تعداد بازدید: ۹۳۷
کد خبر: ۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ - 2019 08 December
زیر نظر قُل‌مراد
ستاد اقامه نماز

چرا ستاد اقامه نماز که متولی احیاء نماز در شهرستان است، جهت پرشدن مساجد اقدام عملی خاصی نمی‌کند و خبری از دانش‌آموزان در مساجد نیست؟


جوابیه قُل‌مراد:
این حقیر ادعایی ندارد. ولی تجربه زندگی به او می‌گوید که برای پر شدن مساجد نیازی به اقدام عملی خاصی نیست. همین که بعضی‌ اقدامات صورت نگیرد و مردم شاهد برخی اقدامات ویژه که هر روز روی اعصابشان رژه می‌رود نباشند، خود به خود مساجد پر می‌شود. در همین راستا توصیه می‌شود آقایان بروند در خانه بنشینند و فکر آخرت خودشان باشند تا مردم هم به دنیا و آخرتشان برسند.

آموزش و پرورش
آیا درست است که حدود سه ماه از سال تحصیلی گذشته و مدرسه بووووق که اکثراً فرزندان کارگران زحمتکش در آن به تحصیل می‌پردازند، هنوز مستخدم ثابت ندارد و هفته‌ای دو روز مستخدم دارد؟ آیا از نظر بهداشتی درست است؟ آیا درست است که مدیر و مسئولان مدرسه کارهای خدماتی انجام دهند؟ چرا مدارس نمونه بهترین امکانات را دارند، اما مدرسه بووووق حتی یک مستخدم ثابت ندارد؟


جوابیه قُل‌مراد:
یحتمل آموزش و پرورش همانطور که برای تأمین بودجه خودش از والدین پول می‌گیرد و تأمین بودجه را برون سپاری کرده بود، قصد دارد کارهای خدماتی مدارس را هم برون سپاری کند.


٤ روز دیگر وزیر می‌آید پشت تلویزیون و می‌گوید: هیچ مدیر و معلمی حق ندارد کارهای خدماتی مستخدم را انجام دهد و معلمان باید صرفاً در خدمت آموزش به فرزندان این مرز و بوم باشند.


بعد ادامه می‌دهد: حالا اگر مدیر و معلمی خواست بطور اختیاری یک حالی به مستخدم مدرسه بدهد اشکالی ندارد. 


بعد از آن هم این کار می‌افتد روی دوش والدین که نوبتی بیایند حیاط مدرسه را جارو بزنند و برای معلم و مدیر چای ببرند. به ظاهر مدارس دارند سال به سال برون‌سپارتر می‌شوند.

شهرداری نی‌ریز
سؤال:
دستگاه‌های بازی در پارکها به هیچ وجه ایمن نیست و با توجه به از بین رفتن برخی کفپوش‌ها و حفاظ‌ها، اگر خدای ناکرده حادثه‌ای برای کودکان رخ دهد، شهرداری یا پیمانکار آن محکوم به پرداخت دیه خواهند شد. لطفاً قبل از بروز هر حادثه‌ای اقدام به ایمن‌سازی آن کنید.


جوابیه:
اولاً که پدر و مادر باید بچه خودشان را بپایند.


دوماً که ما وسایل را بیمه کرده‌ایم و هر بچه‌ای که شدیدترین صدمه را هم ببیند ما خیالمان نیست چون بیمه می‌پردازد.


سوماً بیمه خودش برود درست کند.


سؤال:
انتهای کوچه شماره ٩ خیابان نواب صفوی، نزدیک به ٢ ماه است که برای آسفالت قیرپاشی شده، ولی خبری نیست. حیاط‌های خانه‌ها همه بر اثر همین قیرها خراب شده؛ لطفاً رسیدگی کنید. 


جوابیه:
استفاده از نفت سفید معجزه می‌کند. برای این کار مقداری نفت روی یک دستمال بریزید و محل یا شیء آلوده به قیر را خوب بسابید. از نتیجه حاصل شگفت‌زده می‌شوید.


برای سهمیه نفت می‌توانید به شرکت پخش فراورده‌های نفتی نی‌ریز مراجعه کنید. شهرداری آنجا آشنا دارد و حاضر است سفارش شما را هم بکند.

 

سازمان حمل و نقل شهری
با وجود اعلام نرخنامه تاکسی‌های درون‌شهری از طرف تاکسیرانی نی‌ریز، رانندگان تاکسی به جای کرایه مصوب۱۱۰۰ تومان، تا میدان کارگر ۱۵۰۰ تومان کرایه می‌گیرند. لطفاً پیگیری کنید. (٢ تماس)


جوابیه:


مدیونید اگر فکر کنید این گرانی مربوط به بنزین است. اصلاً مأموران ما و بازرگانی و تعزیرات شبانه‌روز دارند رصد اطلاعاتی می‌کنند، و متوجه شده‌اند گرانی بنزین یک ذره، حتی یک پشیز هم روی قیمت اجناس اثر نگذاشته و این گرانی‌هایی که می‌بینید، مربوط است به نقشه‌های بیگانگان که به حول و قوه الهی نقش بر آب خواهد شد و ملت قهرمان ما از این امتحان هم سربلند بیرون خواهد آمد. شما توان بیگانگان را دست کم نگیرید ولی توان خودمان را هم بیشتر دست کم نگیرید.

راه و شهرسازی
واقعاً زیر گذر تمام شده؟ شب وارد شويد ببيند چه کرده‌اید؟ يک طرف جاده گود‌ است و يک طرف بالا آمده. قبلاً بهتر بود. از رانندگان بپرسيد.
جوابیه:


اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَه باز هم اشتباه شد. نمی‌دانیم چرا هر چه می‌سازیم خراب می‌شود. ولی نگران نباشید. ما خسته نمی‌شویم و در صورت تأمین بودجه دوباره می‌سازیم. 
شاعر می‌گوید:


دوباره می‌سازمت زیر گذررررر
اگر که ١٠ بار خراب شوی
ستون به زیر تو می‌زنم
اگر که نقش بر آب شوی
با احترام: پَت و مَت

شورای ترافیک
آیا تا فرا رسیدن عید نوروز پایانه ماشین‌های سنگین در این شهرستان افتتاح می‌گردد؟ چون هر جای خیابانها را که نگاه می‌کنیم، مخصوصاً خیابان نواب صفوی، برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند. خواهشمندیم جواب مثبت دهید.


جوابیه قُل‌مراد:
اگر مسئولان شهرستان نی‌ریز چاره رانندگان ماشینهای سنگین را نمی‌کنند، ما چاره خودمان را بکنیم. کلید شهر را بدهید به آنها تا برویم جای دیگری یک شهر جدید بسازیم. والله به خدا!!!

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها