تعداد بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۱۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 23 December
تتلو یا امیرحسین مقصودلو در زیرزمین متولد شد، رشد کرد و بالا آمد.
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

او قبل از اینکه خواننده شود زیرزمینی بود و شخصیتش را می‌توان یک برون‌داد نمادین غلظت‌یافته از تأثیر آسیب‌های اجتماعی بر فرد دانست.

او برای گرفتن مجوز دست به هر کاری زد... بر روی ناو جنگی از انرژی هسته‌ای دفاع کرد، در انتخابات سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی حمایت نمود و در انتخابات ۱۳۹۶ و در این چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت ابراهیم رئیسی رفت و خود را انقلابی دانست، اما وقتی دید راه به جایی نمی‌برد عصیان‌گر شد و به ترکیه رفت...

او در آنجا مسیر افول خود را آغاز کرد، فحش‌های رکیک، سوءاستفاده از دختران کم‌سن و سال، استفاده  از  بازیگران ایرانی و حتی وعده ازدواج به آنها، حضور فعال در سایت‌های شرط‌بندی، و اعتیاد به هر ماده مخدری او را خطرناک‌تر از قبل کرده بود، اما با این حجم از خطا، باز هم طرفدارانش کم نبودند و غالباً سالن‌های اجرایش پر تا پر تماشاگر می‌شد و وقتی از آن‌ها می‌خواست تا بر او سجده کنند و «یا  تتل» بگویند بدون آن که علت را بپرسند همراهش می‌شدند.

در شبکه‌های اجتماعی هم کم حاشیه نداشت و ماجرای درخواست از هوادارانش برای اینکه برای او «بق بقو» کنند و همراهی آنان غیر قابل تصور بود. افول تتلو به سقوط رسید و در حالی که می‌گویند در آخرین قرارداد خود شکست سنگینی خورده بود به سمت ایران فراری شد و ویلای ترکیه را که دختران آنجا را جهنم تتلو می‌خواندند رها کرد.

⭕ خواننده‌ای زیر زمینی که هیولا شد

او به یک جوکر تبدیل شده بود که ناکام در جلب نظر از هم‌نسلی‌های طبقه متوسطی‌اش توانسته بود لشکری از نوجوانان دهه‌های بعد را پای کارش بیاورد و به این شکل تتلو متولد شد.

حمله تتلو به ارزش‌های طبقه متوسط که از آزادی‌های فردی گرفته تا نماد‌هایی مثل محمدرضا شجریان امتداد می‌یافت، به هیچ‌وجه عدالت‌خواهانه نبود، اما مولود بی‌عدالتی بود.

او درست و غلط، هر چه را که می‌گفت با لحنی گزنده و عموماً مستهجن می‌گفت و به یک استاد بلامنازع در حرص دادن متوسطی‌ها تبدیل شد.

در پاره‌ای از مواقع امیرتتلو و ساسی‌مانکن تبدیل به نماد‌هایی توده‌ای برای دو جناح سیاسی اصلی در کشور شدند....، اما تتلو دیوانه تمام عیار بود.

یک روز به امام حسین (ع) توهین می‌کرد و روز دیگر به غلط کردم می‌افتاد و ویدئویی بیرون می‌داد که در آن یک مداح محلی می‌گفت امیرحسین مقصودلو خرج یک هیأت را داده است.

یک روز در مورد اینکه زن‌ها نباید سر کار بروند و با مرد‌ها نباید خوش‌وبش کنند حرف می‌زد و روز دیگر اطلاعیه اینستاگرامی می‌داد و از دختران زیر ۲۰ سال برای عضویت در حرمسرایش داوطلب می‌پذیرفت.

هرچه حرص جماعت با این کار‌های تتلو بیشتر درمی‌آمد او هم جواب‌های حرص‌درآورتری می‌داد.

او دیگر هیولا شده بود و  هر کس از هر طبقه‌ای اگر ذره‌ای به اخلاقیات و هنجار‌ها پایبند بود، برآشفته می‌شد.  

تتلو به یک عفونت خطرناک تبدیل شده بود.

کنسرت می‌گذاشت و وسط آن می‌گفت چند دقیقه صبر کنید تا من بروم مواد بکشم و برگردم. در همان کنسرت مرتب به هوادارانش توهین می‌کرد و سوت و کف احمق‌هایی که توهین می‌شنیدند و ذوق می‌کردند، حرص آدم‌های عاقل و عادی اجتماع را در می‌آورد.

او حالا به جایی رسیده و کار‌هایی کرده که هیچ آدمی با عقل و منطقی متعارف نمی‌تواند مدافعش باقی بماند و روی دفاع جماعت بی‌عقل و بی‌منطق هم نهایتاً برای پر کردن یک سالن کنسرت می‌توان حساب کرد نه بیشتر.  

⭕ پایان راه و آینده‌ای پر ابهام

خبر بازگرداندن امیر تتلو از ترکیه به ایران، مثل انفجار بمبی در شبکه‌های اجتماعی بود  وحالا او پشت میله‌های زندان در ایران است و شاید به همه گزینه‌های روی میز فکر می‌کند از زندانی‌های طولانی مدت تا اعدام...

مطلب کامل را می‌توانید در نی‌تاک ۳۸ مطالعه نمایید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها