تعداد بازدید: ۲۱۲۵
کد خبر: ۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ - 2018 30 December
به مناسبت سومین روز درگذشت آیت ا... هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز گرامیداشت سالروز 9 دی مراسمی به میزبانی آیت ا... فقیه امام جمعه نی ریز و عضو خبرگان رهبری در فارس شامگاه شنبه 8 دی در مصلای نماز جمعه نی‌ریز برگزار شد.
در این مراسم آیت ا... فقیه به ایراد سخنانی درباره آیت‌ا... شاهرودی پرداخت. او با بیان اینکه تعداد زیادی مجتهد در حوزه های علمیه کشور حضور دارند؛ اما مجتهدی که آگاه، مدیر، مدبر، دانشمند و شجاع همانند آیت ا... شاهرودی باشد نداشته و یا بسیار کم داریم گفت : ایشان از معاودین عراقی و از شاگردان سید محمد باقر صدر بود و از سال 1353 خورشیدی در اثر فشاری که نظام دیکتاتوری عراق به ایشان آورد؛ مجبور شد به ایران مهاجرت کند. این عالم از نظر علمی، نوآوری های دینی و سیاست بی بدیل بود. هم باسواد بود و هم سیاست دینی داشت. بطوریکه با همه گروه‌های سیاسی روابط حسنه ای داشت و خود را درگیر مسائلی که امروزه گروه های سیاسی به آن مبتلا هستند نکرد. متأسفانه در دو- سه سال اخیر عالمان بزرگی همانند هاشمی رفسنجانی، آیت ا... شاه آبادی و عالم بزرگوار هاشمی شاهرودی را از دست دادیم، بطوریکه ایشان حتی امیدی برای آینده کشور بودند.

امام جمعه نی‌ریز در جایی دیگر گفت: در جریاناتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 خورشیدی به وجود آمد، رهبر معظم انقلاب استوار ایستادند و گفتند من بر خلاف قانون عمل نکرده و نخواهم کرد و در ادامه مردم با تأسی به بیانات ولی فقیه، فتنه را خاموش کردند. مردم ما باید در همه مسائل مانند انتخاباتها هوشیار و بیدار باشند. همانگونه که آیت ا... مطهری  گفت: در مردمسالاری دینی مردم باید انتخاب کنند و اگر یک بار اشتباه کردند بار دیگر درست انتخاب خواهند کرد. آیت ا... فقیه در پایان از مسئولان خواست به مردم خدمت کنند و اجر حلال آنان را در خدمت به مردم دانست.

فرماندار، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه، شهردار و دیگر مسئولان به همراه تعدادی کارمندان ادارات، نمازگزاران  و شهروندان در این برنامه که به میزبانی امام جمعه نی ریز برگزار شد حضور داشتند.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها