تعداد بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 2021 24 October
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
نماینده مجلس

جناب آقای دکتر طهماسبی! تفاوت حوزه ما با فسا در چیست؟ آیا همان طور که سالها است مسئولان استان به لار و لامرد و جهرم نگاهی متفاوت دارند، حالا نوبت فسا است که از ما جلوتر باشد؟ چرا برای بازدید از سه شهرستان نی‌ریز، استهبان و بختگان، فقط معاون پارلمانی آن هم به صورت میدانی که حتی تعداد زیادی از پروژه‌ها را نیز بازدید نکردند فرستادند، اما برای شهرستان فسا غیر از معاون پارلمانی، وزیر صمت و کشاورزی هر کدام به طور جداگانه به این شهرستان سفر کردند. آیا بررسی مشکلات کشاورزانی که تولید‌کننده برتر انجیر، انار و پسته ایران و جهان هستند، ملاکی برای سفر وزیر کشاورزی نبود؟ آيا وجود کارخانه‌های بزرگی مثل فولاد، رینگ اسپرت، معادن و کارخانجات سنگ و کروم دلیلی برای حضور وزیر صمت در این حوزه نبود؟ آیا بحث وضعیت آب شرب و سد چشمه‌عاشق دلیلی نبود برای این که وزیر نیرو را به این حوزه بیاورند؟ مسئول این بی‌برنامگی‌ها کیست؟ آیا مقصر این اتفاقات فرمانداران سه شهرستان هستند یا دلیل دیگری دارد؟ چرا همیشه باید در حق حوزه ما ظلم شود؟

پاسخ روابط‌عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با سلام خدمت شهروندان گرامی، برنامه‌ریزی سفر دولت با ستاد سفر ریاست جمهوری بود و نماینده دولت برای هر حوزه توسط ستاد و بدون دخالت نمایندگان مشخص شده که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور سهم چهار شهرستان فسا، استهبان، نی‌ریز و بختگان بود و در هیچ‌ شهرستانی دو نماینده دولت حضور نیافتند.
این که در فسا سه نماینده دولت حضور یافتند به دلیل عبور وزیر در مسیر برگشت از داراب و همچنین همجواری با سروستان بوده است.
به هر حال فسا فقط یک ‌ساعت اول وقت مورد بازدید نماینده دولت قرار گرفت و بقیه ساعات در شهرستانهای استهبان‌، نی‌ریز و بختگان حضور داشتند که به دلیل بعد مسافت و وسعت، تا پایان روز در حوزه بودند. البته دکتر طهماسبی نماینده محترم مردم، ضمن انتقال مشکلات سه بخش شهرستان نی‌ریز به دولت، مراتب اعتراض شدید خود را هم به صورت مصاحبه با خبرگزاری فارس و هم در نطق میان دستور مجلس از عدم برنامه‌ریزی صحیح سفر استانی رئیس‌جمهور اعلام نمودند.

آموزش و پرورش

1- چرا آموزش و پرورش برای کلاسهای ..... معلم باتجربه نمی‌فرستد؟ از اول مهر تا امروز هنوز معلم کلاس اول و دوم مشخص نیست. روزی یک نفر می‌فرستند که اصلاً با گوشی نمی‌تواند کار کند و دوباره عوض می‌شود. به خدا بچه‌ها از درس عقب افتاده‌اند؛ چرا اهمیت نمی‌دهید؟
2- بخشنامه‌ای از طرف استان به مدارس فرستاده شده و آقای ولی‌زاده هم گفته‌اند باید مجازی باشد. چرا مدیر مدرسه ..... قبول نمی‌کند؟.
لطفاً پیگیری نمایید تا به ایشان تذکر دهند. چون همه مدارس ابتدایی طبق این بخشنامه آنلاین شده‌اند. اگر همه با هم آنلاین شوند، یک عده‌ای هم که بچه‌هایشان را می‌فرستند، با هم هماهنگ می‌شوند.

پاسخ آموزش و پرورش:

1- با سلام، اتفاقاً به دلیل این که مدرسه ..... در محدوده ..... که تازه تأسیس می‌باشد و جهت اهمیت به این گونه مدارس و بر اساس شیوه‌نامه کیفی‌سازی پایه‌های اول دبستان، از اول مهر دو معلم ‌توانمند که باسابقه ۱۴ و ۹ ساله تدریس در این پایه هستند(که فکر نمی‌کنم با توجه به خیل عظیم بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نی‌ریز، بی تجربه باشند) ابلاغ زده شده و با جدیت تمام مشغول به تدریس هستند .
در مورد معلم پایه دوم هم قابل ذکراست که هر دوشعبه آن معلمان باتجربه هستند که یکی ۳۰ سال سابقه تدریس که از اول مهر مشغول به تدریس هستند و دیگری هم ۱۵ سال، که بعد از موافقت با بازنشستگی(پرونده پزشکی) معلم قبلی حدود دو هفته می باشد که مشغول تدریس می باشد .
2- پاسخ مدیر آموزشگاه:
با سلام و احترام، در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد اولیاء متقاضی کلاسهای حضوری هستند و این موضوع شرایط را برای آموزش غیرحضوری و اقناع اولیاء سخت کرده است. با این حال این آموزشگاه ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، سلامت دانش‌آموزان را مد نظر قرار خواهد داد. ضمن این که در حال حاضر شرایط آموزش غیرحضوری از طریق محتواهای آموزشی در فضای مجازی و شبکه تلویزیونی مهیا می‌باشد و اولیاء عزیز می‌توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

فرمانداری

1- لطفاً به رئیس بانک ..... بگویید تا رفتار و لحن صحبت خود با مردم شریف و متمدن نی‌ریز را اصلاح کند.
2- پشت پمپ بنزین دلخوش دو کوه وجود دارد که عده‌ای افراد سودجو اقدام به خاکبرداری و ریختن نخاله می‌نمایند و تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و هیچ گونه متولی برای آن معرفی نشده است. از شما تقاضا دارم که متولی این معضل را معرفی و مشخص کنید تا افراد خاطی به آن معرفی شوند.

پاسخ فرمانداری:

با سلام و احترام، در پاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم‌، جوابیه زیر جهت چاپ در شماره آتی آن هفته‌نامه ارسال می‌گردد.
1- طراح محترم سؤال می‌تواند به منظور پیگیری موضوع به امور رسیدگی به شکایات فرمانداری مراجعه نماید.
2- از حسن توجه جنابعالی و شهروندان فهیم به محیط زیست تشکر می‌کنیم. ضمن این که بازدید از مکان مذکور توسط کارشناسان اداره محیط‌زیست انجام شد و متأسفانه مقادیری نخاله ساختمانی که از قدیم الایام و مقداری هم جدیداً در دامنه کوه مجاور سنگبریها تخلیه شده بود مشاهده گردید. با توجه به این که تخلیه نخاله‌های ساختمانی در خارج از محلهای مشخص شده جرم محسوب می‌شود و خودرو متخلفان تا ده هفته قابل توقیف می‌باشد، این موضوع در دستورکار قرار گرفت و طبق قانون با افراد خاطی نیز برخورد می‌شود. 

آتش‌نشانی

با سلام، خواستم از نیروهای آتشنشانی تشکر کنم. سه‌شنبه شب در چهار‌راه مسکن مهر تصادف شدیدی شد. نیروهای آتشنشانی با وجودی که مسافت زیاد بود، خیلی سریع آمدند و تا آخرین لحظه ایمن‌سازی کردند؛ احسنت.

پاسخ آتش‌نشانی:

با سلام، از شما همشهری قدرشناس تشکر می‌کنیم. امیدواریم همواره خدمتگزاران لایقی برای همشهریان عزیزمان باشیم.

شبکه بهداشت و درمان

1- یک متخصص زیبایی و جراحی پلاستیک باتجربه به نی‌ریز دعوت کنید تا مردم مجبور نشوند به شیراز بروند. مثلاً از دکتر فتاحی ‌درخواست کنید هفته‌ای یک روز هم که شده بیاید تا با خیال راحت همین جا جراحی شویم. خیلیها شرایط رفتن به شیراز را ندارند. 
2- با توجه به گذشت سه سال از کلنگ‌زنی ساختمان اورژانس رودخور توسط مسئولان شهرستان و قول مساعد جهت ساخت و ساز ساختمان اورژانس رودخور در کمتر از یک سال، نه تنها هیچ اقدامی صورت نپذیرفته و هر بار با بهانه‌هایی در ساخت و ساز تأخیر ایجاد می‌کنند.
ضمناً سایه‌بانی هم که به همت خیرین جهت دستگاه آمبولانس اورژانس ساخته شده بود، تخریب شده و در این مدت آمبولانس در دل آفتاب قرار دارد. این مسئله باعث فساد داروهای داخل آمبولانس و رنگ پریدگی کامل آمبولانس اورژانس شده است.
لازم به ذکر است که چندین مرحله پیگیری توسط شورا و دهیاری روستا انجام شده، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
مردم منطقه رودخور از مسئولان محترم شهرستان خواهشمندند که هر چه سریعتر این مشکل را پیگیری و به نتیجه مطلوب برسانند.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:

1- سلام و خدا قوت، عملهای جراحی پلاستیک عموماً جزو موارد آزاد محاسبه می‌شود و جراحی در بیمارستانهای خصوصی با تعرفه‌های خصوصی انجام می‌گردد که با توجه به دولتی بودن بیمارستان، با این شرایط امکان‌پذیر نیست.
2- منبع مالی پروژه اورژانس جاده‌ای مشکان و رودخور، از محل اعتبار ۲ درصد نفت و گاز و توازن است. به همان میزان که تا به حال اختصاص داده شده، به همان میزان هم پیشرفت داشته است. با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر دولت، بودجه‌ها بیشتر به سمت پروژه‌های نفت که بالای ۶۰ درصد پیشرفت کار داشته رفته و به همین دلیل میزان پیشرفت این دو پروژه پایین‌تر از حد معمول بود و بودجه‌ها بیشتر بر روی درمانگاه مرکز جامع سلامت رودخور گذاشته شد تا آن را به سرانجام برساند. امسال هم مبلغی برایش گذاشته شده، اما ناچیز است. ان‌شا‌ءا... با تکمیل پروژه مرکز جامع سلامت رودخور، مابقی کار مرکز اورژانس جاده‌ای مشکان و رودخور در سال آینده در روند تکمیل و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. امید که مبلغ بیشتری به این پروژه اختصاص داده شود تا بتوانیم سرعت بیشتری به آن بدهیم.

فولاد - فرمانداری -تعاون، کار و رفاه اجتماعی

چرا در مورد استخدامی‌های فولاد فکری نمی‌کنید؟ حتماً دوباره باید مثل سری قبل افراد غیر بومی و بی‌تجربه سر کار بروند؟ من خودم در پروژه لیسانس ایمنی بودم؛ البته 6 ماه بیشتر نبود. آقای... متولد لامرد بدون سابقه فقط به خاطر این که آزمون داده بود، در قسمت ایمنی فولاد استخدام شد؛ ولی ما ها در به در شدیم. هر چه هم به گل‌گهر مراجعه می‌کنیم، غیر بومی را مثل آب خوردن در مصاحبه رد می‌کنند. دیپلم سیرجانی را می‌گیرند؛ ولی لیسانس غیر بومی را نه. 
لطفاً از طریق فرمانداری و نماینده مجلس مسئله بومی را حتماً پیگیری کنید تا به بهانه بی‌تجربگی بچه‌های نی‌ریز، غیر بومی استخدام نکنند.

پاسخ فرمانداری:
به استحضار می‌رساند که در این خصوص ضمن مکاتبه، جلسه‌ای با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر منابع انسانی شرکت فولاد غدیر نی‌ریز برگزار و بر جذب نیروی کار بومی تأکید شد. 

پاسخ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم،‌ به استحضار می‌رساند که در این خصوص ضمن مکاتبه‌، جلسه‌ای با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر منابع انسانی شرکت برگزار شده و بر جذب نیروی کار بومی و اشتغال جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی تأکید گردید.

شهرداری نی‌ریز - اتاق اصناف

‌‌‌هر خانه ‌و‌ مغازه‌ای که در شهر ساخته می‌شود، عوارض سالیانه شهرداری و مالیات مربوطه را پرداخت می‌کند. 
هر کاسبی هم عوارض و مالیات کسب و کارش را دقیقاً از قبل از شروع به کار رسمی، جداگانه پرداخت می‌کند.
در استانی مانند کرمان و شهر ثروتمندی مانند سیرجان، برای تشویق و ترغیب مردم به ایجاد کسب و کار و رونق شهر و بازار، در یک حرکت خداپسندانه و هوشمند، حتی عوارض و مالیات کسب و کار و مغازه و کارگاه‌ها را حذف‌کرده‌اند وشورای اصناف برای صدور پروانه کسب در شغلهای مشابه، مبلغ کمتری نسبت به نی‌ریز جهت خدمت به شهر و همشهریان دریافت می‌کنند. 
اما برعکس، در شهر نی‌ریز یک صیغه غیر منطقی و غیر قانونی و غیر قابل قبول و اجباری جاری شده تحت عنوان ساختگی «افتتاحیه» که شهرداری مبلغ زیادی را از شخصی که تازه شروع به کار کرده و نیازمند یاری و کمک نیز هست، دریافت می‌کند.
با توجه به شرایط بسیار سخت و گران و هزینه‌های سرسام‌آور راه‌اندازی کسب و کار‌ و هزینه بالای دریافت پروانه کسب، و با توجه به این که شروع هر کاری همراه با ضرر و به قولی چوب خوری هست، به ویژه رهن و اجاره‌های باورنکردنی‌، اگر ممکن است شهرداری در مورد اخذ این مبلغ توضیح دهد. 
شهرداری برای شروع یک کسب و کار و راه‌اندازی یک مغازه با توجه به توضیحات بالا و دریافت جداگانه عوارض ساختمان و کسب و کار چه خدمتی می‌کند که چنین مبلغی را دریافت ‌می‌نماید‌؟ 
اگر اتاق اصناف هم توضیح دهد که علت دریافت مبالغ بالا برای صدور پروانه‌کسب چیست، ممنون می‌شویم. 

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
شهروند محترم! کلیه عوارض و بهای خدمات دریافتی از همه شهروندان در همه شهرداریها و بویژه در شهرداری نی‌ریز مطابق با مفاد مندرج در بند ۲۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی و پس از تأیید هیئت تطبیق مصوبات و همچنین پس از تأیید و ابلاغ استانداری به صورت قانونی در حال وصول است.

شهرداری نی‌ریز

1- لطفاً سری به خیابان ولیعصر بزنید. وضعیت پیاده‌رو اسفناک است؛ تبعیض قائل نشوید.
2- ضمن تقدیر وتشکر از زحمات عزیزان در شهرداری، خصوصاً شهردار جوان و خوشفکر و پرتلاش، در صورت امکان با تلفیقی از هنر و نوآوری، یادمانی از گردان همیشه قهرمان کمیل نیز کار شود.
3- اگر قرار است کیفیت سنگفرش جلوی مسجد جامع کبیر مثل چهار‌راه قائم باشد، همان بهتر که سنگفرش نشود. نه به درد سواره می‌خورد و نه پیاده؛ فقط یک بار شخصاً از این مسیر تردد نمایید تا متوجه کیفیت کار شوید.
4- لطفاً بپرسید چرا باغهای بولوار استقلال را خشک و تبدیل به مغازه می‌کنند و هیچ کسی حتی شهرداری کاری با آنها ندارد؟ 
5- مغازه ..... محله امام مهدی .....، چند سال است پیاده‌رو  را کرده محل کارش و برای عبور باید از وسط خیابان رد شد. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

مسئول محترم واحد عمران، آقای پیوندی
1- با سلام خدمت شهروند محترم، قسمتی از پیاده‌روهای سطح شهر که فرسوده و تخریب شده یا اصلاً موزائیک نشده باشد، هر ساله براساس بودجه مصوب، نوسازی می‌گردد و در سال جاری، پیاده‌رو خیابان امام مهدی درحال اجرا و نوسازی می‌باشد.

شهردار محترم شهر نی‌ریز، مهندس فرغت
2- ضمن تشکر متقابل از شما شهروند محترم، در مجاورت صحن مطهر شهدا در بوستان صحن شهدا که فرایند ساخت آن نیز هنوز کامل نشده است، یادمانی از فرمانده همیشه جاوید گردان کمیل شهید سرافراز پیش‌بینی شده که ان‌شاءا... در آینده نصب می‌شود تا این بوستان همیشه یادآور رشادتهای گردان همیشه سرافراز کمیل باشد.
3- شهروند گرامی! سنگفرش خیابان مسجد جامع کبیر با بهترین مصالح ممکن در سطح کشور و با صرف هزینه و وقت قابل توجه و با نظارت تمام وقت عوامل فنی و اجرایی شهرداری نی‌ریز در حال اجرا است. بدیهی است که حصول رضایت همه در این گونه پروژه‌ها امکان پذیر نیست.

مسئول محترم واحد روابط عمومی، آقای دهقان
4- با احترام، ضمن مذمت موضوع مورد اشاره، به عرض می‌رساند در این خصوص شهرداری از تمامی ظرفیتهای قانونی خود از جمله اخطارهای قانونی، جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی، تقاضای طرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ و مخالفت با تغییر کاربری ملک مورد تخلف در کمیسیونهای مربوطه استفاده می‌نماید که امیدواریم با رسیدگی و تلاش مضاعف جهت رفع موانع موجود، کمتر شاهد چنین اقداماتی باشیم. در ضمن یادآوری می‌گردد مستند به قانون، جرائم سختگیرانه‌ای نسبت به این موضوع اعمال خواهد شد.

معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی‌محمدی
5- عرض سلام و احترام خدمت شهروند گرامی، به اطلاع می‌رساند گشت تخلفات شهرداری مکرراً در حال جمع‌آوری سدمعبر می‌باشد. اخطار کتبی به کسبه متخلف داده شد و در اسرع وقت اعمال قانون و رفع اشکال می‌گردد.

امور آبفا - نماینده مجلس

چرا آب دهستان هرگان راوصل نمی‌کنند؟ در صورتی که لوله‌کشی اصلی 2 - 3 سال است انجام شده. زمانی که به این دهستان آمدید، گفتید دو عدد از مخازن آن آماده است. مگر چند مخزن دیگر می‌خواهد؟

پاسخ روابط‌عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

️در خصوص سؤالات روستای هرگان باید گفت مشکلات دهستان هرگان در دستور کار ماهانه است و پیگیری شده و باوجود محدودیتهای اعتباری دولت، تجهیزات و امکانات مناسبی تاکنون گرفته شده و در حال تدارک اجرا می‌باشد.

اداره گاز - نماینده مجلس
چرا اهالی دهستان هرگان و توابع این دهستان از نعمت گاز محروم هستند؟ با وجود این که دهستان هرگان از نی‌ریز ربع ساعت فاصله دارد.

پاسخ اداره گاز:
با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند همه روستاهای شهرستان مشمول گاز‌رسانی با خط لوله به علت بالا بودن هزینه سرانه خانوار نمی‌باشند که دهستان هرگان از جمله این روستاها است.

مخابرات - نماینده مجلس
ازمرکز مخابرات مدت دو سال است آمدند و باتریهای مخابرات دهستان هرگان رابه بهانه تعمیرات بردند و دیگر برنگرداندند. وقتی که اهالی مراجعه کردند، گفتند نباید اجازه می‌دادید ببرند. آیا این جواب درست است؟ مخابرات این دهستان به برق سراسری متصل است. متأسفانه زمان قطعی برق، اهالی با مشکل قطعی تلفن هم مواجه می‌شوند. لطفاً کمی هم به مشکلات روستاییان رسیدگی کنید.

درد دلهای یک شهروند با مردم و مسئولان نی‌ریز
من خانمی هستم که مقداری ناشنوایی دارم. تا سطح فوق دیپلم تحصیل کرده‌ام و هنر فرش‌بافی دارم. هنوز ازدواج نکرده‌ام، خواستگارانی داشته‌ام که معتاد بوده‌اند. به هیچ وجه حاضر نیستم با کسی که معتاد است یا همسر دارد ازدواج کنم. اگر کسی باشد که شرایط من را درک کند و شغلی داشته باشد و حتی معلول باشد، حاضرم با او ازدواج کنم.

پست
چرا نسبت به بسته‌های پستی مردم احساس مسئولیتی ندارید؟ برای من یک بسته از شمال کشور ارسال شده، ۳ روزه به نی‌ریز رسیده، دو بار مراجعه کردیم؛ اما کسی جواب درستی نداد. می‌گویند به آدرسی که داده‌اید می‌آورند. الان که دارم این پیام را می‌دهم، یک هفته است که به نی‌ریز رسیده، ولی هنوز به دست ما نرسیده است. خواهش می‌کنم پیگیری کنید. 

منابع طبیعی
دیروز ما برای تفریح به پل لای‌حنا رفتیم و قبل از پل با صحنه‌ای عجیب برخورد کردیم. با بیل مکانیکی راه ماشین‌رو را کنده بودند که مبادا کسی برای تفریح به زیر پل یا آن طرف برود. بعد از روی پل گردنه قدیم استهبان کنار خود پل راه درست کرده و با زنجیر آن را بسته‌اند. یعنی آن طرف پل لای‌حنا را کلاً شخصی کرده‌اند. مگر جلوی زمین خدا را هم می‌توانند زنجیر بکشند؟ هر کسی ملکی دارد و ورودی ملک خودش را زنجیر بکشد تا کسی وارد نشود. اما مگر می‌شود جلوی یک دره عظیم مثل پل لای‌حنا را زنجیر کشید وشخصی کرد؟ اگر این طور است، پس ملکداران پلنگان و بید‌بخون هم اول ورودی زنجیر بکشند تا کسی وارد نشود. مگر چنین چیزی هم می‌شود؟
یک نفر ملکی بعد از پل لای‌حنا خریده و همه جا را با بیل مکانیکی کنده است. حتی زیر درختان چنار لای‌حنا را هم که قدمت زیادی دارند، کنده تا کسی زیر آن ننشیند. ما از قدیم یاد داشتیم که ورودی پل لای‌حنا اول گردنه قدیم استهبان بوده که سمت چپ به طرف بیدبخون می‌رود و طرف راست هم پل لای‌حنا. لطفاً حتماً رسیدگی کنید.


نی‌ریزان فارس

1- درج خبر در روزنامه نی‌ریزان فارس هم شده باند‌بازی و پولی؛ ‌وگرنه درج یک خبر مجازی برای ورزش شهر فکر نمی‌کنم کار سختی بوده باشد که دوستان این قدر مقاومت کردند. کاش گفته بودند پولی است و این قدر می‌گیریم. ‌
من به زودی پیگیری و این مشکل را از بالا حل می‌کنم. حتی من به رئیس اداره ورزش و جوانان گفتم؛ ایشان گفتند باید پول بدهیم تا اطلاع‌رسانی کنند.
سؤال این است؛ خبر اسمش رویش است. مگر کار دفتر روزنامه پول گرفتن و خبررسانی است؟ وگرنه ‌سر فلکه هم به یک ماشین پول بدهیم، برایمان در همه شهر می‌چرخد و اعلام می‌کند.
این خبر شخصی نبود که بگوییم برای آقای ..... یا شغلش یا کسب خاصی بوده؛ برای شهر و ورزش بود.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از ابتدای انتشار هفته‌نامه تاکنون، صفحه‌ای به ورزش اختصاص داده شده و در آن اخبار مسابقات هیئتهای مختلف، مقامهای آورده شده، مصاحبه‌ها، گزارشها، عکسهای یادبودی تیمها، ورزشکاران پیشکسوت و... مجانی چاپ شده و می‌شود. به رغم همه مشکلات مالی به ویژه در چند سال اخیر، این صفحه با همت خبرنگاران و گزارشگران این هفته‌نامه بازتاب دهنده کلیه فعالیتهایی است که جامعه ورزش انجام می‌دهد. مواقع متعددی بوده که تیمها، هیئتها و حتی اداره ورزش و جوانان، توجهی به انعکاس رویدادی ورزشی نداشته‌اند؛ ولی با پیگیری خبرنگاران ما، پوشش خبری داده شده است. اما اطلاعیه‌ها از جمله اطلاعیه مورد نظر شما جنبه آگهی دارد و نیازمند پرداخت هزینه است. امید است همه کسانی که دلشان برای ورزش شهر می‌تپد، به اقتصاد یک رسانه محلی که هیچ منبع درآمدی به جز آگهی و فروش ندارد، توجه داشته باشند.

2- در مورد مطلب «رنج مردم خاورمیانه از چیست؟»، باید بگویم: رنج مردم خاور‌میانه از وجود نفت است؛ چیزی که دیگر کشورهای حسود جهان ندارند و نمی‌توانند از آن بگذرند. پس می‌خواهند کشورهای خاورمیانه درآمد آن را فقط صرف بدبختی و رنج کنند و روی خوشی و لذت زندگی را نبینند. پس وقتی نفت تمام شد، همه چیز درست می‌شود؛ چون تازه فقیر می‌شویم.
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از اظهار نظر جنابعالی متشکریم.

3- با سلام ، ضمن تشکر از مقاله درج شده با موضوع مسئول آسیبهای اجتماعی کیست‌؟، در یک کلام، علت تامه و اصلی بر می‌گردد به موازی‌کاریها و جریان آشپز که دو تا شد...

در این موضوع بسیار مهم، حضرتعالی از ۳۹ مجموعه متولی نام برده‌اید که به نظر می‌رسد چند تایی نیز از قلم افتاده است. پس از آش رد شده و به آش شله قلم کار رسیده که می‌بایست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، تمامی مصوبات بودجه‌ای را در اختیار این مجموعه عریض و طویل قرار دهد و صرفاً با نظارت و برنامه‌ریزی کلی و بین بخشی اقدامات فرهنگی صورت پذیرد. در غیر این صورت همچنان دیوار کج‌تر و نهایتاً به یک مخروبه تبدیل می‌شود.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. با تشکر از اظهار نظر جنابعالی. یکی از آسیبهای موجود در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، همین نکته‌‌ای است که اشاره کرده‌اید. پس از دریافت نظرات دیگر صاحی نظران، به این موضوع باز هم می‌پردازیم.

ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

پست، منابع طبیعی، فولاد غدیر، اتاق اصناف، امور آبفا، مخابرات


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها