کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر نیریز
بیوگرافی:
• هادی جلالیان متولد 01 بهمن 1361 فرزند نصراله در شهر نی ریز، محله کوی امام مهدی(عج) ، دارای مدرک مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار می باشم.
• استاد دانشگاه در دانشگاههای آزاد،پیام نور،علمی کاربری و آموزشکده فنی دختران شهرستان نی ریز و استهبان و شیراز.
• استاد نمونه شهرستان و استان از سال 96 تا 1400 .
• از سال1388 به عنوان مدیرعامل و مدیر فنی شرکت اتصال نقره ای فارس در شهرستان نی ریزمشغول به فعالیت می باشم.
تحصیلات دانشگاهی و مدارج علمی :
• دکتری (Ph.D) کامپیوتر گرایش نرم افزار در دانشگاه کرمان.
• فوق لیسانس (M.Phil) مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد اراک.
• لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد میبد.
فهرست برنامه های کاری:
1. احیا و بازنگری در طرح توسعه جامع شهری و ارائه طرح ایجاد بافت جدید شهری برای حل مشکل ترافیک در شهر .
2. فعال کردن طرح شوری یارها در شوری جدید.
3. اهتمام در حفظ و گسترش فضای سبز شهری با همکاری شهرداری.
4. نظارت و اهتمام ویژه در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری در شوری جدید.
5. ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری.
6. فعال کردن کمیسیون 77و100شهرداری متناسب با رفاه حال شهروندان در شوری جدید.
7. استفاده موثر از مساجد و محوریت قراردادن مساجد در مباحث فرهنگی شهر.
8. برنامه های عمرانی و فرهنگی و اقتصادی شوری جدید.
9. توسعه فرهنگ شهر دیجیتال و الکترونیکی کردن فعالیتهای شهرداری و ایجاد یک پارک علم و فناوری با توجه به راه اندازی کمیسیون علم و فناوری در شوری جدید.
برنامه کاری:
در حوزه مدیریت یکپارچه شهری و شهرداری و شوری:
1. طرح توسعه جامع شهری:
با وجود اجرای این طرح در طی سالهای گذشته ما فقط شاهد یک بافت قدیم پر ترافیک در مرکز شهر هستیم که با روند افزایش تراکم خودروها با یک مشکل اساسی عبور و مرور مواجه خواهیم بود.که می بایست برای طرح تعریض خیابان¬ها در چهار خیابان اصلی شهر برنامه ریزی دقیق و مدون و با رعایت اصول شهرسازی و وضعیت مالی شهرداری ارائه شود. و همچنین اجرای این طرح در دوره های گذشته و عدم رعایت اعتدال در توسعه در تمامی محله ها منجر به ایجاد سطح طبقاتی در نقاط مختلف شهر شده است.
راهکار اساسی برای حل مسائل فوق احیا و بازنگری در طرح جامع توسعه شهری با در نظر گرفتن موارد ذیل را شامل می شود:
• در طرح تعریض خیابان¬های اصلی شهر که مربوط به اوایل انقلاب می باشد.تعریض را در خیابان های اصلی شهر از دو طرف در نظر گرفته اند و با توجه به بودجه شهرداری و همچنین قیمت بالا اماکن تجاری این طرح امکان پذیر و قابل تعریض نخواهد بود.راهکار اساسی ایجاد یک بافت جدید مبتنی بر مجتمع های تجاری با معماری ایرانی و اسلامی است که با در نظر گرفتن همه اصول شهرسازی مانند داشتن پارکنیگ طبقاتی مختلف و ایجاد معابر جدید با آینده نگری بلند مدت طبق یک طرح جامع توسعه شهری کارشناسی شده و مبتنی بر رعایت اصول اعتدال در توسعه اجرا گردد تا علاوه بر حل مشکل ترافیک در شهر در کاهش ایجاد سطح طبقاتی ایجاد شده براساس طرح فعلی موثر و کارا باشد.
2. فعال کردن طرح شوری یارها در شوری جدید:
شوری یارها شامل بزرگان و افراد باتجربه و نخبه و جوانان و زنان تحصیلکرده ای در سطح محله های مختلف شهر می باشد.که انتخاب آنها توسط اعضای شوری و کمک گرفتن از آنها در شناخت مسائل مربوط به هر محله بسیار موثر خواهد بود. که این امر منجر به اجرای راهکارهای عملی موثرتر در سطح هر محله با توجه به مشکلات مربوط آن محله و شهر خواهد شد.
3. اهتمام در حفظ و گسترش فضای سبز شهری با همکاری شهرداری:
داشتن یک شهر زیبا با فضای سبز شهری متنوع در ایجاد یک روحیه شاد و سرزنده برای اهالی شهر بسیار موثراست.بنابراین می بایست برنامه های متنوعی را در طول زمان با کمک گرفتن از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه اجرا نمود. دراین زمینه می بایست در حفظ و نگهداری و توسعه بلوارها و میادین و سایر فضای شهری اهتمام ورزید.در حوزه فضای سبز شهری از یازده سال قبل تا به حال طرح ایجاد یک گلخانه در نظر گرفته شده است.که این گلخانه می بایست علاوه بر تامین گلهای مورد نیاز در بحث فضای سبز شهری از طریق فروش گل به شهر همجوار ایجاد درآمدزایی برای شهرداری نیز داشته باشد.که باتوجه به وضعیت فعلی این گلخانه این توانایی ندارد و می بایست با یک برنامه ریزی دقیق و کارآمد این گلخانه احیا و فعال کرد و از ظرفیت های آن استفاده کرد.همچنین می بایست در بازنگری و ایجاد و احیا طرح های جدید فضای سبز در نقاط مختلف گردشگری اطراف شهر مانند آسیاب آبزردشت و ...در شوری جدید اهتمام و تلاش ورزید.
4. نظارت و اهتمام ویژه در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری در شوری جدید:
پرداخت به هنگام حقوق کارگران علاوه بر جلوگیری از اعتصاب آنها و ایجاد اختلال در کار شهرداری سبب می گردد که کارگران و کارمندان شهرداری با رضایت خاطر وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهند و سبب بازدهی بالا شهرداری نیز می گردد.
5. ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری:
توسعه پایدار شهرها منوط به وجود منابع درآمدی پایدار است این در صورتی است که سازمان شهرداریها طی دهههای گذشته به سمت منابع درآمدی ناپایدار حرکت کرده است که خطر بسیار بیشتری وجود دارد که درآمد آنها محقق نشود و روند اجرای طرحهای شهری و تلاش برای رفع مشکلات با چالش مواجه شود تا جایی که گاهی موجب اجرا نشدن طرحها شده است." در ادامه علت حرکت شهرداری به سمت درآمدهای ناپایدار شهری و راهکارهایی برای کسب درآمدهای پایدار پیشنهاد می شود.
• علت ناپایداری منابع درآمدی شهرداری چیست؟
از سال ۳۴ که قانون شهرداریها و قوانین نوسازی یا آئین نامه مالی شهرداریها مصوب و لحاظ شد، همواره مبحث درآمدزایی شهرداریها مطرح بوده است. شهرداریهای نسل اول زیر مجموعه مستقیم دولت بودند و دولت بخشی از درآمدهای به دست آمده را به حساب شهرداریها واریز میکرد و شهرداریها درآمد چندانی از طریق اخذ عوارضها نداشتند اما بعد از انقلاب و به خصوص در دهه هفتاد، جهتگیری شهرداریها به سمت تحقق درآمدهای مبتنی بر اخذ عوارض شهری رفت. شهرداری تهران اولین شهرداری بود که تراکم فروشی را مطرح کرد و از این طریق توانست درآمد بسیار خوبی کسب کند و چرخ پروژههای عمرانی را به حرکت درآورد. نسل دوم شهرداریها اما شهرداریهایی بودند که ساختار مالی و درآمدی آنها مبتنی بر درآمدهای ناپایدار، بالاخص فروش تراکم و تغییر کاربری بود. درآمدهای حاصل از این روش نسبت به درآمدهای قبلی دولت بر مبنای ضابطه مشخصی نبود و با عنوان درآمدهای ناپایدار مطرح شده است. روند کاهش ساخت و ساز در دهه ۷۰ یا تغییر رویه در صدور آرای دستگاه قضائی یا دیوان عدالت اداری، مبتنی بر ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر موجب شد برخی از این درآمدها با نوساناتی روبرو شود. دهه ۸۰ موضوع درآمدهای پایدار به عنوان یک راهکار اساسی مطرح شد که ماحصل آن تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که در حوزه مالیات بندی، سهم شهرداریها را به عنوان درصدی از وصول تحققی مالیات بر ارزش افزوده دید و توانست درآمد پایداری را برای شهرداریها تحقق ببخشد.
• درآمدهای ناپایدار چه آسیبی بر ساختارهای شهری وارد میکند؟
آسیبی که درآمد ناپایدار بر شهرداریها وارد میکند، طولانی مدت است، زیرا سیستم مالی شهرداری به نوعی به تحقق درآمدهای ناپایدار عادت میکند و از کسب درآمد از طریق عوارض نوسازی، کسب و پیشه یا خودرو فاصله گرفته و به سمت دیگری سوق پیدا میکند. این خود آسیب جدی بر ساختار شهرداری وارد میکند. دو رویه کلی، تفکر بودجه انبساطی یا تفکر بودجه انقباضی برای بودجه نویسی وجود دارد، معمولاً بودجه انقباضی زمانی انتخاب میشود که منابع مالی شهرداری یا دستگاههای مختلف سال بعد با تهدیدات مختلفی روبرو باشد یا سهم هزینهها افزایش پیدا کند و به ناچار باید به سمت بودجه انقباضی پیش رفت در حالی که بودجه انبساطی زمانی مصوب میشود که فرآیند رو به جلوی شهرداری یا دستگاههای مختلف به سمتی حرکت کند که بتواند تحقق درآمدهای مازاد را پیش بینی کند و محق بداند. مشکلی که در تصویب بودجه انبساطی ممکن است به وجود بیاید، افزایش فشار بر شهروندان برای تحقق درآمدهای ناپایدار و جبران کسری بودجه است، یعنی شهرداری با تدوین بودجه انبساطی به سمت درآمدهای ناپایدار حرکت میکند تا بتواند کسری بودجه خود را محقق کند. در پیش گرفتن این رویه در طولانی مدت دستگاهها و شهرداری را با مشکل اساسی مواجه میکند و موجب تخریب زیرساختهای شهری میشود.
• راهکار کسب درآمدهای پایدار شهری چیست؟
در قانون اولیه شهرداریها، قانونی در زیر مجموعه قانون مدیریت واحد شهر، جایگاه شهرداری یا مدیر شهر در ساختار مدیریت شهر، نقش بالایی در سلسله مراتب ساختاری و خدماتی بود، اما با ابطال مفاد این قانون، سیستم شهرداری صرفاً به یک سیستم مدیریت هزینه و درآمد تبدیل شد و نقش شهرداری از جایگاه یک مدیر به نقش خدمات رسان تغییر پیدا کرد در حالی که در دنیا به خصوص در کشورهای توسعه یافته شهرداری سعی دارد با راهبری شهر به سمت پروژههای درآمدزا مثل جذب توریست یا ساخت کارخانهها در مجموعههای صنعتی درآمدزایی کند. ایجاد پارکهای علم و فناوری نیز میتواند منبع درآمد مناسبی باشد اما در ایران شهرداری از این طریق درآمدی ندارد در صورتی که در دنیا شرکتهای نوبنیاد و پارکهای علم و فناوری در حین اینکه به سمت بکارگیری انرژی پاک و انرژی نو در حرکت هستند و دستاوردهای نوینی دارند، توانستهاند نسل سوم و نسل چهارم ارتباطات را ارتقا دهند که برای شهرداریها بسیار مفید است، لذا شهرداریها توانستهاند به سمت توسعه و ایجاد منابع پایدار به منظور تحقق درآمدزایی حرکت کنند. ایجاد مجموعههای گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی و مراکز فرهنگی نیز میتواند کمک کننده باشد. باید در تلاش بود تا سرمایه گذاری در شهرها را افزایش داد تا شهرداری درآمدهایی داشته باشد که در شاخصه درآمدهای پایدار قرار بگیرد.
یکی از مسائل جدی شهرداری ایجاد درآمد پایدار در شهرداری هست که از طریق آن بتوان برنامه های عمرانی و فرهنگی و اجتماعی متنوعی را در سطح شهر پیاده سازی کرد. در راستای ایجاد درآمد پایدار بهره مندی از قابلیت های بخش خصوصی در شهرستان بسیار حیاتی و تاثیرگذار است.می توان در این زمینه از قابلیت های موجود در شوری و بخش خصوصی در راستای ایجاد و فعال سازی مجدد و پویا ماسه شویی شهرداری و ... بهره برد.
6. فعال کردن کمیسیون ماده 77و 100 شهرداری متناسب با رفاه حال شهروندان در شوری جدید:
این دو کمیسیون مهم در شهرداری که به بحث صدور مجوز پروانه ساختمان و بحث خلافی در هنگام ساخت و ساز می پردازد . خود مبتنی بر اصول مدونی می باشند. اجرای موثر و متناسب با رفاه حال شهروندان می تواند جوانان و خانه اولی ها و افراد بی بضاعت را که اکثرا به دنبال مسکن ارزان بوده و در دام افراد سود جو می ا فتند و زمینهای با کاربری غیر مسکونی را خریداری می کنند و به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز می نمایند،را یاری نماید. و از طریق کمیسیون 77 و بحث افزایش تقسیط عوارضات زمینه را به گونه ای فراهم آورد تا افراد به راحتی بتوانند به صورت قانونی پروانه ساخت اخذ نمایندو گرفتار مشکلات ساخت و ساز نشوند، و زمینه ساز توسعه پویا شهر گردد.
7. استفاده موثر از مساجد و محوریت قراردادن مساجد در مباحث فرهنگی شهر:
مساجد نقشهای بیبدیلی در تروبج فرهنگ، تمدن اسلامی، تربیت و..داشته و دارد، در طول تاریخ مسجد رابطه بسیاری با بازار، کتابخانه، عبادت، طبابت، دارالعماره، مدرسه، بهداشت، سیاست و حتی بزرگان، مراجع و روحانیت و ...داشته است.
• اهمیت و جایگاه مساجد در مدیریت شهری:
اهمیت و جایگاه اماکن مقدسی چون مسجد و اساس فلسفه ساخت و تشکیل و سازمان دادن آنها را باید از صدر اسلام در پیشینه تاریخی آن جستجو کرد. مسجد از جایگاهها و اماکن مقدسی است که در تاریخ صدر اسلام دارای مبانی، اهمیت و جلوه ویژهای است. مسجد نماد مدنیت و تمدن در جهان اسلام است.در مدیریت شهری از منظر شهرسازی و برای دریافت اهمیت و جایگاه بنای اساسی و اولویت بناها، از تاریخ صدر اسلام، میتوان دریافت که عمل و رفتار پیامبر(ص)، (مهاجرت از مکه به مدینه)، برای نشان دادن جایگاه این بنا، در گسترش و اولویت و رتبه نخست این بنا در شهرسازی و تشکیل حکومت و مدنیت در هر عصری خواهد بود.در پرداخت به شهرسازی اسلامی و رعایت و رواج فرهنگ اسلامی در آثار و اماکن، باید به خوبی دریافت که قبل از هر اقدامی، نخست ساخت و جایگاه مسجد در شهرسازی بر مبنای الگوی اسلامی و دینی، اولین رتبه را داراست.اما آنچه امروز برای پرداختن به موضوع مسجد در معماری اسلامی لازم و ضروری است، رعایت الگوها و الویتهای فرهنگی بر اساس مبانی دینی است که باید به آن پرداخته شود.متولیان امور فرهنگی و دینی، در کنار سازمانها و متولیان امور توسعه شهری، باید تعریف خاص و کاملی از معماری اسلامی با رعایت نمادهای ارزشی و دینی و اسلامی، تعریف و یا باز تعریف و ارائه نمایند. مردم به کمک اوقاف جهت ساخت مساجد به میدان آیند،سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان متولی فرهنگی برای ساخت و تکمیل و حمایت مالی در ساخت بنای مساجد، قطعا توان کافی برای تکمیل همه پروژهها را در تمام نقاط ندارد، برای تکمیل و تعمیر و ساخت این بنای ارزشی و فرهنگی نیاز به همت والای عموم ملت است و به نظر میرسد، شهرداریها و سازمانهای متولی امور فرهنگی بهطور جد، برای پیشبینی ساخت این بناهای مهم و تاثیرگذار با همه نقشهایی که در تربیت و آموزش و پرداختن به سایر امور مردم دارند وارد نشده و یا چارهاندیشی فراگیر نشده است و نیازمند یک الگوی درست و پیشبینی شده با تعین اولویت ساخت این بنا، یک ضرورت و نیاز برای همه شهرها و محلات با توجه به جمعیت و…است. به نظر میرسد میتوان در مدیریت شهری، بهخصوص از سوی شهرداریها و برای رعایت الگوهای معماری اسلامی، در توسعه شهر و شهرکها، به نسبت جمعیت و بنا، زیر بنا، پروانه ساخت و یا اسناد مالکیت مربوطه، سهم و هر نوع کمک و… را از مالک هر واحد برای ساخت این بنا مهم( مسجد) با همه نقشهای تاثیرگذار آن در نظر و پیشبینی و از عموم اهالی آن شهرها یا شهرکها دریافت و با رعایت اولویت در اولین فرصت، متناسب با ویژگیهای انسانی و طبیعی، مسجدی قابل و فراگیر ساخته شود.تشویق حضور کودکان در مسجد همراه با بازی و سرگرمی،به جای اینکه کودکان خود را به اجبار به فضاهای مذهبی و غیر قابل درک آنان، برای آموزش و نماز و یا عبادت ببریم ، اگر در حاشیه مساجد، امکانات و یا پارکهایی ولو کوچک و یا متناسب و برخوردار از وسایل بازی کودکان هم در نظر میگرفتیم، کودکان خود به خود، راغب به حضور در فضای نورانی و آموزشی مسجد میشدند و نوعی رغبت برای کودکان در سنین ابتدایی برای حضور ایجاد میشد و امتناعی هم ممکن است دیده نمیشد، چون در این صورت مسجد برای کودک زیبا و بسیار دلانگیز احساس میشد، در این حالت کودکان حضور در مسجد و نماز و …را همراه با بازی کردن و سرگرمی یاد میگرفتند، در حال حاضر بسیاری از پارکهای ما فاقد مسجد و یا مساجد ما فاقد فضایی سرگرمکننده و شوقآمیز برای کودکان است، همراه کردن این دو یا چند فضا تاثیر بسیاری در حضور و یادگیری و ایجاد رغبت در کودکان دارد.برای تربیت و کار کردن هیچگاه دیر نیست. ما باید مساجد را با بسیاری از خدمات و وسایل سرگرم کننده و آموزشی مانند کتابخانههای عمومی وسایل و ابزاربازی و پارک کودکان و … همراه و نزدیک کنیم، اگر همه این امکانات را در یک جا تجمیع کنیم، در سر جمع هزینههای فرهنگی، صرفه جویی بیشتری خواهیم داشت ، اگرچه باید بدانیم کارهای فرهنگی از امور دراز مدتی است که تاثیر خود را در دراز مدت به جا خواهند گذاشت، ظرافتهای بسیاری در ساخت و ساز اماکن فرهنگی و مذهبی وجود دارد که باید از متولیان و متخصصین امر بیشتر نظر خواهی کرد و به تحقیق و نتایج تحقیقات توجه بیشتری مبذول داشت. اگر چنین موضوعاتی را در نظر بگیریم، تاثیر بسیار بیشتری در نسل جوان و نوجوان و آینده خویش خواهیم دید، همواره پیشگیری و آموزش بیش از درمان تاثیر داشته و هزینههای کمتری را نیز به دنبال خواهد داشت.در بعضی شهرهای در کنار مساجد وجود حمام، کتابخانه و صندوقهای قرضالحسنه و… نشان از اعتبار این موضوع و اهمیت نقش مساجد در میان جامعه و مردم بوده است. روحانیت، وعاظ، مربیان آموزشی و تربیتی، اساتید و فرهنگیان، بزرگان و متنفذین و همه اصحاب علم و دانش، رسانههای گروهی و…، نقش بسیار مهمی در ترویج این نقشها را در مورد مساجد برعهده دارند.به نظر میرسد توجه بیشتری در این زمان به مساجد احساس میشود، هرچه حضور در مساجد بیشتر و پررنگترشود، نشاط و شادابی و سلامت روحی و جسمی، تربیت و … نسل جدید بیشمار و در مقابل، میزان جرائم و تعداد زندانیان و انواع جرائم کمتر و زندانها خالی و مشکلات تربیتی کمتر میشوند.و همچنین ما نباید از نقش مسجد و تاثیر آن در تربیت درست فرزندانمان غافل شویم، چراکه همین مساجد بودند که با حضور جوانان و نوجوانان فرزندانی برای جبهه و جنگ و دفاع از ارزشها را در کشور ما بهخوبی تربیت و ساخت که مایه سربلندی کشور ما در طول تاریخ شد.
• بازنگری در بودجههای فرهنگی و ورزشی و توسعه شهر برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین مساجد و کتابخانهها و پارکها و سایر نهادها و تجهیز مساجد برای آموزش و توسعه فرهنگی و آموزشی برای جلوگیری از صرف بسیاری از هزینهها در دراز مدت .
• همچنین تجهیز تعدادی مسجد و مهمانسرا جهت استفاده در مناسبات مذهبی جهت پربار شدن مراسمات و استفاده بهینه هیأتهای مذهبی از روحانیت جهت پررنگ شدن محتوای فرهنگی و مذهبی در مسجد و محله الزامی است.
8. برنامه های عمرانی و فرهنگی و اقتصادی شوری جدید:
مسائل عمرانی و فرهنگی و اقتصادی و ورزشی وگردشگری مهمترین مسائلی هستند،که در ایجاد روحیه شاد در بین مردم و جوانان و ایجاد پویای در شهر موثر می باشند.برای تحقق این امر می توان با بهره گیری از امکانات بخش خصوصی و نهادهای مربوطه وشهرداری برنامه های ذیل را جزء برنامه های مورد نظرشوری جدید در این حوزه در نظرگرفت:
• راه اندازی یک فرهنگسرای فعال و پویا با محوریت انجمن های خوشنویسی و هنرهای نمایشی و...
• راه اندازی مجموعه فرهنگی و ورزشی و رفاهی ویژه بانوان .
• پیگیری و اهتمام برای رفع مشکلات استخر فعلی و راه اندازی مجدد آن در کم ترین زمان ممکن.
• برگزاری مسابقات و جشنواره¬های ورزشی و فرهنگی و مذهبی در رشته های مختلف و نمود آن در شبکه های استانی و کشوری برای ایجاد امید و انگیزه دربین جوانان و بانوان.
• راه اندازی یک پارک تفریحی با امکانات روز ویژه کودکان و نوجوانان .
• تهیه و برگزاری برنامه هایی از نقاط تاریخی و مذهبی و گردشگری شهر و نمود آن در رسانه های مختلف استانی و ملی برای توسعه بحث گردشگری.
9. توسعه فرهنگ شهر دیجیتال و الکترونیکی کردن فعالیتهای شهرداری و ایجاد یک پارک علم و فناوری با توجه به راه اندازی کمیسیون علم و فناوری در شوری جدید:
شهر الکترونیک یکی از خاستگاههای مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری و الکترونیکی کردن فعالیتهای شهرداری جهت کاهش بار مراجعات مردم می باشد. شهر دیجیتال عبارت از شهری است که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویسهای دولتی و سازمانهای بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانهروزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام میشود.یا به عبارت دیگر میتوان گفت در شهر دیجیتال تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکههای اطلاعرسانی تامین شود.به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست.که باعث کاهش بار ترافیک عبور و مرور در شهر و دسترسی سریع تر به خدمات می گردد.
• برای تحقق این امر می توان با راه اندازی یک پارک علمی فناوری در جهت نیل به چنین هدفی و گسترش فرهنگ شهر دیجیتال حرکت کرد و همچنین با استفاده از نیروهای نخبه و تحصیلکرده وایجاد ارتباط موثر بین مسئولین شهر و نخبگان در جهت حل مسائل شهری گام موثرتری برداشت.و همچنین علاوه براین اهتمام به بحث آموزش فعالیت برخط شهرداری به مراجعه کنندگان به شهرداری به کاهش بار مراجعات و سهولت انجام کارها و پیگیری آنها در زمان شیوع ویروس کرونا خواهد کرد. و باعث تسریع کارها و کاهش هزینه و رعایت بیشتر بهداشت فردی و عمومی در زمان پاندامی کرونا می گردد.
• همچنین برای توسعه فرهنگ شهر الکترونیک افزایش پهنای باند اینترنت شهر و رفع نقاط کور سرویس دهی در برخی محلات اولویت و نیاز اساسی شهر می باشد.
کلام آخر:
به صورت انفرادی و بدون در نظر گرفتن روح شوری و بدون حضور همه طیف ها و گرو هها شوری مفید و موثری نخواهیم داشت. و امیدوارم شوری ایی داشته باشیم که برنامه ایی جامع و هدفمند وبا آینده نگری برای شهرمان و با رویکرد جوانان و بانوان و همه ا قشار مردم ارائه و اجرا و عملیاتی نمایند.
نظر شما