تعداد بازدید: ۹۲۷
کد خبر: ۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ - 2020 02 December
سرپرست فرمانداری در این جلسه هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌ را پیشگیری و مبارزه با کرونا خواند.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و بسیج مستضعفین کشور، پایگاه سلامت محور کارگروه شهرستان نی‌‌ریز نخستین جلسه‌اش را ۱۲ آذر در فرمانداری برگزار کرد.

مراد هدایت نهادها و ادارات دولتی را ملزم به همکاری با این ستاد شمرد و ادامه داد: افراد داوطلب برای شرکت در این پایگاه باید با لباس مشخص حضور یابند. 

هدایت از اداره فرهنگ‌ و ارشاد خواست تا رسانه‌ها را برای آگاه‌سازی مردم توجیه سازد.

وی آگاه‌سازی دانش‌آموزان در فضای‌ آموزش مجازی توسط آموزش ‌و پرورش را ضروری دانست.

بنا به گفته دکتر آل‌داوود، در هر محله یک پایگاه بسیج در اختیار این ستاد قرار می‌گیرد، ارائه خدمات درمانی و شناسایی افراد دارای علائم، خرید مایحتاج کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و قادر به بیرون آمدن نیستند، توسط بسیجیان انجام می‌شود.

در این طرح همچنین خانواده‌های درگیر کرونا توسط کادر بهداشت و درمان به صورت مستمر نظارت می‌شوند و بسته‌های خدمات سلامت به آنان ارائه می‌گردد.

آل‌داوود از شهرداری نی‌ریز درخواست کرد تا بیلیبوردها را در اختیار شبکه بهداشت قرار دهد.

رئیس بهداشت نی‌ریز خاطر نشان نمود: این طرح در گذشته انجام می‌شد اما از امروز به همت دستگاه‌های اجرایی با قدرت بیشتری اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جنگجو رئیس تبلیغات اسلامی هم در ادامه جلسه گفت: علاوه ‌بر در اختیار قرار دادن فضای مساجد، برنامه معنویت و ترویج همدلی را در برنامه خود داریم.

سرهنگ شعبانی‌نیا فرمانده سپاه نی‌ریز اظهار داشت: در هر پایگاه، ۳ تیم بر اساس نیاز محله برپا می‌شود و اعضای تیم‌ها متشکل از بهداشت و درمان، هلال‌احمر و بسیج در آن مستقر می‌گردند و همچنین توسط کادر بهداشت، غربالگری اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونا بررسی می‌شوند و چنانچه افرادی در خانه‌هایشان فضای مناسب برای قرنطینه نداشته باشند؛ در مساجد و حسینیه‌ها مستقر می‌شوند و سپاه به آنان خدمات می‌دهد.

غلامرضا شعبانی‌نیا اضافه کرد‌:‌ به نیازمندانی که به کرونا مبتلا می‌شوند و در تأمین کالاهای ضروری خود، با مشکل روبه‌رو هستند بسته‌های کمک معیشتی می‌دهیم.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی، اعلام وضعیت خطر کرونا توسط خودروها ضدعفونی اماکن پرتردد و بیمارستان و مستندسازی اقدامات مقابله با کرونا در شهرستان از دیگر برنامه سپاه پاسداران نی‌ریز در این طرح گسترده می‌باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها