تعداد بازدید: ۵۴۵
کد خبر: ۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ - 2021 03 May
رئیس شبکه بهداشت نی‌ریز وعده داده با تهیه ٤ دستگاه دیالیز جدید، مشکلات بخش دیالیز از این هفته حل می‌شود.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: بر پایه اطلاعات ما از منابع بیمارستانی، از ٨ دستگاه دیالیز بیمارستان، ٢ دستگاه به علت خرابی از دور خارج شده و دستگاه‌های باقیمانده نیز با عملکردی بیش از ٣٠ هزار ساعت، عمر بعضی از آنها به ١٨ سال می‌رسد.

همین مسئله و همچنین مشکل چندین ماهه دستگاه تصفیه آب بخش دیالیز که باید سختی آب را بگیرد، باعث شده تا بیماران حین دیالیز فشار خونشان افزایش یابد و دچار مشکلات زیادی شوند.

بخش دیالیز بیمارستان شهدا به ٣٣ بیمار خدمات می‌دهد که بعضی از آنها از شهرستانهای همجوار می‌آیند. بیمارستان نی‌ریز هم قطب شرق فارس است و باید آنها را بپذیرد. اما این در حالی است که همین شهرستانهای همجوار دستگاه‌های دیالیز اضافه‌ای دارند و همچنان قرار است به آنها اهداء شود؛ در صورتی که بار اصلی بیمارانشان روی بخش دیالیز نی‌ریز است.

فرماندار نی‌ریز از پیگیری و قول نماینده مجلس برای رفع مشکلات بخش دیالیز و دیگر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان می‌گوید؛ هر چند در تماس ما با نماینده، وی عنوان می‌کند از این موضوع خبر ندارد و کسی در این رابطه با وی صحبتی نکرده است.

دکتر داور آل‌داود هزینه تعمیر دو دستگاه دیالیز بیمارستان را ٨٩ میلیون تومان عنوان می‌کند؛ در صورتی که با ١٠٠ میلیون تومان می‌توان یک دستگاه اروپایی «گمبرو» خرید. وی می‌گوید: «البته قیمت این دستگاه ٤٠٠ میلیون تومان است که ١٠٠ میلیون تومان سهم خیّر است و مابقی را طبق تفاهم‌نامه، دانشگاه علوم پزشکی می‌پردازد. هم‌اکنون یک خیّر اعلام آمادگی کرده و ما هم با وزارت بهداشت نامه‌نگاری کردیم و تأییدیه آن و یک  دستگاه گمبرو دیگر را گرفتیم. به جز آن، دو دستگاه دیالیز ایرانی نو قرار است این هفته از طرف دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان نی‌ریز تحویل شود.»

آل داود رئیس شبکه بهداشت که در رایزنی با دکتر حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد مبارزه با کرونای کشور توانسته تأییدیه خرید دو دستگاه گمبرو اروپایی را بگیرد، معتقد است این دستگاه‌ها بیشتر در مراکز استان و شهرستانهای دارای دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌شود و بیماران سختی کمتری می‌کشند. هر چند وی می‌گوید همین دستگاه‌ها هم خوب کار می‌کنند و مشکل حیاتی ایجاد نمی‌شود. کما این که با ورود دو دستگاه جدید گمبرو و دو دستگاه ایرانی از این هفته، مشکل کاملاً حل می‌شود.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها