تعداد بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 2022 05 February
در‌ مراسم نمازجمعه مطرح شد:
خطیب‌ جمعه نی‌ریز با اشاره به وعده رئیس مجلس درباره افتتاح بیمارستان جدید نی‌ریز، از کمبود دستگاه M.R.I و آمبولانس در این شهرستان سخن گفت.
امید شهدان، نی ریزان فارس: 
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه ۸ بهمن‌ماه، با بیان این مطلب گفت: «از نماینده‌مجلس تقاضا داریم این مطلب را به دکتر قالیباف منتقل کنند. ایشان همان‌گونه که به ما قول دادند، بیمارستان جدید را راه‌اندازی می‌کنند؛ ما حرفمان این است که اگر قرار است بیمارستان در دهه‌فجر به بهره‌برداری برسد، باید نواقصی همچون: نبود دستگاه M.R.I، نبود آمبولانس کافی برای انتقال بیماران، نبود بخش اداری و انبار دارویی، پانسیون برای پزشکان مقیم، خوابگاه برای بیماران، نمازخانه و سالن اجتماعات برطرف شود.»

امام جمعه موقت نی‌ریز خاطر‌نشان کرد: «ما یک سال است می‌گوییم افتتاح بیمارستان را عقب‌ بیاندازید تا این کمبودها برطرف شود. چه تضمینی می‌دهید که بعد از افتتاح، این کمبودها برطرف شود؟ 

بنده سخنم این است که اگر آقایان می‌خواهند بیمارستان را راه‌اندازی کنند، محض رضای خدا این امکانات را برای بیمارستان فراهم کنند. همچنین در بیمارستان کنونی، مردم در زحمتند. امیدوارم شما مردم نی‌ریز همواره این مسئله را مطالبه‌ عمومی خود قرار دهید و نسبت به سلامت خود بی‌تفاوت نباشید.» 

خطیب جمعه نی‌ریز در ادامه، به آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: «چقدر ما به بازبینی انقلاب اسلامی نیاز داریم؟ نهضت مشروطه را تجربه کردیم و شکست خوردیم، نهضت ملی شدن صنعت نفت را تجربه کردیم و شکست خوردیم،  دیدید در قیام ۱۵ خرداد با شکست مواجه شدیم.  بالاخره ۲۲ بهمن پیروز شدیم؛ اما چرا؟  تنها دلیلش وحدت کلمه و ایمان به رهبری واحد بود. باید دقت کنیم قدر رهبر و انقلابمان را بدانیم.» 

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر به دیدار جمعی از مداحان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: «ایشان فرمودند در جهاد تبیینی، هیئت مرکز جهاد است. جهاد باید جهادِ روشنگری باشد. من چند هفته قبل راجع به کرسی‌های آزاداندیشی صحبت کردم؛ هم در دانشگاه و هم در حوزه‌های علمیه. رهبری فرمودند این باید جا بیفتد و هیئت‌های اندیشه‌ورز راه‌اندازی شود.  متأسفانه شبهه سراسر دنیای اسلام را فرا گرفته و بعضی‌ها حتی به خدا هم شبهه وارد می‌کنند.

مسئولان توجه کنند اگر جوانی از شما سؤالی داشت، به آن پاسخ دهید و آن را از شبهه بیرون بیاورید. ما باید با مهربانی و حوصله به مردم پاسخ دهیم. مبادا به آنان اَنگ ضدولایت بزنیم . جوانان را نگه داریم، دافعه‌مان را کم و جاذبه‌مان را زیاد کنیم.

لازمه جهاد تبیینی، تشخیص است. اگر قصد دارید جهاد کنید، اول باید از آبشخور قرآن و اهل‌بیت(ع) خود را سیراب کنید. جهاد تبیینی برای کسانی است که راه را شناخته‌اند و در مسیر ولایت‌ گام برمی‌دارند.» 

او در ادامه گفت: «اگر قرار است یک کار فرهنگی انجام شود، باید از قبل مشورت کنیم. در چند هفته گذشته برخی برنامه‌ها بدون مشورت برگزار شد و ما سعی کردیم مخالفت نکنیم. اما زیبنده نیست وقتی امام‌جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی هر شهر است و همان گونه که رهبری می‌فرمایند عالی‌ترین نهاد برای فرهنگ، شورای فرهنگ عمومی است، خود محور باشیم! کار فرهنگی، کار دینی است. همان گونه که امام خمینی(ره) فرمود، اسلام مِنهای روحانیت اصلاً اسلام نیست. باید جمهوری اسلامی توأمان با روحانیت باشد؛ آن هم روحانیت اصیل و خدامحور.»

خطیب جمعه نی‌ریز به مشاهده سویه‌های اُمیکرون در شهرستان اشاره کرد و از مردم خواست که در مراسم مختلف به ویژه برنامه‌های دهه‌فجر، پروتکلها را رعایت کنند.

گفتنی‌است پس‌از اقامه نماز عصر، نمازگزاران در راستای حمایت از مردم مظلوم یمن راهپیمایی کردند. در حاشیه این مراسم، حجت‌الاسلام فقیه صعود ایران به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را تبریک گفت.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها