تعداد بازدید: ۴۰۷۸
کد خبر: ۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 2016 26 November
45 کشته و بیش از 103 مصدوم در برخورد دو قطار در سمنان/ اجساد کاملا سوخته‌اند و شناسایی آنها بسیار سخت است
به گزارش هورگان و به نقل از باشگان خبرنگاران جوان آخرین آمار تعداد جان باختگان سانحه برخورد 2 قطار مسافری در مسیر سمنان- دامغان 45 نفر اعلام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: با تلاش امدادگران پیکرهای 45 جان باخته سانحه برخورد قطار در روز گذشته جستجو و پیدا شد.

علی یحیایی افزود : هویت برخی از جان باختگان به خاطر سوختگی مشخص نبوده و نیازمند انجام مراحل شناسایی و احراز هویت از طریق آزمایش دی. ان. اِی است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سانحه برخورد قطارهای مسافری صبح روز جمعه پنجم آذر 95 در مسیر سمنان- دامغان 103 مجروح داشت، گفت: بیشتر مجروحان با دریافت خدمات درمانی، از بیمارستانهای دامغان و سمنان مرخص شده اند.

وی با بیان اینکه مجروحان سانحه برخورد 2 قطار مسافری بیشتر از تبریز و سمنان بودند، تاکید کرد: جراحت مجروحان این سانحه شدت های مختلفی داشت ولی جراحت ها به حدی نبود که مجروحی جان خود را به خاطر شدت جراحت از دست بدهد.

معاون هلال احمر استان سمنان گفت: هفت تیم امدادی از شهرستانهای سمنان و دامغان با هفت دستگاه آمبولانس، یک بالگرد و 24 امدادگر به حادثه دیدگان برخورد دو قطار در دامغان امدادرسانی کردند.

گفتنی است ، یک سانحه ریلی در محور سمنان - دامغان و در ایستگاه هفت‌خان به وقوع پیوست که طی آن بر اثر برخورد دو قطار مسافربری چهار واگن از ریل خارج و دچار حریق شدند.

مدیرعامل راه آهن علت سانحه برخورد دو قطار در سمنان را اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما  پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن درباره علت این حادثه گفت:قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود .

او افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند

آقایی اضافه کرد: قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.








غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
یه روز خوب می آد ، ولی خیلی دوره . آره ، خوشه دلمون
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها