تعداد بازدید: ۴۶۲۹
کد خبر: ۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ - 2016 14 December
مدیر شعب بانک انصار فارس گفت: طرح‌های تولیدی توجیه‌دار صنعتی بدون وثیقه ملکی می‌توانند وام‌های میلیاردی از بانک انصار بگیرند.
ایرج شمسینی غیاث وند افزود: طرح‌های اقتصادی توجیه دار، خود وثیقه‌ای است نزد بانک و این بانک در نظر ندارد که وثیقه مازادی از صاحبان این طرح ها دریافت کند.

وی با بیان این که بانک انصار تمامی طرح‌هایی که به آن‌ها تسهیلات پرداخت کرده را مورد پایش لحظه ای قرار می‌دهد، اضافه کرد: این پایش لحظه‌ای در قالب مشاوره به واحدهای تولیدی است تا هم از هزینه کرد تسهیلات در جای خود مطمئن شویم و هم تا جایی که بتوانیم با همکاری دانشگاه‌ها به این واحدها کمک‌های فنی و مشاوره ای نماییم.

این مسئول بیان داشت: طرح سردخانه، صنایع روشنایی، تولید شکلات، سیم و کابل، دامپروری و MDF از جمله طرح‌هایی است که تاکنون به این روش موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
غیاث وند با بیان این که بانک انصار به هیچ وجه به خواباندن خطوط تولید برای دریافت مطالباتش اعتقاد ندارد افزود: هیچ واحد تولیدی در فارس توسط بانک انصار تعطیل و یا حتی تملک نشده است.

وی بیان داشت: البته در برخی پروژه هایی که از این بانک تسهیلات دریافت کرده‌اند نگرانی‌هایی وجود دارد که امیدوارم بتوان با همکاری صاحبان این پروژه‌ها، واحدهای مذکور را سرپا نگه داشت.
مدیر شعب بانک انصار استان فارس با تاکید بر اینکه عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک، آنها را از سوددهی بازخواهد داشت، ادامه داد: باید سیستم ارباب و رعیتی از بانک‌ها برداشته شود تا بانک ها سودده و درآمدزا باشند.

وی گفت: گاهی عدم شناخت مردم از سیستم بانکی در بانک انصار باعث دوری مردم از این سیستم و برخی سوء تعبیرها شده است و تصور می‌کنند که آن‌ها از امتیازات برابری در مقابل پرسنل بانک و یا برخی نهادها برخوردار نیستند، این در حالی است که آگاهی مردم از دستورالعمل‌های بانک انصار، آن‌ها را از این موضوع آگاه خواهد کرد که هیچ فرقی بین مردم و اقشاری که به آن‌ها اشاره شد در بانک انصار وجود ندارد.

مدیر شعب بانک انصار فارس اضافه کرد: آشنایی مردم با دستورالعمل‌های بانکی برای پرداخت تسهیلات باعث می‌شود که آنها از امتیازات خوبی برای دریافت وام بهره مند شوند و بانک انصار در این خصوص با شفافیت کامل تمامی دستورالعمل ها را در اختیار مردم می گذارد.

غیاث وند با انتقاد از سیستم بانکی کشور که نتوانسته به اهداف یک سیستم جامع و کامل دست پیدا کند، افزود: عمده فعالیت بانک‌ها به افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات منوط شده، این در حالی است که بانک‌ها باید مانند یک سوپرمارکت مالی همه نوع خدمات مالی را ارائه داده و فروش خدمات بانکی داشته باشند.

وی بیان داشت: بانک انصار ارائه این نوع خدمات همچون لیزینگ، بیمه، صرافی و ... را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند تمامی خدمات مالی مشتریان خود را به صورت یکجا ارائه دهد.
غیاث وند ادامه داد: همچنین این بانک به دنبال احیای طرح‌های قدیمی است که راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه تخصصی و صندوق های خانگی از جمله آن‌هاست.

وی با تاکید بر این که بانک انصار طرح ملی فقرزدایی را در دستور کار خود قرار داده، افزود: این طرح به معنای کمک بلاعوض نیست بلکه با اجرای طرح‌هایی از جمله طرح‌های روستایی، به خانوارها بر اساس ضوابط و شرایط، تسهیلات 20 میلیون تومانی بدون کارمزد برای اشتغالزایی پرداخت می‌شود. مدیر شعب بانک انصار استان فارس با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش نسبت منابع به مصارف در فارس هستیم، ادامه داد:
متاسفانه فارس جزو کم مصرف ترین استان‌های کشور از منابع بانک انصار است که تا کنون با استفاده از راه‌های مختلف، موفق شده ایم این نسبت را در این استان به 60 درصد رسانده و تا پایان سال آن را به 85 درصد خواهیم رساند.

به گفته وی، در حال حاضر بانک انصار فارس از لحاظ رشد جذب منابع بانکی در بین بانک‌های انصار استان‌ها، رتبه اول و از لحاظ رشد مصارف، استان سوم می‌باشد.

غیاث وند با بیان این که بانک انصار به عنوان بانک عامل برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود، افزود: از این پس بانک انصار منتظر حضور مشتری نخواهد بود و با مراجعه به واحدهای تولیدی، پیشنهادهای منحصربه فرد را برای فروش خدمات خواهیم داد، همچنین به مسئولین استان اعلام کرده‌ایم آماده مشارکت در پروژه‌های اقتصادی در سطح فارس هستیم.

وی کاهش بروکراسی‌های اداری، پرداخت سریع تسهیلات، کمک به تولید ثروت در واحدهای تولیدی و ارائه خدمات بانکی در این واحدها را از جمله برنامه‌های بانک انصار برای تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

غیاث وند در پایان این نوید را هم داد که بانک انصار طرح‌هایی را برای واحدهایی که به اغما رفته اما قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد در دستور کار خود قرار داده است و امید است با این طرح‌ها، اقتصاد فارس دچار تحولات چشمگیری شود./ خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها