تعداد بازدید: ۹۲۳
کد خبر: ۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ - 2019 13 October
یادداشت اختصاصی
محمد جلالی دبیر خبر

دوشنبه ۱۵ مهرماه پنجمین جلسه چگونگی تجلیل از مفاخر نی‌ریز برگزار شد.


علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت این جلسه پایانی بر تصمیمات مقدماتی باشد و اقدامات اجرایی آغاز شود اما باز هم با چالش تنظیم اساسنامه بی‌نتیجه ماند!


اعضای شرکت‌کننده با پرداختن به مسائلی از جمله دربرگیری این انجمن به شهر نی‌ریز یا شهرستان!، اسم آن بنیاد باشد یا انجمن! و مسائلی از این دست سبب شدند تا بار دیگر این جلسه باز هم در مقدمات به کار خود پایان دهد.


چند نفر از اعضای جلسه معتقد بودند که باید کار را شروع کرد و با اساسنامه یا بدون اساسنامه اولین جلسه تجلیل را برگزار نمود؛ اما برخی دیگر می‌گفتند که باید با یک اساسنامه محکم و مدون کاری کردتا این برنامه جاودانه بماند و با بودن یا نبودن افراد متزلزل نشود و این انجمن در هر شرایطی به کار خود ادامه دهد.


اما در این ارتباط بیان چند مسئله بسیار مهم است:


١- اساسنامه‌ای که تنظیم شده بود اگر قرار است روند ثبت بنیاد یا انجمن را طی کند بدون تردید نه ‌تنها به امسال نمی‌رسد بلکه به یک پروسه طولانی مدت و خسته‌کننده تبدیل خواهد شد و از طرفی با توجه به اینکه اعضا بدون هیچ چشمداشتی کار را تا اینجا پیش برده‌اند با طولانی شدن مقدمات عطای این انجمن را به لقایش می‌بخشند.
٢- دومین مسئله که باید مدنظر قرار گیرد تأمین منابع مالی این همایش است.


در بخشی از این اساسنامه آمده بود که تهیه زندگینامه مفاخر، آماده‌سازی کلیپ و ساخت تندیس و برگزاری جلسات با بهترین شکل ممکن انجام شود مسئله‌ای آرمانی که اگر منابع مالی قوی برای آن تعریف نگردد نمی‌توان به آینده آن خوشبین بود به عنوان مثال مراسم تجلیل از آیت ا... فقیه که قرار است در سطح ملی برگزار شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد هرچند عنوان می‌شود که بناست این همایش در دی‌ماه و با اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی گردد.


حتی یکی از اعضای این انجمن معتقد بود که باید خیلی سریع کار را به سرانجام رساند و به برگزاری موفق تجلیل از دکتر خیری در مدرسه امام حسین اشاره کرد و گفت: بالاخره آن مراسم برگزار شد و می‌توان نمونه آن را ادامه داد. بدون اینکه درگیر قید و بند اساسنامه و قواعد آن باشیم.


یادمان باشد چشم دوختن به اعتبارات دولتی یک انتظار واهی است و باید در این ارتباط مسائل و مشکلات مختلف مالی را دید و با تشکیل یک کمیته به دنبال ساز و کاری برای این مسئله بود و با پرداختن به نکات مثبت و منفی بند بند یک اساسنامه که گفته می‌شود از روی اساسنامه انجمن مفاخر تهران تنظیم شده است برای برگزاری یک همایش راه به جایی نخواهد برد.


گفتنی است پنجمین جلسه انجمن مفاخر نی‌ریز روز دوشنبه ١٥ مهرماه در سالن شماره ٢ شورای شهر نی‌ریز با حضور اعضای انجمن، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نی‌ریز تشکیل شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها