تعداد بازدید: ۱۶۸۳
کد خبر: ۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 2019 27 April
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه:
امام جمعه نی‌ریز با بیان این که باید به وضعیت بیمارستان رسیدگی و کمبودهای آن برطرف شود، گفت: افتخار ما این است که رئیس شبکه بهداشت و درمان، خود متخصص قلب است.
عابد نعمتی، هورگان:
آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ۶ اردیبهشت به هفته سلامت اشاره کرد و با تجلیل از دکتر آل داود گفت: «افتخار ما این است که رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، خود متخصص قلب است. باید به وضعیت بیمارستان رسیدگی  و کمبودهای آن را برطرف کنند. البته گلایه‌هایی هم وجود دارد که آن را در جلسه علنی نمی‌گویم و بعد به ایشان تذکر می‌دهم.»

خطیب جمعه نی‌ریز به تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: «آمریکا برای تحریم نفت ایران کوچک است. ۹۰ درصد نفت دنیا باید از خلیج فارس عبور کند. گلوگاه آنها در ایران است و خیال می‌کنند می‌توانند ما را تحریم کنند. حلقوم شما در دست ملت ایران است. اگر رهبر اجازه دهد، گلوی شما را فشار می‌دهیم و کسانی که نفت می‌فروشند، نمی‌توانند از این گلوگاه عبور کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «اگر تنگه هرمز بسته شود، نفت به ۲۵۰ دلار می‌رسد و خود آمریکا لطمه می‌بیند.»

ایشان به انتصاب فرمانده جدید سپاه توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: «وی سرداری شجاع، امین و فهمیده و از طبقات ضعیف است. او با برنامه‌هایی که رهبر انقلاب مشخص کرده، باید قدرت و فرهنگ اسلام را زنده کند.»

عضو خبرگان رهبری به سالروز پایان جنگ آمریکا با ویتنام اشاره کرد و گفت: «آمریکا ۲۰۰ هزار سرباز در آنجا داشت و شکست خورد. این کشور ۲۴۲ سال است که روی کار آمده و در این مدت فقط ۱۶ سال جنگ نداشته است. آمریکا دائماً در حال جنگ با مردم جهان بوده و هرجا رفته، جز کشتار چیزی بر جای نگذاشته است.» 

آیت‌ا... فقیه همچنین به سالگرد قطع رابطه ایران و عربستان سعودی به مدت سه سال در سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: «آل سعود همیشه خرابکار بوده و الآن هم 37 نفر از شیعیان را به عنوان تروریست و بدون دفاع و وکیل اعدام کرده است. در حالی که آمریکا و دولتهای خارجی که همیشه دم از حقوق بشر می زنند، در این باره سکوت کرده‌اند.»

امام جمعه نی‌ریز کار و کارگر را ستون اصلی کشور دانست و گفت: «اگر بخواهیم تولیدمان زیاد شود، باید به مسئله کار و کارگر اهمیت دهیم. مزد کارگران را افزایش دهیم و زمینه رونق اجناس داخلی فراهم شود.»

در بین دو نماز، دکتر آل داود رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز، به اهمیت سلامت از دیدگاه قرآن، دین و روایات اشاره کرد و گفت: «شعار امسال «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی» است. تحقیقات نشان داده که تنها ۲۵ درصد سلامت فردی در جامعه به عهده نهادهای بهداشتی است. بنابراین ۷۵ درصد آن در اختیار خود افراد است و عدم رعایت و آگاهی باعث به خطر افتادن سلامت می‌شود.»

وی گفت: «در سال گذشته علی‌رغم تحریمها قدمهای بسیار مثبتی برداشته شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، پیشرفت بیمارستان جدید به ۷۰ درصد رسید. در کوتاه‌ترین فرصت ممکن شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی خواهیم بود.»

آل داود افزود: «بیمارستان نی‌ریز در سال گذشته بیشترین جذب متخصص در استان را داشته و خیرین و پرسنل آن موفق به راه‌اندازی بخش NICU شدند.» 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها