تعداد بازدید: ۱۳۹۷
کد خبر: ۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ - 2018 19 August

اینجا نی‌ریز، ساعت ٢٣، به وقت سرعت و هیجان!


در این شبهای تابستان و در اواخر شب، خانواده‌ها و کسانی که به نوعی به دنبال تناسب اندام و سلامتی هستند شروع به پیاده‌روی در مسیرهای تعریف شده می‌کنند.


آنچه که بسیار آزاردهنده است سرعت بالای خودروهایی است که در این مسیرها با آهنگ‌های بسیار بلند تردد می‌کنند و گاهاً هم به دلیل کورس گذاشتن دو- سه خودرو با هم و شوخی‌های لحظه‌ای سبب می‌شود که این خودروها به کنارهای بلوارها برخورد کرده و از مسیر منحرف شوند.


جنون سرعت به حدی است که گاهی عبور از عرض خیابان بسیار خطرناک می‌شود. در این بین موتورسواران هم داستان مخصوص به خود را دارند از ویراژ و زیگ‌زاگ گرفته تا تک چرخ‌های ناگهانی! و فریادهای بی‌معنی!


شاید اگر کسی برای نخستین بار از مسیرهایی مثل میدان سرباز تا پارک آزادی عبور کند آن را بیشتر شبیه میدان حرکات نمایشی می‌بیند تا یک خیابان پرتردد و عادی!


در این بین ماجراجویان خیابانی وقتی نقش پلیس را کمرنگ احساس می‌کنند دست به حرکاتی می‌زنند که غیر قابل تصور می‌باشد و اگر درصد کمی اشتباه چاشنی این حرکات شیطانی شود نه تنها اعلامیه‌های فوتشان در سطح شهر زده خواهد شد بلکه عابران پیاده را هم که هیچ تقصیری در این راه ندارند با خود همراه می‌کنند.


اداره ورزش و جوانان باید با تقویت هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی و در اختیار قرار دادن پیست‌های مناسب به جوانان، شعار «آرامش در خیابان- هیجان در پیست» را عملی کند.
به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان تا اتفاق ناگواری رخ نداده باید فکری به حال نی‌ریز به وقت ٢٣ کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها