تعداد بازدید: ۱۲۹۸
کد خبر: ۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ - 2020 19 November
شهرستان نی‌ریز به حالت قرمز درآمده و شهر از اول اذر به مدت پانزده روز تعطیل می‌شود.
در آخرین جلسه کمیته بحران که در روز پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه برگزار شد، اعلام گردید که تمامی مشاغل غیر ضرور به مدت ۱۵ روز تعطیل می‌باشند.

مصوبات این جلسه که به ریاست هدایت فرماندار نی‌ریز و اعضای کمیته کرونا برگزار شده به شرح زیر می‌باشد: 

1- تمامی اصناف غیرضروری تعطیل و اصناف ضروری زیر مجاز به فعالیت هستند. لازم به ذکر است تصمیم‌گیری در خصوص نوع محدودیت‌ها سه‌شنبه هر هفته پس از اعلام طبقه‌بندی شهرستان‌ها بر اساس رنگ بندی (قرمز، نارنجی، زرد، سفید) انجام خواهد شد. 

اصناف ضروری مجاز به فعالیت:
نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه و تره‌بارفروشی‌ها، عطاری داروهای سنتی، کارخانجات و واحدهای تولیدی، جایگاه عرضه سوخت، مراکز درمانی و پزشکی، داروخانه‌ها، داروخانه‌های دامپزشکی، مراکز تهیه، تولید و توزیع موادغذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتوهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، کالای پزشکی، رسانه‌های مکتوب و برخط، تعمیرگاه‌های انواع خودروها، لوازم خانگی، الکتریکی، فروشگاه‌های انواع لوازم و قطعات یدکی، فروشگاه مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، کارگاه‌های صنعتی، جوشکاری، تراشکاری و مشابه، خشک‌شویی‌ها، مراکز نگهداری و خدمات سالمندان، معلولان و جانبازان، شرکت‌های خدمات اینترنتی، حمل و نقل عمومی.

2- ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهر نی‌ریز و شهرهای تابعه تا تاریخ 15 آذرماه ممنوع می‌باشد و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

3- شهرداران با هماهنگی فرماندهی انتظامی و همچنین همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نسبت به مسدودسازی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها اقدام و صرفاً در یک محل با نظر فرماندهی انتظامی نسبت به برقراری گیت ورودی و خروجی اقدام نمایند.

4- در خصوص ایمن‌سازی و نصب علائم ایمنی در محل‌های مسدود شده مقرر گردید: شهرداری ها و اداره راهداری و حمل و نقل اقدامات لازم را معمول و ادارات خدمات‌رسان، همکاری لازم را در این خصوص انجام نمایند.

5- برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها در سطح شهرستان ممنوع می‌باشد.

6- مقرر گردید: پلیس راه نی‌ریز- سیرجان نسبت به اطلاع‌رسانی به پلیس راه شهرستان‌هاو استان‌های همجوار، مبنی بر عدم سفر به شهرستان نی‌ریز اقدام لازم معمول نماید.
7- با توجه به اجرا و اهمیت طرح محله محور با هدف غربالگری مستمر و نظارت و مراقبت و حمایت از بیماران کرونایی، مقرر شد تمامی ادارات و نهادها به ویژه آموزش و پرورش در بحث فضای فیزیکی مدارس، اداره اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در بحث مساجد و حسینیه‌ها با ناحیه مقاومت بسیج سپاه همکاری لازم را به عمل آورند.

8- شهرداران و دهیاران نسبت به همکاری و در اختیار گذاشتن بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری برای آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را بعمل آورند.

9- با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و ممنوعیت هرگونه تجمع و برخورد برابر ضوابط و مقررات با برگزار کنندگان، تسهیل کنندگان و سخنرانان مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی و نهادها از برگزاری جلسات با حضور بیش از 11 نفر جلوگیری نمایند.

10- تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل می‌باشد و در این خصوص در ورودی‌های پارک‌ها و بوستان‌ها اطلاع‌رسانی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت پذیرد.

11- با توجه به اعلام وضعیت قرمز در سطح شهرستان مقرر شد همچنان نماز جماعات مساجد برگزار نگردد و اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف نسبت به اطلاع‌رسانی مبنی بر تعطیلی نمازهای جماعت در سطح شهرستان اقدام نمایند.

12- برگزاری هرگونه مراسم عروسی و مراسم ختم ممنوع می‌باشد و مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی دادستان، بخشداران و نیروی انتظامی نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم در سطح شهرستان اقدام نمایند.

13- تیم های بازرسی متشکل از ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید بازرسی‌ها از واحدهای صنفی اقدام کنند.


عکس: محمدعلی قربانیان روابط عمومی فرمانداری
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها