تعداد بازدید: ۲۵۸۱
کد خبر: ۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶ - 2019 14 July
نگاهی به کارنامه الناز شاکردوست
این بار قرار است بازیگری را معرفی کنیم که این روزها با فیلم «شبی که ماه کامل شد» بر روی پرده سینما خوش می‌درخشد. وی به واسطه بازی در نقش «فائزه منصوری» همسر «عبدالحمید ریگی» چشم‌ها را به سوی خود خیره کرده است.

الناز شاکردوست متولد ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران، بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.


او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم «گل یخ» در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.


شاکردوست در بهمن ١٣٩٦ سر صحنه فیلمبرداری «دو طبقه روی پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان دچار حادثه شد و بعد از بستری بودن در بیمارستان و انجام مراحل فیزیوتراپی برای درمان راهی خارج از کشور شد و شبی که ماه کامل شد اولین بازی او پس از دوره نقاهت طولانی‌اش بود.


کوتاه از شاکردوست 
- برای تحصیل دانشگاهی خارج از ایران و لندن را انتخاب کرد اما مدرکی که از او منتشر شده است تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.


- از معدود بازیگران سینمای ایران است که خطر می‌کند و از نقش‌های دو دقیقه‌ای نمی‌ترسد، چهره زیبایش را در فیلم «چراغ قرمز » زشت می‌کند تا به تجربه جدیدی برسد، در فیلم «چه کسی امیر را کشت» به جای یک دختر نجیب، نقش یک دختر امروزی و سطحی را بازی می‌کند و از قضاوت مخاطب نمی‌هراسد.


- داریوش مهرجویی معتقد است که شاکردوست «چشم‌های دانا» پیدا کرده است.


- شاکردوست می‌گوید: یکسری افراد نان چشم‌رنگی بودن خود را خورده‌اند اما من چوبش را می‌خورم. توانایی بازیگری من در پس این ویژگی چشم‌رنگی بودن پنهان شده است.


- معتقد است: در دهه‌ای که من چهره شدم موج و مُدی راه افتاد که دخترها می‌رفتند لنزهای رنگی می‌خریدند و موهای خود را مشکی می‌کردند و یک تعدادی هم با شبیه‌سازى‌هاى مختلف من وارد سینما شدند که به قول روزنامه‌نگاران فیک‌های الناز شاکردوست بودند.


- معتقد است: از بچگی زندگی و خانواده خوبی داشتم و هیچ‌وقت به خاطر ثروت وارد بازیگری نشدم.


فیلم‌شناسی
من میترسم، مطرب، شبی که ماه کامل شد، سراسر شب، خفگی، اسب سفید پادشاه، مبارک، تابو، آتیش بازی، رسوایی، تو و من، اینجا تاریک نیست، نقطه بی‌بازگشت، سلام بر عشق، شرط او، ناسپاس، چراغ قرمز، فاصله، پوسته، دو خواهر، کارناوال مرگ، کیش و مات، از ما بهترون، شیرین، باد در علفزار می‌پیچد، در میان ابرها، مجنون لیلی، بی‌وفا،  اتوبوس شب، قاعده بازی، چند می‌گیری گریه کنی، عروس فراری، گل یخ، مجردها و...


سریال نمایش خانگی


قلب یخی و رالی ایرانی


جشنواره‌ها و جوایز


۱۳۹۴: برنده بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم سان فرانسیسکو  آمریکا برای فیلم تابو


۱۳۹۶: برنده بهترین بازیگر زن جشن حافظ برای فیلم مبارک


۱۳۹۷: برنده بازیگر نقش اول زن و دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای شبی که ماه کامل شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها