تعداد بازدید: ۳۶۱۹
کد خبر: ۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳ - 2016 28 November
دو پرنده وحشی که در شهر نی ریز سرگردان شده بودند توسط دو شهروند نی ریزی دوستدار محیط زیست در یک روز تحویل محیط زیست شدند.
به گزارش هورگان: بنا بر اعلام جواد مهدی پور رئیس اداره محیط زیست نی ریز، دو شهروند نی ریزی علاقه مند به محیط زیست شنبه ششم آذرماه به طور جداگانه دو پرنده مهاجر را که سرگردان بودند پیدا کرده و صبح روز بعد تحویل اداره محیط زیست دادند.

 ابتدا بهنام دهقان یک قطعه فلامینگو( مرغ آتشین)  را که به خاطر نبود آب در دریاچه بختگان سرگردان شده بود در اطراف شهرسنگ نی ریز پیدا کرده و با مراقبت کامل در صبح روز یکشنبه  7 آذرماه تحویل اداره محیط زیست نی ریز داد.

دقایقی پس از تحویل فلامینگوی مهاجر، شهروند دیگر نی ریزی به نام سعید میرزازاده  با حضور در این اداره یک پرنده وحشی به نام چنگر (پرلا) را که یک پرنده آبزی است در کمال صحت تحویل این اداره داد.
میرزازاده شب قبل از آن این پرنده را در کوی امام مهدی و در جوی آب پیدا کرده و با خود به خانه برده بود.


این دو پرنده اکنون در استخر پرورش ماهی یک باغ متعلق به شهروند نی ریزی دوستدار محیط زیست درحال نگهداری هستند.
رئیس اداره محیط زیست نی ریز ضمن تشکر از این دو شهروند دلسوز و دوستدار طبیعت که به وظیفه انسانی خود بخوبی عمل کرده اند گفت: این شرایط ویژه خشکسالی جوامع انسانی را درگیر و تهدید می کند  و متأسفانه حیوانات و گیاهان بیشترین صدمه و آسیب را دیده اند. وظیفه وجدانی و انسانی همه مردم بر حمایت و کمک به این مخلوقات آسیب پذیراست.

ی در پایان از شهروندان خواست هرگونه کندن بوته ها و آسیب زدن به درختان، تخریب محیط زیست، شکار و صید را با تلفنهای 53838080 یا 09177824257  به این اداره اطلاع دهند.
لازم به ذکر است فلامینگو از پرندگان مهاجر بوده و از پرندگان شکار ممنوع می باشد و پرنده وحشی چنگر از پرندگان بومی ایران است.




و





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها