تعداد بازدید: ۴۴۹۵
کد خبر: ۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ - 2016 29 November
قاضی کرامت بلاغی که زمانی در شعبه 102 دادگاه جزایی فسا مشغول قضاوت بود، یکی از رکوردداران صدور حکم‌های جایگزین خلاقانه به حساب می‌آید.
به گزارش هورگان به نقل از فسایی در پرونده او صدور احکامی مثل مطالعه کتاب گناهان کبیره و امتحان دادن از روی آن برای نوجوانانی که از روی ناآگاهی مشروبات الکلی همراه داشتند و ظرفشویی و کمک در آشپزی برای مردی که در شروع زندگی مشترک همسر خود را کتک زده بود، به چشم می‌خورد.

قاضی کرامت بلاغی در جریان دستگیری یکی از توزیع کنندگان CD‌های مبتذل و غیر مجاز، او را به تهیه و توزیع دو هزار CD با موضوعات مذهبی، اخلاقی، خانوادگی، فرهنگی، تربیتی، علمی و آموزشی محکوم کرد و آزادی محکومی دیگر، مشروط به این شد که ظرف 6 ماه فن جوشکاری را بیاموزد و پروانه مهارت فنی و حرفه‌ای را به دادگاه ارائه کند.

او در سال ۸۸ مردی را محکوم کرد که به همسرش هر سال ۱۰ روز گل هدیه بدهد، در غیر اینصورت با سه ماه و یک روز حبس مواجه خواهد شد.

این مرد با اتهام رها کردن زندگی مشترک و ترک نفقه و ضرب و شتم همسرش مورد تعقیب قرار گرفته بود و دادگاه پس از رسیدگی او را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد؛
اما با توجه به نداشتن سابقه کیفری، حکم او سه سال معلق شد، مشروط بر این که با همسرش خوش برخورد باشد، سیگار را ترک کند، نفقه همسرش را مرتب پرداخت کند و به مدت سه سال، هر سال در 10 روز متفاوت برای او گل بخرد به شکلی که پایان نوبت دهم سالگرد ازدواج آنها باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها