تعداد بازدید: ۲۴۱۲
کد خبر: ۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ - 2017 14 January
امام جمعه نی‌ریز:
آیت‌ا... فقیه از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی خواست تا بیمارستان جدید نی‌ریز را به 160 تخت‌خواب افزایش دهند.
عابد نعمتی: امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه 24 دی،  به سفر امروز دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و هیئت همراه به شهرستان نی‌ریز اشاره کرد و بر تقاضای مردم نی‌ریز به افزایش 40 تخت‌خواب به آن تأکید نمود.

ایشان گفت: «طبق استاندارد بین‌المللی ما باید 299 تخت‌خواب داشته باشیم. اما به همین 160 تخت‌خواب هم راضی هستیم. درست است که جمعیت نی‌ریز کم است؛ اما به گفته خودشان، تعداد بیمارانش معادل مرودشت است و از جاهای دیگر هم به بیمارستان نی‌ریز مراجعه می‌کنند.»
او از مسئولین خواست تا همین حالا که مشغول به کارند، 40 تخت‌خواب دیگر افزایش پیدا کند تا مردم در زحمت نباشند.

باید جان جوانان مردم برایتان محترم باشد

خطیب جمعه نی‌ریز به واژگونی دوباره یک اتوبوس در مسیر حادثه‌خیز نی‌ریز - قطرویه اشاره کرد و از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا هر چه زودتر پروژه دوبانده شدن آن را تکمیل کنند.

آیت‌ا... فقیه تصریح کرد: «مسئولین چطور می‌توانند راحت در اتاقشان بنشینند؟ آیا احساس مسئولیت نمی‌کنند؟ مگر این جوانان که جانشان را از دست می‌دهند، ایرانی نیستند؟ اینها هم انسانند و خانواده دارند. آنها هم زندگی را دوست دارند. شما نباید راحت بنشینید. باید مرتب سرکشی کنید و جان مردم برایتان محترم باشد.»

ایشان ادامه داد: «تا کی ما باید این قدر عقب‌افتاده باشیم؟ راه‌های صاف را درست می‌کنند، اما این گردنه حادثه‌خیز را نه. تقاضای ما از دولت اسلامی این است که هر چه زودتر این راه را درست و محرومیتهای گذشته ما را جبران کنند.»

امام جمعه نی‌یز از نمایندگان مجلس خواست تا در برنامه‌ریزی برای برنامه ششم توسعه، به فکر مردم محروم باشند. ایشان گفت: «پایتخت ایران باستان و حرم سوم اهل بیت، از همه استانها در همه زمینه‌ها غریبتر و عقب‌افتاده تر است. »

غیر از ائمه کسی عصمت ندارد

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر ارتحال آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و اظهار داشت: «هر کسی در زندگی لغزشهایی دارد. ما که معصوم نیستیم. غیر از ائمه کسی عصمت ندارد. هر چند بعضی از علما معتقدند که غیر از معصوم هم می‌تواند دارای عصمت باشد، ولی معمولاً آنها عدالت شریف دارند. آن کسی که معصوم است، امام و پیغمبر است. لذا در زندگی لغزشها برای هر کسی پیدا می‌شود و ما نباید زحمات و کارها را فراموش کنیم.»

ایشان افزود: «کما این که که رهبر معظم انقلاب فرمودند من 59 سال با این مرد هم‌عقیده بودم، شریک هم بودیم و به هم نزدیک بودیم و الآن دیگر کسی جای ایشان برای من نیست.
این سخن خود بسیار مهم است.»

آیت‌ا... فقیه همچنین به روز هوای پاک، روز غزه، سالروز شهادت نواب صفوی، سالروز فرار شاه و همچنین سالروز انتصاب آیت‌ا... خامنه‌ای به امامت جمعه تهران از سوی امام راحل(ره) اشاره کرد.

گفتنی است در حاشیه مراسم نماز جمعه، طوماری توسط نمازگزاران امضا شد که در آن درخواست مردم شهرستان نی‌ریز مبنی بر افزایش بیمارستان 120 تخت‌خوابی به 160 تخت‌خوابی قید شده بود. در این طومار، به مصاحبه نی‌ریزان فارس در تاریخ 12 دی‌ماه با دکتر حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و قول وی مبنی بر تأمین منابع مالی آن توسط بنیاد برکت استناد شده بود.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها