تعداد بازدید: ۹۷۷
کد خبر: ۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ - 2020 11 October
بحران با شروع فصل سرد، مردم هنوز ماسک نمی زنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز با اعلام مثبت شدن ۱۹ مورد جدید ابتلا به کروناویروس و افزایش شمار مبتلایان به ۳۴۰ نفر، در رابطه با احتمال همه گیری در نی ریز به مردم هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، به گفته دکتر « داور آل داود» از این تعداد ۱۰ مورد مرد و ۹ مورد زن به این بیماری مبتلا شده اند که سن آن ها ۴ تا ۳۷ ساله است و فقط دو مورد مسن و یک کودک در بین مبتلایان دیده می شود.

او همچنین از افزایش موارد بستری و بیماران بدحال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ مورد بدحال در بیمارستان بستری شده اند که با توجه به پرشدن بیمارستان های دیگر شهرهای کشور، این موضوع برای شهرستان نی ریز نیز بسیار نگران کننده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان  با بیان اینکه بحران کرونا با شروع فصل سرد آغاز شده است عنوان کرد: متأسفانه هرچه بیشتر مردم از شرایط کنونی و بحران کرونا آگاه می شوند حساسیت آن ها برای رعایت نکات بهداشتی کمتر می شود.

وی افزود: بیشتر مردم موضوع ابتلا و پیامدهای بعد از آن را ساده تلقی می کنند و در سطح شهر هنوز بیشتر مردم ماسک نمی زنند و در اماکن تجمعی همچنان فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی گردد که اگر مردم همانند قبل همکاری نکنند به هیچ عنوان نمی توان مانع بدتر شدن اوضاع شد.

این متخصص قلب و عروق در رابطه با احتمال همه گیری و وخیم شدن اوضاع شهرستان به مردم هشدار داد و اضافه کرد:تنها راه جلوگیری از این بحران همکاری مردم شهرستان با رعایت   موارد بهداشتی و زدن ماسک می باشد.

گفتنی است از ۳۴۰ مورد مثبت ابتلا به کووید۱۹ در نی ریز تاکنون، ۲۶۹ مورد بهبود و ۴ مورد فوتی به ثبت رسیده است.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها