تعداد بازدید: ۸۷۸
کد خبر: ۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱ - 2021 09 May
مصوبات سفر مدیرکل راه و شهرسازی
تملک املاک روگذر، آسفالت لای‌رز و معابر مسکن مهر، تعیین تکلیف باغ تخت، خلع ید باغات زیتون جنوب شهر و...

روابط عمومی فرمانداری:

مشکلات حوزه شهری نی‌ریز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی فارس بررسی شد.

این جلسه‌ ٨ اردیبهشت با حضور فرهاد طهماسبی نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس، مراد هدایت فرماندار نی‌ریز و میرزایی معاون عمرانی وی با حضور زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی استان، ذوالقدر معاون املاک و حقوقی، حمیدی‌زاده معاون مسکن و ساختمان، تقوی معاون مهندسی و ساخت، روئین‌تن معاون شهرسازی و معماری این اداره کل، شهرداران شهرهای نی‌ریز، قطرویه و مشکان، رؤسای ادارات راه و شهرسازی و راهداری و امور حمل و نقل نی‌ریز و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

مصوبات جلسه به شرح زیر است:

١- در خصوص پروژه روگذر ورودی شهر نی‌ریز مقرر گردید:

الف) اداره کل راه و شهرسازی ظرف یک هفته نقشه‌های ارزیابی املاک واقع در مسیر پروژه را به شهرداری نی‌ریز ارسال کند.

ب) شهرداری نی‌ریز نسبت به تملک املاک واقع در مسیر پروژه اقدام کند.

ج) اداره کل راه و شهرسازی با توجه به همکاری شهرداری نسبت به مساعدت در واگذاری زمین به شهرداری نی‌ریز اقدام نماید.

در این رابطه شهردار نی‌ریز در گفتگو با نی‌ریزان فارس گفت: چند مغازه در مسیر رمپ خروجی نی‌ریز به سمت سیرجان قرار دارند که قرار شد راه و شهرسازی معوضش را کمک کند تا ما برای تملک آن اقدام کنیم.

همچنین بر اساس پیگیری‌های نی‌ریزان فارس این روگذر اعتبار یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومانی را دریافت کرده است هر چند بنا بود تا پایان سال ١٣٩٩ و بنا به وعده نیکزاد نائب رئیس مجلس ١١ میلیارد تخصیص اعتبار داشته باشد.

در همین رابطه معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز در گفتگویی تلفنی با نی‌ریزان فارس به تشریح اعتبارات این پروژه پرداخت و گفت: مبلغ قراردادهای این پروژه ۱۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون پیمانکار مبلغ ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است. کل مطالبات پیمانکار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که از وضعیت مطلوبی برخوردار می‌باشد.

میرزایی با تشریح مختصات این پل گفت: روگذر نی‌ریز به طول ۵۴۰ متر، دارای شش دهانه ۳۰ متری و دیوار حائل ۷۲۰ متری است.

این پل ۱۰ ستون دارد که شش ستون آن کامل شده، ٢ ستون در مرحله قالب‌بندی است و ٢ ستون در فاز بعدی اجرا خواهد شد.

کل بتن‌ریزی پروژه ١٠ هزار متر مکعب است که تاکنون ۱۵۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی شده است.

میرزایی پیشرفته پروژه را ۱۶ درصد عنوان کرد و گفت: مشکلات مالی و کمبود سیمان سبب شد تا این پروژه برای مدتی متوقف بماند اما در حال حاضر مشغول به کار می‌باشد و احتمالاً دو ستون باقی مانده تا دو هفته آینده بتن‌ریزی خواهد شد.

وی همچنین عنوان نمود که در رابطه با طرح‌های ترافیکی آن مسیر مسئولان شهرستان آمادگی کامل دارند تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و پیمانکار بتواند به کار خود ادامه دهد.

٢- با توجه به عدم همکاری افراد جهت تکمیل مسکن مهر مقرر گردید: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری لازم را جهت تعیین تکلیف افرادی که در زمینه ساخت  مسکن تعاونی‌ها همکاری لازم را نمی‌کنند ، انجام دهد.

٣- در خصوص تکمیل درمانگاه مسکن مهر مقرر گردید: اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه با پرداخت اعتبار ٥٠ میلیون تومان مجدداً کارگاه ساخت درمانگاه مسکن مهر را فعال کند.

٤- در خصوص مشکلات مربوط به تکمیل و تخریب مدرسه در حال ساخت در محل مسکن مهر نی‌ریز مقرر گردید: اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه نسبت به خلع ید پیمانکار مربوطه و جبران خسارت وارده اقدام نماید و همچنین با انتخاب پیمانکار جدید عملیات تکمیل ساختمان مدرسه طی شش ماه آینده به اتمام برسد.

امیر ولی‌زاده مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در مورد این مدرسه نیمه کاره در گفتگو با نی‌ریزان فارس گفت:  یک مدرسه در مسکن مهر وجود دارد که برابر مقررات، مسکن و شهرسازی باید این پروژه را اجرا کند ولی بیش از چهار سال است که پروژه را رها کرده‌اند! بنده از مدرسه عکس گرفتم به نماینده، فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی فرستادم که مدرسه در حال تخریب می‌باشد و باید برای آن فکری کرد. ظاهراً با پیمانکار مشکل دارند و باید خلع ید شود تا مجدداً به مناقصه بگذارند.

تأکید می‌کنم که متولی ساخت این مدرسه آموزش و پرورش و نوسازی نیست بلکه راه و شهرسازی است.

٥- در خصوص ساختمان کلانتری مسکن مهر مقرر گردید: اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع عملیات عمرانی اقدام نماید. 

٦- در خصوص معابر مسکن مهر مقرر گردید:

الف) اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تخصیص مبلغ تجمعی یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان (یک میلیارد تومان اسناد خزانه و ٦٠٠ میلیون تومان وجه نقد از طریق تفاهم‌نامه) به شهرداری نی‌ریز در خصوص آسفالت معابر مسکن مهر اقدام نماید و شهرداری نسبت به خرید قیر، تولید آسفالت و اجرای آسفالت ٢٠ هزار متر مربع اقدام نماید.
ب) با توجه به صورتجلسات قبلی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری در خصوص تنظیف جداول دفع آب‌های سطحی خیابان‌های مسکن مهر نی‌ریز، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تنظیف مسیرهای مذکور و تحویل به شهرداری نی‌ریز اقدام نماید.

٧- با توجه به موافقت مدیرکل راه و شهرسازی و هیأت همراه با الحاق محدوده باغ تخت به صورت منطقه منفصل به طرح تفصیلی شهر نی‌ریز مقرر گردید شهرداری نی‌ریز نسبت به انتخاب مشاور و تهیه نقشه‌های مربوطه در اسرع وقت اقدام نموده و اداره کل راه و شهرسازی در خصوص انجام تشریفات قانونی از جمله طرح و تصویب در کمیسیون ماده ٥ نهایت مساعدت را معمول نماید.

٨- در خصوص اراضی حد جنوبی شهر نی‌ریز (باغات زیتون) مقرر گردید: اداره کل راه و شهرسازی نسبت به پیگیری خلع ید از زمین‌های مذکور اقدام و پس از اخذ حکم قضایی، فرمانداری نی‌ریز در این خصوص همکاری لازم را معمول نماید.

٩- در خصوص تأمین زمین طرح اقدام ملی مسکن مقرر گردید: نسبت به بررسی زمین جنب زندان و ورزشگاه کارگران جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن پیگیری لازم توسط راه و شهرسازی معمول و نتیجه را به فرمانداری ظرف یک هفته اعلام نماید.

١٠- در خصوص اسناد پلاک تل‌مهتابی (کوره‌های آجرپزی و اسناد روستای تل مهتابی) مقرر گردید ظرف مدت یک ماه:

الف) اداره راه و شهرسازی در اسرع وقت پیگیر دریافت سند تک برگ پلاک مذکور شود.

ب) اداره راه و شهرسازی نسبت به واگذاری ١٥٠ هکتار از پلاک کوره‌های آجرپزی به منابع طبیعی اقدام و پس از آن اداره منابع طبیعی نسبت به واگذاری اسناد اقدام کند.

ج) اداره راه و شهرسازی نسبت به واگذاری اسناد محدوده طرح هادی روستای تل‌مهتابی به بنیاد مسکن اقدام شود.

١١- در خصوص تکمیل گردنه نقاره‌خانه مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به انجام مطالعات مسیر نی‌ریز- هرات و همچنین اخذ مجوز کمیسیون ماده ٢٣ با هماهنگی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.

١٢- در خصوص گردنه لای‌رز و مشکلات ترافیکی سنگین در مسیر مذکور مقرر گردید: با توجه به تأکید استاندار طی سفر به شهرستان نی‌ریز، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تکمیل مسیر گردنه لای‌رز (پلیس راه- سه راه مشکان) در اسرع وقت اقدام و پیگیری لازم به عمل آید.

رئیس راه و شهرسازی نی‌ریز در مورد آخرین وضعیت گردنه لای‌رز به نی‌ریزان فارس گفت: لای‌رز از پیشرفت خوبی برخوردار است و در حدود ١٨ کیلومتر لایه اول آن آسفالت شده و در برخی از مسیرها لایه دوم و حتی سوم هم کشیده شده است. تنها یک کیلومتر این مسیر به صورت خاکی می‌باشد که آن هم در مرحله قیرپاشی قرار دارد.

١٣- با توجه به درخواست و مکاتبات شهرداری نی‌ریز و موافقت اداره کل راه و شهرسازی مقرر گردید:

الف) اداره کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین مجاور بلوار شهید مدرس جنب خیابان گردان کمیل صرفاً با کاربری فضای سبز شهرداری اقدام نماید.

ب) در خصوص زمین پارک گردان کمیل با توجه به اینکه کاربری زمین مذکور آموزشی، ورزشی و در اختیار آموزش و پرورش می‌باشد، اداره کل راه و شهرسازی پس از لغو قرارداد واگذاری به آموزش و پرورش، نسبت به واگذاری زمین صرفاً با کاربری فضای سبز به شهرداری نی‌ریز اقدام نماید.

نوشتنی است در این سفر یک روزه مدیرکل از برخی نقاط شهر نی‌ریز که قابلیت اضافه شدن به شهر دارد، بازدید نمود. همچنین از مجموعه ۳۲ هکتاری شهرداری واقع در ضلع شرقی بلوار سرداران دیدن کرد و ۶۰ واحد مسکونی تعاونی در مسکن پنج فرهنگیان را افتتاح نمود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها