تعداد بازدید: ۱۶۷۳
کد خبر: ۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ - 2018 03 June
به مناسبت ماه مبارک رمضان مراسم افطاری طرح اکرام، ایتام و فقرا ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از مددجویان در دفتر امام جمعه برگزار شد.
بیتا فسایی؛ هورگان: رئیس کمیته امداد امام خمینی در این مراسم گفت: کمیته امداد امام خمینی هر ساله به منظور تکریم ایتام و نیازمندان چندین سفره افطاری با کمک خیرین در ماه مبارک رمضان برپا می‌کند و با توجه به تأکید امام جمعه شهرستان مبنی بر تکریم ایتام و نیازمندان یکی از این سفره‌ها در دفتر ایشان برگزار می‌شود.

آیت ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز و عضو خبرگان رهبری، با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه معصومین(ع) در خصوص اهمیت کمک به نیازمندان و افطاری دادن عنوان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید اگر یتیمی گریه کند عرش خدا به لرزه در می آید .

بزرگترین برنامه اسلام، خدمت به ایتام است و بر همه ما واجب است نسبت به ضعفا و فقرا انجام وظیفه کنیم.

حجت‌الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به نقش مهم نهادهای حمایتی در رسیدگی به وضعیت فقرا ونیازمندان یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی، یادگار امام راحل است و امیدواریم روز به روز شاهد رشد و بالندگی بیشتر از این نهاد باشیم و به روزی برسیم که هیچ فقیری در جامعه نباشد.

وی همچنین یادآور شد: خدمت‌رسانی به خانواده‌های محروم و نیازمند یک توفیق الهی است خداوند نصیب ما می‌کند. کسانی که به فقرا و نیازمندان کمک می کنند به خدا نزدیک‌ترند.

در ادامه گودرزی، برنامه اصلی کمیته امداد را توانمند سازی مددجویان عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که هرساله با دادن تسهیلاتی همچون جهیزیه، مسکن، هزینه تحصیلی، ایجاد طرح‌های اشتغال و... تعدادی را توانمند کرده و از چرخه فقر خارج کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی، همچنین گزارشی از عملکرد این نهاد ارائه داد و افزود: هر یتیم یا محسنی تحت پوشش کمیته، حساب بانکی دارد که هر ماه مبلغی را از طرف حامیان کمک می‌گیرد.

همچنین در ماه رمضان بسته‌های سبد غذایی بین نیازمندان و ایتام توزیع می‌شود.

این در حالی است که برخی از مددجویان در این جلسه مدعی بودند که  کمک‌های نقدی آن طور که گفته می‌شود نیست و تاکنون سبد کالایی از کمیته امداد دریافت نکرده‌اند و تنها چند حواله نان به آنها داده شده است.

در پایان مراسم هدایای نقدی از طرف امام جمعه به مددجویان اهداء شد.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها