تعداد بازدید: ۵۶۸
کد خبر: ۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ - 2021 03 May
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از تولید سالیانه 20 میلیون نشاء مکانیزه سبزی و صیفی در سطح 5 هزار متر مربع در تنها گلخانه تولید نشاء این شهرستان خبر داد.
روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از تولید سالیانه 20 میلیون نشاء مکانیزه سبزی و صیفی (گوجه فرنگی، بادمجان ، فلفل و...) در سطح 5 هزار متر مربع در تنها گلخانه تولید نشاء این شهرستان خبر داد.  

علیرضا بصیری با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این طرح، مبلغ یک میلیارد و 180میلیون تومان هزینه شده است، گفت: از مبلغ مذکور900 میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی و 280میلیون تومان نیز آورده مجری بوده است.

به گفته وی؛ تولیدات این گلخانه علاوه بر فارس به استانهای هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب کرمان نیز ارسال می‌شود.

او اظهارکرد: از مزایای تولید نشایی می‌توان به کوتاه‌تر شدن دوره پرورش گیاهان، تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد (زودرسی)، یکنواختی بیشتر در محصول که معمولاً در کشت مستقیم کمتر مشاهده می‌شود. مکان کنترل بهتر در مراحل داشت، استفاده بهینه از فضای زمین، مدیریت مطلوب‌تر آفات و بیماری‌ها، نیاز به بذر کمتر، امکان استفاده از فصل رشد به مدت بیشتر، بالاتر بودن کیفیت گیاهان به دست آمده و امکان انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت اشاره کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها