تعداد بازدید: ۷۲۲
کد خبر: ۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ - 2020 20 December
#جمع_نشیم_تا_کم_ نشیم

امید شهدان، نی‌ریزان فارس:
امسال یلدا برای خانواده ۵ نفره در نی‌ریز ١٥٦ هزار تومان هزینه خواهد داشت؛ به عبارتی برای هر نفر ٣١,٢٠٠ تومان.


این در حالی است که در سال ١٣٩٧ اقلام مورد بررسی شده هزینه ۹۰ هزار تومانی را برای همین تعداد خانواده در پی داشت یعنی برای هر نفر ١٨ هزار تومان.


هر چند قرار نیست امسال جشن یلدا به صورت دسته جمعی برگزار شود و شاید بهترین کار همان شعار «#در_خانه_بمانیم» باشد؛ اما بررسی نی‌ریزان فارس نشان می‌دهد که هزینه برگزاری شب یلدا نسبت به دو سال پیش نزدیک به دو برابر شده است.


گفتنی است در این بررسی حداقل اجناس مورد نیاز شب یلدا بررسی شده است و کیفیت اقلام نیز متوسط می‌باشد. همچنین نرخ‌های اعلامی مربوط به  ۲۵ آذر ١٣٩٩ است.

بازدیدهای میدانی از بازار نی‌ریز در همین تاریخ، نشان دهنده رکود بازار در خرید اقلام شب یلدا می‌داد هر چند تا رسیدن  ٣١ آذر فاصله چند روزه وجود داشت.


البته دولت در این ارتباط اعلام کرده است که در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه محدودیتهای بیشتری را جهت کنترل بیماری کرونا  اجرا می‌کند که اگر این مسئله انجام شود قاعدتاً بازار برای شب یلدا جنب و جوشی نخواهد داشت.


بر اساس بررسی‌های روزنامه همشهری از کلانشهر تهران این روزنامه پیش‌بینی کرده است که هزینه شب یلدا برای هر نفر در آن شهر ۵۰ هزار تومان باشد که با این احتساب نی‌ریز به نسبت به این کلان شهر، هزینه‌های کمتر را متحمل خواهد شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها