تعداد بازدید: ۲۸۸۳
کد خبر: ۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ - 2016 06 December
مدیر کل دامپزشکی فارس از مشاهده نشدن هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در این استان خبر داد.
به گزارش هورگان و به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر یعقوب مهندس مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در فارس مشاهده نشده است و شهروندان می توانند با خیال راحت فرآورده های مرغی و تخم مرغ را که در مراکز مجاز عرضه می شود، استفاده کنند.

وی افزود: اصول علمی ایجاب می کند که پایش و مراقبت های لازم صورت گیرد تا اگر مورد مشکوکی مشاهده شد کارهای لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه کارشناسان و دامپزشکان ما برای پیشگیری از ورود این بیماری تمام مسائل مربوط به طیور و پرندگان در استان را رصد و بررسی می کنند افزود: اگر موردی در این زمینه در استان مشاهده شود اجازه ورود محصولات به بازار داده نمی شود بنابراین هیچ نگرانی برای مردم استان در این زمینه وجود ندارد.

مهندس ادامه داد: در خصوص جلوگیری از وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان، همکاری و آگاه بودن صنف تولید کننده یکی از ابزار های کمک کننده ما در امر پیشگری از این بیماری و حفظ سلامت مردم در استان است که اقداماتی در استان انجام شده است.

او بیان کرد: تیم های بهداشتی دامپزشکی استان بر تمام کشتارگاه های فعال در بحث طیور نظارت دارند به طوری که یک دکتر و حدود 5 دستیار و کاردان تمام محصولات آنها را بررسی می کنند و پس از تایید اجازه عرضه محصولات به بازار داده می شود.

مهندس اظهارداشت: علاوه بر این کارشناسان بهداشتی خاص واحد های کشتار طیور نیز در مراکز بسته بندی مرغ و تخم مرغ حضور دارند و بر نحوه عرضه محصولات به بازار نظارت های لازم را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: هر محموله مرغ گوشتی برای رسیدن به کشتارگاه باید با تایید گواهی سلامت دامپزشک مرزعه خارج و به کشتارگاه وارد شود و با تایید نهایی کارشناسان دامپزشکی محصولات خود را دراختیار مردم قرار دهند.

مهندس خاطر نشان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقب های دقیق در خصوص بیماری آنفلوانزای پرندگان ضروری است اما به این معنا نیست که مشکلی وجود دارد.

مهندس تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان های بین المللی منشاء بیماری آنفلوانزای پرندگان، پرندگان مهاجر است لذا درخواست ما از مردم به ویژه کسانی که در مناطقی که پرندگان مهاجر در آن مکان وارد شده است، خودداری از صید این پرندگان مهاجر است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها