تعداد بازدید: ۵۴۳
کد خبر: ۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳ - 2021 23 May
به‌ رغم اینکه بیش از یکسال از پایان کار شبکه‌های فاضلاب در نی‌ریز می‌گذرد هر از چند گاهی با فروکش کردن مسیرهای این شبکه رو به‌رو هستیم.

شهروندان معترضند و غالباً همچون گذشته انگشت اتهام را به سوی شهرداری دراز می‌کنند، در حالی که شهرداری می‌گوید هنوز خیابان‌ها را حتی به صورت موقت نیز تحویل نگرفته است.

در همین رابطه شهردار نی‌ریز معتقد است تا زمانی که پیمانکاران به صورت قطعی فاضلاب را تحویل شهرداری ندهند تمام عواقب، مسائل و مشکلات آن به عهده آنان می‌باشد.

حامد فرغت عنوان نمود که حتی یک متر از پروژه کار شده فاضلاب به شهرداری تحویل نشده است.

برای بررسی بیشتر موضوع با رئیس امور آبفا شهرستان نی‌ریز هم گفتگو کردیم، او نیز می‌گوید: پیمانکاران موظف هستند تا نسبت به اصلاح مسیر اقدام کنند و در ادامه آن را تحویل شهرداری به صورت قطعی دهند و شهرداری طی نامه‌ای به ما اعلام نماید که این مسیر تحویل آنها شده و هیچ مشکلی ندارد. حتی در این مورد نیز باز هم مسیرهای کار شده به آبفا تحویل موقت می‌شوند و پیمانکار تا یکسال باید بتواند مشکلات رخ داده را برطرف نماید.

قره‌چاهی در رابطه با ضرب‌العجل برای اتمام کار پیمانکاران  گفت: متأسفانه پیمانکاران به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند و همین سبب شده تا مسئله کماکان حل نشده بماند اما اگر هر کدام از مسیرهای شهر دچار مشکل شده باشد شهروندان محترم به ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم چون  پیمانکار هم موظف است تا نسبت به رفع عیب اقدام کند.

وی در مورد توسعه شبکه فاضلاب گفت: برای امسال بودجه ای در نظر گرفته نشده است.

رئیس امور آبفا همچنین در رابطه با تصفیه‌خانه شهرستان نی‌ریز گفت: خوشبختانه پیمانکار تصفیه‌خانه مشخص شده و به زودی شروع به کار می‌کند و از آنجایی که مبلغ اعتبار آن بسیار سنگین می‌باشد قطعاً مسئولانی از استان و کشور برای کلنگ‌زنی به نی‌ریز خواهند آمد و حتماً در این ارتباط اطلاع رسانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

قره‌چاهی در آذرماه سال گذشته در گفتگو با ما عنوان کرده بود: پس از فسخ قرارداد پیمانکار قبلی که قرار بود تصفیه‌خانه‌ای با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در نی‌ریز بسازد؛ قرارداد جدید به مناقصه رفت.

خوشبختانه فسخ قرارداد پیمانکار قبلی برای ما حُسن بسیاری داشت چرا که تصفیه‌خانه بسیار پیشرفته‌تر از قبل مطابق با تصفیه‌خانه‌ای که در کلن آلمان ساخته شده است در نی‌ریز به اجرا در خواهد آمد و همین امر سبب شده تا افزایش ۶۰  تا ۷۰ درصدی اعتبار برای آن دیده شود.

مدت انجام پروژه ۲۴ ماه می‌باشد  و پیمانکار باید ظرف ١,٥ سال اقدام به ساخت تصفیه‌خانه کند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها