تعداد بازدید: ۱۱۵۹
کد خبر: ۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ - 2020 15 February
آیت‌ا... فقیه در جمع نماز گزاران جمعه:
امام جمعه نی‌ریز از مردم خواست تا هم انتخابات خوب و پرشوری برگزار کنند و هم انتخاب خوبی داشته باشند. ایشان تأکید کرد: «وحدت خود را حفظ و یکپارچه عمل کنید تا شهرستان آبرومند شود.»
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 25 بهمن، بر حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: «کسانی که مأمور اجرا هستند و هیئت نظارت، رعایت بی‌طرفی را بکنند، امانتدار باشند و مواظبت کنند رأی کسی از بین نرود. نامزدها نیز باید رقابتشان در خدمت باشد؛ نه در ریاست. رقابت سالم با هدف خدمت داشته باشند، نه برای این که ریاستی به دست آورند و آنجا دلال دیگران باشند.»

ایشان اضافه کرد: «بدانید دنیا ارزشی ندارد و این پستها امانت است. تحفه نیست که کسی آنجا برای خودش دکه‌ای باز کند و دنبال نان و آب باشد.»

خطیب جمعه نی‌ریز به خصوصیات نماینده مجلس اشاره کرد و عنوان داشت: «کسانی که می‌خواهند به مجلس بروند، باید مؤمن باشند، توکل بر خدا داشته باشند، از گناهان و معاصی اجتناب کنند، اهل گذشت باشند، به پادارنده نماز باشند، دنبال دین و احکام الهی و رسیدگی به مستمندان باشند، در کارها مشورت کنند، زیر بار ظلم نروند و تسلیم ظلم نشوند، از مردمان محروم و مستضعف دفاع کنند.»

آیت‌ا... فقیه افزود: «وظیفه شما است که هم انتخابات خوب و پرشوری برگزار کنید و هم انتخاب خوبی داشته باشید.تاکنون میانگین حضور مردم نی‌ریز در انتخابات، ۶۰ درصد بوده است. انتظار این است که در این انتخابات حداقل ۵۵ درصد شرکت کنند.»

عضو خبرگان رهبری به نمایندگان مجلس توصیه کرد از اسراف و تبذیر، سفره‌های بیجا و برنامه‌های غلط بپرهیزند، هر کاندیدایی از خودش تعریف کند و مذمت دیگران را نکند.
ایشان به مردم توصیه کرد: «وحدت شهرستان و دین و دنیایتان را حفظ کنید و یکپارچه عمل کنید تا نماینده‌ای از خودتان داشته باشید و شهرستان آبرومند شود. کسی که بتواند دردهایتان را مطرح کند، وکیل شما باشد و صدایتان را به مسئولان برساند. مسئولان هم دقت کنند و سوء استفاده نکنند و قانون حاکم باشد.»

ایشان در جایی دیگر، حضور پرشور مردم کشور در راهپیمایی 22 بهمن را ستود و افزود: «دنیا متحیر است که ۴۱ سال این راهپیمایی در بیش از هزار نقطه ایران برگزار می‌شود. مردم وظیفه خودشان را انجام دادند و شکر انقلاب را به جا آوردند؛ حال نوبت مسئولان نظام است که  وظیفه خود را انجام دهند. شکر شما مسئولان هم این است که به این مردم شریف خدمت کنید و منتی بر آنها نداشته باشید.»

امام جمعه نی‌ریز گفت: «با این که مردم از گرانی، تورم، تبعیض و سوء مدیریت‌ها ناراحتند، اما حساب انقلاب و نظام را از عملکرد مسئولان جدا کرده‌اند. البته دولت باید بتواند نظارت کند. نظارت ضعیف است؛ اگر قوی بود هر کالایی یک نرخی نداشت و هر کسی به میل خودش کاری نمی‌کرد.»

آیت‌ا... فقیه ولادت حضرت زهرا(س) را تبریک گفت و عنوان داشت: «زنان باید پیرو حضرت زهرا باشند و از او تبعیت کنند. در انقلاب اسلامی زن جایگاه خودش را دارد. از اروپایی‌ها باید پرسید که چرا به نام آزادی زن آنها را مثل عروسک دستمایه بازی مردها قرار داده‌اند. اما در اسلام فرقی بین زن و مرد وجود ندارد.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها