تعداد بازدید: ۹۸۲
کد خبر: ۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ - 2018 08 October
یادداشت اختصاصی
محمد جلالی

این روزها بیش از پیش جلسات اداری باید کاربردی و همراه با مصوبات لازم‌الاجرا باشد.


برگزاری جلسات به صرف اینکه در پایان سال اعلام شود که چه تعداد جلسه در رابطه با یک موضوع خاص برگزار شده است، کلیشه‌ای بوده و تأثیری ندارد.


معمولاً جلسات مختلفی در سطح شهرستان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. جلساتی که مشابه آن در سطح مدیران میانی در استان و مدیران ارشد در سطح کشور نیز برگزار می‌شود. در این جلسات دلایل و مشکلات بسیاری مطرح می‌شود اما به مرحله پیشنهاد که می‌رسد کمترین راهکار اجرایی و مؤثر را شاهد هستیم. یا می‌گویند که باید اینگونه باشیم و اینگونه کار کنیم که بعضاً در حد حرف باقی می‌ماند و اثر اجرایی ندارد.


در کمتر جلسه‌ای می‌توان شاهد بود که در پایان جلسه مشکل مطرح شده رفع شود. مصوبات لازم‌الاجرا هم کمتر در جلسات بعدی مرور می‌شود و از مدیران هم کمتر درخواست پیگیری تا رسیدن به نتیجه می‌شود.


جلسات غالباً تعریف نو به خود می‌گیرند و مشکلات با فرمت‌های جدید مطرح می‌شوند اما اصل مطلب همان مشکلاتی است که بارها و بارها عنوان شده و هنوز در مرحله مشکل باقی مانده‌اند.


پیشنهاد نگارنده این است که به جای مطرح کردن انبوهی از مشکلات که در این جلسات مطرح می‌شود مدیران بر روی چند مشکل متمرکز شوند و تا حل نهایی آن موانع تلاش کنند. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها