تعداد بازدید: ۶۳۴
کد خبر: ۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ - 2021 10 May
دومین جشنواره معلم خلاق من در اردیبهشت 1400 با مشارکت و هم افزایی انجمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه توسعه و عدالت آموزشی کشور برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی جشنواره «معلم خلاق من»، این جشنواره دومین دوره‌ی خود را هم‌زمان با روز و هفته معلم با هدف پاسداشت زحمات و تلاش‌های خلاقانه معلمان و آموزگاران سراسر کشور در شرایط آموزش در پاندمیک کرونا با همکاری سمن‌های فعال همچون پویش ایران من، موسسه مردم‌نهاد مهرگیتی و انجمن یاران جامع  از تاریخ 12 اردیبهشت لغایت ۲۴ همان ماه برگزار کرده است.

روابط عمومی جشنواره با اعلام این خبر افزود: همه شیوه‌های تدریس در کنار هم، گنجیه‌ای بدیع از خلاقیت و سبک‌های آموزش را تشکیل می‌دهد که در همه ادوار آموزشی کمتر به آن توجه شده است. ما، در سمن‌های مرتبط با توسعه‌ و عدالت آموزشی، برآن شده‌ایم تا با برگزاری این جشنواره، با همراهی مردم و خانواده‌ها لحظات بیشتری از این تلاش‌ها و خلاقیت‌ها را با هم ببینیم و تلاش کردیم در این رخداد اجتماعی و فرهنگی توجه همگان را سمت معلمان عزیز در نقاط مختلف کشور معطوف کنیم که با تمام محدودیت‌ها، بلاخص در شرایط فعلی حاصل از شیوع  کرونا، روند آموزش را مسرانه پیگیر هستند.    

 
در دوران کرونا و آموزش از راه دور و چالش‌های خاص آن در مناطق مختلف، معلمان با هر وسیله و تجهیزاتی که در دسترس دارند بهترین آموزش‌ها را به دانش ‌آموزان خود ارائه می‌کنند و با این کار معلمان عزیز بار دیگر مسئولیت‌پذیری خود را به خوبی  به جامعه ثابت کردند. جشنواره معلم خلاق من، جشنواره‌ای برای تقدیر از این معلمان گرامی و  ارج نهادن به مقام شامخ آنهاست.

در سال جاری و در دومین دوره این جشنواره چهار محور اصلی برای ارسال آثار معلمان عزیز در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

1. خلاقیت در استفاده موثر از ابزار و تکنولوژی در آموزشی و تدریس
2. خلاقیت در روش‌های آموزشی و بهره‌گیری از بازی و هنر
3. خلاقیت در آموزش مهارت‌ها (اجتماعی و کاربردی)
4. خلاقیت در آموزش و تدریس با کمترین امکانات و بیشترین ابتکار

سال گذشته، اولین دوره‌ی این جشنواره با حضور گرم و موثر معلمان برگزار شد و بعد از بررسی و داوری توسط هیئت داوران، که متشکل از معلمان با تجربه و مولفین کتب درسی بود، از میان آثار دریافتی، 13 اثر دریافتی با بالاترین امتیاز در 8  شاخصِ سنجش‌شده به مرحله دوم راه پیدا کرد و در نهایت به علت نزدیکی امتیازها 7 نفر از معلمان عزیز توسط اساتید آموزش و داوران در موضوعات  خلاقیت در دوران کرونا، خلاقیت در آموزش مقطع اول ابتدایی و خلاقیت در سایر پایه‌های مقطع ابتدایی  برگزیده شده و جوایزی را دریافت نمودند.

معلمان عزیز و خانواده‌های گرامی در نقاط مختلف کشور امسال نیز می‌توانند عکس، فیلم و مستندات مدنظر جهت معرفی معلم خلاق خود را در شاخه‌های مطرح شده تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه به اینستاگرام موسسه مردم‌نهاد مهرگیتی به آدرس @mehrgiti ، انجمن یاران جامع به آدرس @yaranjaame  و پویش ایران من به آدرس @iraneman_org ارسال نمایند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها