تعداد بازدید: ۲۵۴۸
کد خبر: ۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ - 2016 03 December
امام جمعه نی ریز:
آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 12 آذر ماه بر لزوم شایسته سالاری و انتصاب مدیران و مسئولین اصلح و شایسته در رأس امور تأکید کرد.

مهدی منفرد: هر کس را مدیر و مسئول جامعه نگذارید و افراد صالح و شایسته را مدیر قرار دهید. کسی که شایستگی ندارد، نباید به عنوان مدیر جامعه انتخاب شود.


این مطلب را آیت ا... فقیه امام جمعه شهرستان و نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه 12 آذرماه بیان نمود و افزود: همه ما باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنیم و زیر پرچم قانون باشیم. قانون اساسی ما برگرفته از قرآن است و همه موظف به عمل به قانون هستیم.


آیت‌ا... فقیه در ادامه مباحث خود در زمینه امر به معروف و نهی‌از منکر، با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فرائض مهم دینی است و جامعه باید در سایه نظارت ملی و مبارزه با فساد سالم بماند.


ایشان ‌ادامه داد: پیامبر می‌فرماید ایمان به خدا، صله‌رحم و امر به معروف و نهی از منکر از با فضیلت‌ترین چیزها است و شرک، قطع رحم و امر به منکر و نهی از معروف از بدترین کارها نزد خداوند است.


آیت‌ا... فقیه در ادامه با اشاره به این موضوع که در جامعه کوچکترها احترام بزرگترها را نمی‌گذارند، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: از ما نیست کسی که احترام بزرگترها را نگذارد .


خطیب جمعه نی‌ریز ضمن اشاره به روایتی از امام علی(ع) در مورد فساد در جامعه گفت: وقتی شما امر به معروف نمی‌کنید، جلو گناه را نمی‌گیرید و جامعه را اصلاح نمی‌کنید، چگونه می‌خواهید در جوار رحمت پروردگار قرار بگیرید.


عضو خبرگان رهبری روایتی دیگر از حضرت علی(ع) را چنین بیان کردند: خدا لعنت کند کسانی که امر به معروف و نهی‌از منکر می‌کنند؛ اما خود عمل نمی‌کنند. چنین افرادی منافق‌اند.


آیت‌ا... فقیه ادامه داد: بنابراین برای سعادت خود و فرزندان و داشتن جامعه‌ای‌ سالم، باید محیط زندگی و جامعه خود را از هر نظر سالم نگاه دارید. چون اگر جامعه فاسد باشد، به عقاید انسان نیز لطمه وارد می‌شود.


 ایشان همچنین اشاره‌ای به سخنان رهبر انقلاب در 7 آذر نمود و گفت:‌شما مردم نباید سکوت کنید، باید در مقابل عمل خلاف تذکر دهید و نگذارید جامعه آلوده و خون شهدا پایمال شود.

ایشان ادامه داد: این که قبور شهدا را گلباران و یک شاخه گل روی قبرها می‌گذارید کافی نیست. نگاه کنید و ببینید آنها برای چه شهید شدند؛ آنها برای استقلال کشور، آزادی ملت و درمان درد دردمندان شهید شدند. نباید بگذارید عده‌ای حقوق مردم را پایمال کنند.


امام جمعه نی‌ریز در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای هفته گفت: امروز، روز تصویب قانون اساسی، روز آزادی ملت، روز استقلال ایران و روز به ثمر نشستن خون شهداست. جمهوری اسلامی را حفظ کنید و به قانون عمل کنید. همه ما باید به قانون عمل کنیم و زیر پرچم قانون باشیم؛ این قانون، قانون اسلام و قرآن است و همه از بالا تا پایین باید به آن عمل کنیم.


عضو خبرگان رهبری، همچنین اشاره‌ای به روز معلولین کرد و گفت: در ازدواج‌ها دقت کنید تا کمتر شاهد مشکلات جسمانی در بین فرزندان باشیم،‌ کسی که می‌تواند فرزند سالم به دنیا بیاورد، چرا باید باعث نقص عضو در بدن فرزندش شود؟


آیت‌ا... فقیه ضمن یادآوری روز دانشجو گفت: دانشگاه‌ها باید جوانهای انقلابی بار بیاورند، دانشجو باید ظلم ستیز و اهل اسلام و قرآن بوده و برا ی جامعه مفید باشد.


ایشان با اشاره به روز هواپیمایی، گریزی به حادثه تصادم دو قطار در هفته گذشته زد و گفت: برای مال دنیا اینقدر خرابکاری نکنید. حفظ ‌جان، مال و ناموس مردم بر همه ما واجب است.‌ نباید هر کسی را مسئول بگذارید؛ باید افراد صالح و شایسته را مسئول و مدیر قرار دهید. کسی که شایستگی ندارد، نباید مدیر جامعه شود.


امام جمعه نی‌ریز ‌در پایان از مردم خواست در نمازجمعه آینده که مصادف با روز شروع امامت حضرت ولی‌عصر(عج) است، شرکت و با کمک و حضور خود، جشنی مناسب و شایسته برگزار کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها