تعداد بازدید: ۲۸۷۰
کد خبر: ۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ - 2016 12 December
روباهی که در اثر حادثه ای مصدوم شده و داخل یک گودال افتاده بود با تلفن یک شهروند توسط محیط بانان نجات پیدا کرد.
حسین قانع: جواد مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر نی ریز گفت: صبح روز پنجشنبه 18 آذرماه با تلفن یک شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره از وجود یک روباه مصدوم در حوالی شهرک سنگ نی ریز مطلع شدیم. محیط بانان این اداره به سرعت روانه محل اعلام شده شدند.

 در نزدیکی شهرک سنگ نی ریز و در یک گودال روباهی مصدوم که قادر به حرکت نبود و در ظاهر سالم بود مشاهده گردید. محیط بانان با رعایت جوانب احتیاط برای مصدوم نشدن روباه وحشی که مصدومیتش بیشتر نشود ابتدا پارچه ای روی چشمان او گذاشته و می بندند و سپس او را با  آرامی به اداره حفاظت محیط زیست منتقل کردند. یکی از دامپزشکان شهرستان برای معاینه و معالجه فرا خوانده شد.

که ایشان اعلام نمود این روباه احتمالاً هنگام عبور از جاده با یک اتومبیل برخورد کرده و صدمه دیده است و چند روز باید بگذرد تا  وضعیت حیوان وحشی کاملاً مشخص گردد. این روباه سپس مورد درمان داروئی و تیمار شدن قرار گرفت و پس از دو روز به یک محل امن ویژه نگهداری حیوانات که توسط یک دوستدار محیط زیست فراهم شده منتقل گردید.

مهدی پور ضمن تشکر از این همشهری وظیفه شناس گفت: شهروندان گرامی مراتب تضییع حقوق حیوانات و یا تخریب محیط زیست که گاهی شامل صدمه رساندن به محیط زندگی انسانها نیز می شود را می توانند با شماره تلفنهای 53838080 و یا 09177824257 اطلاع دهند و محیط بانان را در راستای کمک رساندن به انفال(نعمتهای الهی متعلق به همه) یاری نمایند.






غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
درود برهمشهریان دوستدار طبیعت
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها