تعداد بازدید: ۱۵۶۱
کد خبر: ۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 2020 18 March
هرگونه خرید و فروش، تفکیک و ساخت وساز در اراضی باغ تخت حاشیه شهر نی‌ریز بدون گرفتن مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک، تخلف محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهدشد.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در پی انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های مجازی شهرستان از سوی فرصت‌طلبان و سودجویان مبنی بر رفع موانع قانونی اراضی باغ تخت حاشیه شهر نی‌ریز به منظور تشویق افکار عمومی و بهره‌برداری به نفع خود  به استحضار می‌رساند که اراضی مذکور در خارج از محدوده شهر نی‌ریز واقع شده و برابر قانون، مسئولیت حفظ و حراست از اراضی واقع در آن منطقه به منظور پیشگیری از تفکیک و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حیطه اختیارات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است.

علیرضابصیری تأکید کرد: تاکنون اقدامی برای رفع مشکل یا الحاق اراضی مذکور به محدوده شهر یا اخذ کد روستا صورت نگرفته است و بر اساس استعلام انجام شده از مراجع ذیصلاح، صرفاً کد جمعیتی به منظور سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ به آن تعلق گرفته که کد روستا یا آبادی محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی مقرر شد که با انتشار دهندگان اخبار جعلی و فرصت طلبان برخورد جدی شود.

بصیری در پایان گفت: هرگونه خرید و فروش، تفکیک و ساخت و ساز در اراضی اشاره شده، بدون گرفتن مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک تخلف محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخوردخواهدشد.

همچنین اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان دراطلاعیه‌ای آورده است:

به اطلاع می‌رساند با هدف اطلاع‌رسانی عمومی برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان در زمینه خرد کردن اراضی کشاورزی و ویلاسازی و تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز زمین‌هـای کشاورزی در این ایام اطلاعیه‌ای زیر منتشر می‌گردد:

اراضی زراعی و باغ‌ها به ‌عنوان بستر تأمین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط‌زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی- اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است. 

از این رو مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان صیانت از زمین‌های کشاورزی را به‌ عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌ها بعمل حفاظت بعمل آورد.

از آنجا که فعالیت‌های سودجویانه و تبلیغات کاذب در زمینه خرید و فروش زمین و تغییرکاربری اراضی کشاورزی با هدف ویلاسازی و ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش می‌یابد، لذا توجه مردم عزیز را به موارد و هشدارهای ذیل جلب می‌کنیم:

۱) بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

۲) بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است. شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

3) صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاههای متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

4) بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده وارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

5) تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها