تعداد بازدید: ۸۴۰
کد خبر: ۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ - 2020 13 December
خیرین شهرستان نی‌ریز در دوران کرونا، ٢,٦ میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کردند.

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:

به گفته رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز، یک میلیارد و ٦٥٠ میلیون تومان از این مبلغ، صرف خرید دستگاه سی‌تی اسکن جدید و متعلقات آن شده است.


مهندس حجت شفیعی گفت: «همچنین ٣٠٠ میلیون تومان بابت خرید دو دستگاه ونتیلاتور و یک مانیتور حیاتی، ١٤٠ میلیون تومان بابت خرید ٤ مانیتور حیاتی جهت بخش CCU و ICU ، ١٢٠ میلیون تومان بابت خرید یک دستگاه اکوپرتابل و ١٠ میلیون تومان بابت گازکشی خانه بهداشت دهچاه هزینه شده است.»


وی تأکید کرد که قیمت واقعی این دستگاه‌ها بیشتر از مبلغ هرینه شده است؛ اما طبق تفاهم‌نامه مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه تعهد داده که اگر یک سوم یا دو سوم مبلغ اقلام مربوط به درمان بیماری کرونا و ٥٠ درصد اقلام دیگر توسط مردم جمع‌آوری شود، بقیه آن را از طریق اعتبارات دولتی تأمین کند. مثل داستان خرید سی‌تی اسکن جدید که هزینه آن بیش از ۴ میلیارد تومان بود و ما باید یک سوم آن را تأمین می‌کردیم.»

لیست کمکهای ٤ ماه گذشته
شفیعی کمکهای نقدی و غیرنقدی بالای یک میلیون تومانی خیرین در ٤ ماه گذشته را به شرح زیر عنوان کرد:
١- مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز: ٣١٥ میلیون تومان (این شرکت از ابتدای دوران کرونا تا کنون ٧١٥ میلیون تومان کمک کرده است.)
٢- کارخانه سیمان سفید: ٣٠ عدد تشک بیمار
٣- کارخانه سیمان خاکستری: ٢٠٠ عدد پتو
٤- آقای مجتبی بیاتی (معدن باقرآباد): ١٠٠ عدد ملحفه.
٥- سرکار خانم الهام رختابناک: ١٦ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان
٦- خانواده مرحوم حاج خداداد نظرزاده: ١٠ میلیون تومان

٧- خانواده مرحوم محمد بهادر: ١٠ میلیون تومان
٨- آقای محسن پارسایی: ٨ میلیون و ١٥٠ هزار تومان بابت خرید لباس ایزوله، گان و ماسک
٩- آقای دکتر داور آل‌داود: ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان بابت خرید ماسک ٣M و پالس اکسی‌متر انگشتی
١٠- خانواده مرحوم سکینه آردی (نیکپور): ٦ میلیون تومان
١١- خانواده مرحوم مهندس علی خدیوی: ٥ میلیون تومان بابت خرید کپسول اکسیژن
١٢- خانم سرور: ٣ میلیون و ١٥٠ هزار تومان بابت تهیه لباس یکبار مصرف سرهم
١٣- اتحادیه سنگبریها: ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار تومان بابت دستگاه تب‌سنج
١٤- آقای حاج محسن سلیم‌جواهری: ٢ میلیون و ٢٥٠ هزار تومان
١٥- خانواده مرحوم خلیل پاک‌نیت: ٢ میلیون تومان
١٦- آقای حاج محمد حائم: ١ میلیون و ٢٨٠ هزار تومان بابت لباس محافظ

کمک ٧١٥ میلیونی فولاد غدیر
رئیس شورای خیرین سلامت بیشترین کمک از ابتدای دوران کرونا را سهم مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز (٧١٥ میلیون تومان) و حاج محمود صادق (٦٠٠ میلیون تومان) دانست و گفت: «با کمک اخیر مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، دو دستگاه ونتیلاتور (دستگاهی که مشخصات حیاتی بیمار از جمله سطح اکسیژن وی را روی مانیتور نشان می‌دهد) در همین هفته تحویل بخش کرونای بیمارستان شهدا می‌شود.  نی‌ریز از نظر کمک خیرین جزو شهرستانهای سرگروه استان شده و با وجود وضعیت بد اقتصادی، مردم واقعاً همت کردند.»


وی افزود: «از نظر قانونی اگر مبلغ کمک خیر بیش از ٢٠ میلیون تومان باشد، شورای خیرین استان می‌گوید باید حتماً با خیر تفاهم‌نامه ببندیم. اما ما این امکان را ایجاد کرده‌ایم تا هر کسی هر مبلغی می‌خواهد کمک کند، با وی تفاهم‌نامه ببندیم تا فرد خیر هر هدفی داشته باشد، مثلاًً برای خرید کپسول اکسیژن یا ماسک و ...، همان اعمال شود. ما با ارائه فاکتور، به خیر اطمینان می‌دهیم که کمکی که کرده، دقیقاً در همان راه صرف شده است.»

دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان
شفیعی لاپراسکوپ، تراکم استخوان و ماموگرافی را سه دستگاه مورد نیاز بیمارستان عنوان کرد که در اولویت تهیه هستند. وی گفت: «دستگاه لاپاراسکوپ (برای عملهای جراحی شکم بدون نیاز به باز کردن کامل شکم که روزانه بین ٣ تا ٤ عمل از این نوع در بیمارستان با باز کردن شکم انجام می‌شود)، دستگاه تراکم استخوان (جهت تشخیص زودهنگام پوکی استخوان و پایش بیماران مسن) و دستگاه ماموگرافی (جهت قدرت تشخیصی بهتر سرطانهای پستان) به ترتیب ٨٠٠ میلیون، ٨٥٠ میلیون و ١ میلیارد تومان قیمت دارند که البته سهم کمک خیرین برای تهیه آن ٥٠ درصد است و بقیه را دولت موظف است تأمین کند.»


رئیس شورای خیرین سلامت دستگاه سی‌تی اسکن خریداری شده برای بیمارستان را که مارک کانن دارد، بهترین نوع آن در کشور دانست و گفت: «ما می‌توانستیم دستگاه سی‌تی اسکن با مارک چینی نیوسافت را که در مشهد مونتاژ می‌شود، بدون این که هزینه‌ای بپردازیم، به طور رایگان تحویل بگیریم؛ اما کوپنمان باطل می‌شد و دیگر هیچ گاه نمی‌توانستیم دستگاه خوبی داشته باشیم.»


اکسیژن برسانید
شفیعی یکی از اقلام مورد نیاز بیمارستان در این روزها را کپسول اکسیژن عنوان کرد و گفت: «ما می‌توانیم کپسول را به دو صورت از خیرین تحویل بگیریم. یکی این که خریداری کنیم که قیمت آن حدود ٢,٥ میلیون تومان است. یکی هم این که به صورت امانت نزد ما بگذارند، ما نامه امانت به آنها می‌دهیم و بعد از رفع نیاز به خیرین برمی‌گردانیم. برخی تعمیرگاه‌ها مثل صافکاری، برشکاری و ... از این کپسولها دارند و ممکن است اضافه بر نیازشان هم داشته باشند.»


وی افزود: «روی کپسولهای اهدائی، نام اهداء کننده و یا مرحوم درج می‌شود.»


رئیس شورای خیرین سلامت از آمادگی این شورا برای احداث سایه‌بان اورژانس جاده‌ای (کنار بیمارستان جدید) خبر داد و در جایی دیگر گفت: «امروز حتی یک ساعت دیواری و ملحفه برای کمک به بیمارستان تأثیرگذار است. افرادی که دوست دارند کمک کنند، مبنا را درآمد و توانایی خودشان در نظر بگیرند؛ قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود.»

کار خیر سعادت می‌خواهد
شفیعی به خاطره‌ای هم در این زمینه اشاره کرد و گفت: «حدود ٥ سال قبل در جلسه مجمع خیرین استان که در شیراز برگزار شد، مرحوم نصرا... هاشمی، خیری که بانی ساخت بیمارستان کوثر و امیر شیراز بود، گفت: کار خیر سعادت می‌خواهد. خداوند باید این سعادت را به انسان بدهد تا بتواند از دنیا دل بکند؛ خیلی‌ها این سعادت را ندارند.»


شفیعی در پایان از کسانی که در این مدت با شورای خیرین سلامت همراه بودند تشکر کرد، از جمله:
دکتر داور آل داود رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز - دکتر حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا - دکتر رفیعی رئیس بیمارستان شهدا - آقای رضا کامرانی مدیر داخلی بیمارستان شهدا - آقای محمدحسین بخشی‌پور مسئول اورژانس (اتفاقات) بیمارستان شهدا - خانم شهناز بنان مسئول بخش کرونای بیمارستان - آقای علیرضا خازن مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان - آقای علیرضا حق‌پناه کارپرداز بیمارستان - آقای محمد کشاورز مسئول تأسیسات بیمارستان شهدا

خیرین می‌توانند کمکهای خود به شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز را از این طریق واریز کنند:
شماره کارت
  ٦١٠٤٣٣٧٤٢٩١٩٨٣٩١
شماره حساب
  ٤٣٦٣٥٩٣٧١٨
بانک ملت، به نام شورای خیرین سلامت


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها