تعداد بازدید: ۷۷۳
کد خبر: ۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ - 2020 15 November
اعضای کتابخانه‌های نی‌ریز
٤٧٦٢ نفر عضو ٧ کتابخانه در شهرستان می‌باشند اما در شرایط کرونا، کتابخانه‌‌ها فعلاً تعطیل هستند.
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نی‌ریز به مناسبت هفته کتاب با اعلام اینکه شعار امسال هفته کتاب «دانایی- مانایی» می‌باشد درمورد وضعیت کتاب و کتابخوانی در نی‌ریز گفت: با تلاش کتابداران نی‌ریز ما هم از نظر عضو نسبت به جمعیت و هم عضو به کتاب و هم نسبت عضو به مساحت موقعیت مناسبتری نسبت به میانگین کشوری داریم.


اکبر عابدین‌نژاد با اعلام اینکه در نی‌ریز ٤ کتابخانه نهادی فعال و ٣ کتابخانه مشارکتی وجود دارد گفت: در مجموع ٧ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان فعالند. زیربنای کل کتابخانه‌های شهرستان٣٤٣٤متر می‌باشد که کل اعضاء فعال ٤٧٦٢ نفر و کل نسخه کتاب‌ها بیش از ١٠٧,٠٠٠ جلد می‌باشد.


وی در رابطه با آخرین وضعیت کتابخانه احمد نی‌ریزی گفت: متأسفانه کتابخانه احمد نی‌ریزی بعد از فروش ساختمان استیجاری‌اش حدود یک سال تعطیل شد و علت آن پیدا نکردن ساختمان مناسب بود.


خیلی سعی کردیم تا در همان محله سادات کتابخانه را مجدد راه‌اندازی کنیم اما این امر میسر نشد تا اینکه خوشبختانه  هیأت امنای محترم زینبیه کوی سجاد با واگذاری و بازسازی  یک طبقه از آن و با همراهی تعدادی از جوانان خیر و علاقه‌مند کتابخانه احمد نی‌ریزی در این محل مستقر شد و اگر مشکل خاصی به وجود نیاید منتظر بازگشایی در هفته کتاب خواهیم بود. البته به شرط آنکه ستاد کرونا مجوز این کار را به ما بدهد.


عابدین‌نژاد در ارتباط با کتابخانه قطرویه گفت: این کتابخانه چند سالی به علت کمبود نیرو تعطیل شد که با همت هلال‌احمر بنا شده به صورت مشارکتی راه‌اندازی شود و تأمین نیرو با هلال‌احمر و تجهیزات و منابع از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی است.


در این ارتباط منتظر تعیین تکلیف اداره کل هستیم.


همچنین قطعه زمینی از طرف شهرداری محترم قطرویه به کتابخانه اهدا شده و با توجه به قول ساخت توسط مدیر عامل محترم فولاد، پیگیر ساخت آن هستیم. در این رابطه نقشه‌های آن هم تهیه وتحویل شرکت فولاد شده است.


وی در رابطه با کتابخانه عمومی مشکان که هنوز استیجاری است گفت: با توجه به تهیه زمین و همراهی خیرین شالوده آن زده شده و منتظر کمک بیشتر خیرین محترم می‌باشیم تا ان‌شاا... مجوز ساخت و بودجه لازم را بگیریم.


عابدین‌نژاد با اعلام اینکه در حال رایزنی با اداره کل جهت کتابخانه سیار هستیم گفت: چون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بنا شده ١٢ شهرستان را که دارای روستاهای پراکنده هستند، در اولویت کتابخانه سیار قرار دهد به احتمال زیاد نی‌ریز هم می‌تواند دراولویت باشد.


البته بناشده ٥٠ درصد هزینه راه‌اندازی از طرف خیرین شهرستان تأمین شود که در همین جا از مردم فهیم شهرستان خواهشمندیم  ما را همراهی کنند.


مسئول اداره کتابخانه‌های نی‌ریز- در پایان در مورد کتابخانه امام صادق گفت: درحال پیگیری و راه‌اندازی کتابخانه امام صادق که به همت امام جمعه محترم ساخته شده هستیم تا ان‌شاا... در آینده نزدیک با تجهیز آن به عنوان کتابخانه عمومی در اختیار تمام همشهریان قرار دهیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها