تعداد بازدید: ۱۵۴۴
کد خبر: ۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ - 2020 22 September
عمل موفقیت‌آمیز و کم‌نظیر پیوند پوست و بافت زیرپوستی توسط رئیس بیمارستان شهدا انجام شد.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: به گفته مدیر داخلی بیمارستان شهدا، یک عمل کم‌نظیر پیوند پوست و بافت زیرپوستی توسط دکتر محسن رفیعی متخصص جراحی ارتوپدی در بیمارستان شهدا انجام شد و به بهبودی کامل بیمار انجامید.

رضا کامرانی در این باره عنوان داشت: بیمار جوان ۲۰ ساله‌ای بود که حدود دو ماه قبل به دنبال سانحه موتورسیکلت دچار آسیب مچ پا و کنده‌شدن بافت نرم پاشنه شده بود؛ به طوری که استخوان پاشنه و تاندون آشیل مچ پا بدون پوشش و در تماس با محیط بود. پای بیمار در مرکز دیگری تحت ترمیم اولیه قرار گرفته بود که نتیجه آن ناموفق بود و دو ماه را با شرایط نامطلوب سپری می‌کرد.

وی افزود: در صورت عدم انجام عمل جراحی، راه رفتن و توانایی کار کردن بیمار مختل می‌شد و با توجه به زخم باز مچ پای بیمار، امکان ایجاد عفونت استخوان و عوارض بسیار زیاد آن وجود داشت.

کامرانی گفت: عمل جراحی بیمار در اصطلاح پزشکی ترمیم به روش فلپ‌گذاری بود که در سه مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، بافتهای نامطلوب از مچ پا برداشته و شستشوی مناسب انجام شد و بستر زخم آماده‌سازی گردید. در مرحله دوم، بافت پوششی به همراه عروق و اعصاب به صورت کاملاً ظریف از ناحیه ساق پا جداسازی گردید و در ناحیه مچ پا قرار داده شد. در مرحله آخر بازسازی، بیمار تحت پیوند پوست که از ناحیه ران جدا شده بود قرار گرفت. خوشبختانه تمامی مراحل فوق به صورت موفقیت‌آمیز انجام شد و بیمار بعد از گذشت یک ماه از جراحی، به صورت کامل بهبود پیدا کرد.

مدیر داخلی بیمارستان شهدا در پایان گفت: تمامی مراقبتهای بعد از عمل و همچنین بخشی از هزینه درمان بیمار توسط یکی از خیرین شهرستان به نام محسن پارسایی پرداخت شد.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها