تعداد بازدید: ۹۱۲
کد خبر: ۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ - 2020 03 October
حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده:
خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «‌محیطی که در آن نگرانی و ترس باشد، جای زندگی کردن نیست.»
حجت‌الاسلام رضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 11 مهر به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: «فلسفه وجود پلیس در هر کشوری یعنی نظم‌بخشی و تأمین امنیت جامعه که از مؤلفه‌های مهم نیروی انتظامی است. چون نظم و امنیت محترم است، مجریان آن نیز محترم هستند.»

وی افزود: «پیامبر اسلام(ص) فرمود: هر کس سه چه چیز در دنیا داشته باشد، مثل این است که همه چیز دارد؛ تنی سالم، شهری امن و آرام و قدرت تهیه مایحتاج زندگی. 

در مسئله امنیت، همه دستگاه‌ها مسئول هستند و مردم نیز نباید کوتاهی کنند. در جامعه اسلامی وقتی کسی کژی‌ها و نابسامانی‌ها را می‌بیند، باید گزارش دهد یا خودش جلوی آن را بگیرد؛ اما متأسفانه ما بی‌تفاوت شده‌ایم و انتظار داریم دیگران این کار را انجام دهند.»

رحمانی‌زاده به جنبه‌های دیگری از امنیت اشاره کرد و گفت: «امنیت رعایت عدالت در احکام و داوری‌ها، امنیت شغلی و اقتصادی، امنیت غذایی و سکنایی (محل سکونت) نیز مهم است و دولت اسلامی باید بتواند آن را تأمین کند. اما متأسفانه این روزها مردم دچار گرفتاری‌های متعددی بخصوص برای تهیه مسکن و حتی تأمین کرایه آن شده‌اند.»

خطیب جمعه نی‌ریز به روز جهانی کودک اشاره کرد و عنوان داشت: «دوران کودکی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی است که والدین باید بتوانند آن را به خوبی مدیریت کنند و تأثیر زیادی در زندگی آینده دارد. والدینی که تربیت فرزندشان را رها می‌کنند، یا ناشی از تنبلی‌شان است و یا جهل و نادانی در روش تربیت کودک. آنها فکر می‌کنند اگر کودک را رها کنند، زمانه آنها را تربیت می‌کند.»

وی افزود: «چرا مهدهای کودک که یک نهاد آموزشی است، خدمات و مجوز خود را از یک نهاد خدماتی مثل بهزیستی می‌گیرد؟ رهبر انقلاب در نشست با وزیر آموزش و پرورش فرمودند که مهدهای کودک باید زیر نظر آموزش و پرورش باشد و به حال خود رها نشود.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به اربعین حسینی گفت: «ائمه در طول تاریخ نسبت به یادآوری یاد سیدالشهدا(ع) کوتاهی نکردند. یاد و نهضت سیدالشهدا(ع) نباید کمرنگ شود و باید زنده بماند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها