تعداد بازدید: ۲۴۸۵
کد خبر: ۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ - 2019 21 August
هادی دارایی و افشین شاهسونی از نی‌ریز به مقام سوم مسابقات «آرمی ۲۰۱۹» «Army Games 2019» دست یافتند.
حسین نیرومند: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامیان با حضور ۲۲۳ تیم از ۳۹ کشور جهان از ۱۲ تا ۲۶ اَمرداد به طور همزمان در ۱۰ کشور، شامل روسیه، ایران، چین، هند، ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان، بلاروس، مغولستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران با میزبانی دو رشته غواصی عمیق و پلیس راه، و نیز اعزام ۱۴ تیم از نیروهای مسلح، حضوری پررنگ در مسابقات امسال داشت.

این مسابقات در ۳۲ رشته اصلی شامل مسابقات زمین پایه، دریاپایه و هوا فضا برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده با استفاده از تازه‌ترین تجهیزات و ادوات نظامی، رقابتی تنگاتنگ برای کسب عناوین برتر داشتند.

تیم ایران در مسابقه حمله نفربرها که از سوم اگوست (۱۲ مرداد) در کشور چین آغاز شد،  پس از تیم‌های چین و روسیه به مقام سوم دست یافت.

تیم یورش نفربرهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ایران در این مسابقات شرکت کرده است.

این تیم متشکل از ۲۴ نفر می‌باشد که دو نی‌ریزی به نام هادی دارایی(فرمانده نفربر) و افشین شاهسونی(راننده نفربر) عضو‌ این تیم بودند. 

سروان هادی دارایی اهل روستای کوشکک می‌باشد و در  تیپ ۳۷ زرهی شیراز و استوار یکم افشین شاهسونی اهل شهر نی‌ریز در تیپ ۳۹۲ زرهی اهواز مشغول به خدمت هستند.

مسابقات بین‌المللی نظامیان جهان برخلاف مسابقات بین‌المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می‌کنند، رقابت بین تانک‌ها، توپ‌ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه‌هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می‌شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می‌گذارند.

‎نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها