تعداد بازدید: ۲۱۳۳
کد خبر: ۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ - 2017 19 June

هفت‌ماهگی
نویسنده و کارگردان: هاتف علیمردانی


بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، احمد مهران‌فر، محمدرضا علیمردانی، بهناز جعفری، رضا بهبودی، فرشته صدرعرفایی و هانیه توسلی


تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵


فروش گیشه: ٢,٥٩٨.٦٦٩.٠٠٠ تومان


این فیلم برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد.


خلاصه داستان


این فیلم داستان زنی به نام رعنا است که در ماه هفتم بارداری خود است. وی که یک بار دچار سقط جنین شده به شوهر خود شک کرده که این باعث مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود، رعنا با اصرار شوهرش مهرداد به خانه پدرش در مرزن‌آباد می‌رود اما در آنجا دچار حادثه می‌شود.


درباره کارگردان


هاتف علیمردانی متولد سال ١٣٥٥ در تهران می‌باشد و دارای مدرک کارشناسی نقاشی است. وی فعالیت سینمایی خود را به عنوان کارگردان از سال ١٣٨٨ با فیلم «راز دشت تاران» آغاز کرد. علیمردانی پیش از « هفت ماهگی »، «کوچه بی‌نام» را روانه سینماها کرد که با استقبال مخاطبین مواجه شد.


درباره فیلم « هفت ماهگی »


مووی مگ: یکی از موضوعات مورد علاقه سینمای ایران که در سالهای اخیر منجر به ساخت آثار متعددی شده، موضوع خیانت می‌باشد که هربار با انواع و اقسام شمایل، خود را در سینما به نمایش می‌گذارد. جدیدترین اثر هاتف علیمردانی نیز تمام و کمال در خدمت چنین سوژه‌ای بوده و داستان آن درباره چندین نوبت خیانت است که به نوبت از راه می‌رسند و به تماشاگر معرفی می‌شوند. هر چند «هفت ماهگی» هاتف علیمردانی ابداً نمی‌تواند یک اثر مناسب برای تعریف یک داستان «خیانت محور» باشد چرا که در نخستین ستون یعنی فیلمنامه، با مشکلات عدیده و شلختگی بسیاری مواجه است که نتوانسته آن را کنترل نماید و به مرحله پختگی برساند.


هاتف علیمردانی که علیرغم کارگردانی، نویسنده فیلمنامه نیز بوده، مجموعه‌ای از بدترین اتفاقات ممکن را برای پیشبرد داستان در نظر گرفته که «زلزله» و بستر خیانت در آن، یکی از عجیب و غریب‌ترین‌ها می‌باشد. اینکه برای ایجاد موقعیت خیانت بتوان به مقوله‌ای به نام «زلزله» رسید، شاید از آن دست ایده‌هایی باشد که بتوان کمتر ردی از آن در سینمای حرفه‌ای یافت. همچنین دقایقی از فیلم نیز به سفر به مرزن‌آباد به منظور گره‌گشایی و در واقع رفع تعلیق فیلم می‌گذرد اما دستاورد این دقایق در فیلم، نه تنها کمکی به درک بیشتر موقعیت شخصیت‌ها نکرده بلکه به جهت ضعف در کارگردانی، وضعیت را پیچیده‌تر می کند.


مجموعه بازیگران فیلم که چهره‌های شاخصی نیز در آن حضور یافته‌اند، بازی‌های غیرقابل قبولی را به نمایش گذاشته‌اند و این در حالی است که شاید موفق‌ترین بخش فیلم قبلی کارگردان یعنی «کوچه بی‌نام» بازیگرانش بودند. 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها