تعداد بازدید: ۹۵۳
کد خبر: ۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ - 2019 15 September

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه قبل مسئولان بهداشتی مملکت اعلام کردند پروتئین موجود در گوشت سرطانزا است و هزار و یک گرفتاری دیگر دارد و خلق‌الله به سمت سویا و حبوبات و سایر جایگزین‌های گوشت حمله‌ور شدند و حماسه جدیدی خلق کردند.


ولی قرار نیست هر جا پروتئین کم آمد، بدون کمترین تحقیق سویا را جایگزین کنیم. خدا وکیلی حیوان‌آزاری هم حدی دارد! چه شده است؟! دیگر می‌خواستید چه بشود؟ به فلامینگوهای بدبختی که از آن سر دنیا برای صرف آرتیما به دریاچه بختگان سفر کرده‌اند، سویا می‌دهند!  نه خدا گواه است... شوخی کجا بود؟! 


اصل خبر به روایت


هفته‌نامه نی‌ریزان فارس:
«رئیس اداره محیط‌زیست نی‌ریز گفت: این پرندگان بسیار زیاد و در همین ماه اخیر تعدادی از آنها به اداره محیط‌زیست تحویل داده شده‌اند. با توجه به اینکه این روزها جوجه فلامینگوهای زیادی در بختگان هستند و از آنجایی که این دریاچه به طور کامل خشک شده است آنها به سمت روستاها و شهر هجوم آورده‌اند. جواد مهدی‌پور با بیان نوع تغذیه این فلامینگوها می‌‌گوید: آنان از لجن‌های کف بستر دریاچه و گونه‌های آرتیما تغذیه می‌کنند اما با خشک شدن دریاچه منابع غذایی خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر با سویا کار تغذیه آنها را انجام می‌دهیم!»


ملاحظه فرمودید؟! سویا؟! غذای فلامینگو؟! 


این رسم مهمان‌نوازی و جوانمردی است؟! مرد حسابی... این زبان‌بسته‌ها چند هزار کیلومتر راه را از آن سر کره زمین فقط به عشق آرتیمای بختگان بال زدند و گاز دادند آمدند اینجا! بعد شما به جای آرتیمیا و جلبک تازه به این پرندگان سویا می‌دهید؟! سویا که در هر خراب‌شده‌ای پیدا می‌شود و نیاز به مگا مسافرت کیلومتری ندارد. 


در ضمن ما اگر اینجا به جای گوشت سویا می‌خوریم فقط و فقط به خاطر حفظ سلامتی و خواص فراوان سویا است ولی فلامینگوی نگون‌بخت فقط به عشق خوردن آرتیما زنده است و تنها دلخوشی‌اش در این کره خاکی همین است! 


از طرفی این زبان‌بسته‌ها همین طوری شکننده هستند و با کوچکترین ضربه‌ای دست و پاهایشان از ١١ جا می‌شکند. اگر سویا هم بخورند و پوکی استخوان بگیرند یا زبانم لال کلیدشان را گم کنند و شکم‌روی (اسهال) پیدا کنند،  شما پاسخگو هستید؟!


فلذا به دوستان محیط‌زیست پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب غذای جایگزین برای فلامینگو‌ها، این تلگرام لامصب را کنار بگذارند و به چهار تا کتاب علمی یا سایت پدر و مادردار و معتبر سر بزنند و در مورد غذای فلامینگو‌ها تحقیق کنند. 


شاید بتوانیم به جای سویا به این نگون بختان سیب زمینی، اسفناج، کدو و شاید هویج و قس‌علی‌هذا بدهیم! خیر از جوانی‌تان ببینید...
وحید حاج‌سعیدی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها