفت همه باید آمادگی‌ انتقاد را داشته باشند و از آن خوشحال شوند.

به گفته آیت‌ا... فقیه، اگر برادرانه عیب کسی را نگویید و در مقام اصلاحش برنیایید، خیانت محسوب می‌شود؛ هر چند که ممکن است ناراحت شود و جبهه بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با طرح این سؤال که «چگونه عیب مردم را به آنها بگوییم و راهنمایی‌اشان کنیم،  در حالی که ناراحت نشوند و در مقام اصلاح خود برآیند؟»، به سه مورد اشاره کرد؛

1- انسان انتقادپذیر باشد و اندرز و نصیحت را بپذیرد، 2- عیب افراد را پنهانی به آنها بگویید تا آبرویشان حفظ شود و3- این کار را با ادب و کمال انجام دهید و به شکل ملایم و نرم به آنها بگویید تا توهین نشود و فرد انتقاد شونده جبهه نگیرد.

بعد از مراسم نماز جمعه، نمازگزاران در سالگرد جنایت منا و شهادت حدود 500 ایرانی در مراسم حج سال گذشته راهپیمایی کردند و شعارهایی علیه آل سعود سر دادند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها