تعداد بازدید: ۲۲۷۲
کد خبر: ۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ - 2017 02 April
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

سال نو بر همه خوانندگان عزیز مبارک و فرخنده باد. ان‌شاءا... همگان سالی پر خیر و برکت همراه با شادی، سلامتی و موفقیت را تجربه کنند.


امسال به وسیله رهبر معظم انقلاب، سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامگذاری شده است. این شعار مکمل شعار سال قبل است که «اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده بود.


تولید در اقتصاد عموماً شامل تولید کشاورزی، صنعتی و خدماتی می‌شود. تولید محصولات زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات، جنگل، مرتع، صنایعی همچون صنایع دستی، کارگاهی، بزرگ، سنگین و مادر و همچنین فعالیت‌های خدماتی مانند: حمل و نقل، بانکداری، تجارت، بیمه، آموزش، بهداشت و درمان می‌گردد.


هرگونه تولید کالایی و خدماتی نیازمند موارد زیر است:


١- سرمایه


٢- منابع انسانی باتجربه و متخصص


٣- تکنولوژی مدرن و به روز


در صورت وجود موارد بالا تولید افزایش می‌یابد. افزایش تولید اثرات کارساز و مهمی بر رشد اقتصادی دارد؛ چون با افزایش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی بالا می‌رود و افزایش رشد، ایجاد اشتغال برای جمعیت در سن فعالیت را در پی دارد.


همین جا باید اضافه کرد رشد تولید ناخالص ملی در صورتی موجب پویایی اقتصادی می‌گردد و برای مردم قابل لمس است که محصول و خدمات تولید شده به فروش برسد؛ به عبارت دیگر تولید زمانی مؤثر است که در بازار، تقاضای کافی برای خرید آن وجود داشته باشد.


امروز کشورها سعی می‌کنند علاوه بر بازار داخلی، سهمی از بازار جهانی را به دست آورند و دست به صادرات کالا و خدمات بزنند. این نکته در چند محور از محورهای ٢٤ گانه اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته و ایجاد ارتباط سازنده با کشورهای منطقه و جهان از اصول اقتصاد مقاومتی است و رهبری بزرگوار انقلاب در سخنرانی امسال خود در مشهد مقدس به آن اشاره مؤکد فرمودند.


امید است افزایش سطح ارتباط با کشورهای همسایه، منطقه و جهان بتواند موجب صادرات بیشتر تولیدات داخلی و به دست آوردن سهمی پایدار در بازار جهانی گردد و رکود موجود شکسته شود. ان‌شاءا...


شاد و سالم و موفق باشید


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها