تعداد بازدید: ۷۶۴
کد خبر: ۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ - 2020 18 October
از ۱۵۶۷ پرونده تشکیل شده برای دریافت وام کرونا ۷۸۲ پرونده شامل دریافت وام شده‌اند و ۷۸۵ پرونده هنوز در صف وام قرار دارند.

امید شهدان:

بر اساس اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی١٣ دستگاه دولتی اقدام به نام‌نویسی افراد برای دریافت وام کرونا کرده‌اند و همچنین ۷ بانک هم مسئولیت پرداخت وام‌ها را به عهده گرفته‌اند.


بیشترین تشکیل پرونده برای وام کرونا را اداره راه و شهرسازی با ۱۰۶۷ پرونده در دستور کار خود داده است، همچنین بیشترین تشکیل پرونده توسط بانکها در بانک ملی انجام گرفته است که ۶۸۱ پرونده است.


بانک ملت با ۲۵۹ پرونده و ۶۹ پرونده پرداخت شده با ۳۷ درصد کمترین اقدام را داشته است.


گفتنی‌ است بانک رفاه کارگران و سپه با ۶۷ درصد تخصیص عملکرد بهتری نسبت به دیگر بانک‌ها از خود به جا گذاشته‌اند.


در همین رابطه جلسه‌ای در فرمانداری نی‌ریز تشکیل شده است که شرح آن را در زیر می‌خوانید:


جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نی‌ریز ۱۶ مهر، با هدف چگونگی اعطای وام‌های کرونا به مشاغل آسیب‌دیده برگزار شد که مسئولان علت عدم پرداخت وام‌ها را مسائل زیر دانستند:
- بسیاری از افراد در حال انجام مراحل اداری خود هستند.


- برخی از متقاضیان نتوانستند در زمان تعیین شده ثبت‌نام کنند.


- مشکل ضمانت، چک برگشتی، عدم تمایل و ایراد فنی سامانه از دیگر دلائل می‌باشد.


اسرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه گفت: کسانی که متقاضی هستند هرچه سریعتر جهت گرفتن تسهیلات کرونا مراجعه کنند؛ زیرا مهلت ثبت‌نام تا پایان مهرماه تمدید شده است.


مراد هدایت خطاب به رئیس اصناف گفت: اعطای وام کرونا باید به صورت غیرحضوری باشد و کافی‌نت‌ها را باید توجیه کنید تا جلوی تجمعات گرفته شود.


محمد خالقی رئیس بانک رفاه کارگران گفت: تعدادی هنوز به بانک مراجعه نکرده‌اند که غالب آنها راننده هستند و چنانچه مراجعه نکنند ناچاریم اسمشان را از لیست حذف کنیم.


محسن زردشت رئیس جدید بانک سـپه نی‌ریز گفت: با کمبود نیرو مواجه‌ایم. در حال حاضر یک نیرو برای این کار درنظر گرفته شده و با توجه به اینکه وام‌های دیگری مانند کمیته امداد و مشتریان خودمان داریم، با اعتراض مردم روبرو هستیم.


سرپرست فرمانداری نی‌ریز در پاسخ به سخنان زردشت گفت: شعبات بانک سـپه در شهرستان افزایش پیدا کرده است و باید خدمات را بیشتر کنید.


رئیس بانک سـپه در پاسخ گفت: تا بهتر شدن روند کار، از سوی شعبات تازه تأسیس زمان زیادی می‌برد و باید منتظر باشیم.


زینب اسفندیاری رئیس بهزیستی نی‌ریز در این جلسه گفت: در سال ۹۹، دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان به بانک معرفی شده‌اند.


مهدی درویش‌زاده مدیر کمیته‌امداد امام خمینی در ادامه گفت: ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به عبارتی دیگر ۹۱درصد اعتبار تخصیصی را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم و تسهیلات اشتغالزایی به افراد زیرپوشش کمیته امداد نی‌ریز اختصاص یافته است.


مدیر کمیته امداد نی‌ریز از همکاری نکردن بانک‌های ملت و صادرات گلایه‌ کرد.


هدایت سرپرست فرمانداری نی‌ریز از مدیر کمیته امداد خواست جهت رسیدگی بهتر، پرونده‌های تحت پوششی‌ها را به تمام شعبات بانکی شهرستان ارسال کند.


هدایت همچنین خاطر نشان ساخت: به کمک رسانه‌ها از بانک‌هایی که با ادارات کمیته‌امداد و بهزیستی تعامل دارند تجلیل شود.

 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها