تعداد بازدید: ۲۸۱۳
کد خبر: ۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ - 2016 23 November
رئیس کل دادگستری فارس:
رئیس کل دادگستری استان فارس، با اشاره به آمار ۸۰۰ نفری تلفات جاده‌ای این استان طی شش ماه اول امسال و به استناد آمار پزشکی قانونی، رشد بیش از ۵ درصدی آن را نگران کننده دانست.

به گزارش هورگان و به نقل از  خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی‌مهر در چهارمین نشست شورای قضایی استان فارس پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی و مرگ و میر ناشی از آن را نیازمند عزم و اراده همه نهادها و سازمان‌های متولی دانست.

وی واحد شدن مدیریت نظارت و کنترل حوادث ترافیکی را مورد تأکید قرار داد و افزود: جاده‌های استان فارس با وجود بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه خیز یکی از پرحادثه‌ترین جاده های کشور به‌شمار می‌رود و لازم است دستگاه‌های متولی در راستای کاهش این حوادث در اجرای طرح پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی که توسط معاونت اجتماعی دادگستری فارس در شورای پیشگیری استان طراحی و تدوین کرده، همکاری کنند.

وی همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس در راستای انجام مأموریت های سازمانی، تعامل و انسجام بین ادارات و نهادهای وابسته به دستگاه قضایی را مهم ارزیابی کرد.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: با تقویت، هماهنگی و انسجام بین مجموعه‌های وابسته به دستگاه قضایی در استان می‌توانیم ارتقاء عملکرد و اشراف بیشتر در حوزه نظارت ها را شاهد باشیم .

القاصی مهر با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی‌ها باید کاربردی و اثر بخش باشد؛ گفت: هیأت‌های بازرسی باید منصفانه‌، عادلانه و با آگاهی و اشراف کامل به بررسی مسائل بپردازند .

وی بازرسی و نظارت‌های مستمر را تضمین کننده سلامت اداری خواند و خاطر نشان کرد: آنچه به نظام صدمه وارد می‌کند، مسأله فساد است و در قانون مهمترین نقش در جهت مبارزه و مقابله با فساد برای دستگاه قضایی و سازمان های وابسته به آن تعریف شده بنابراین ورود مجموعه قضایی به مسئله فساد باید در چارچوب قانون، قاطع و بدون ملاحظه باشد .

رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: در مواردی که مفاسد کشف شده مستند و مسجّل شده و رأی قطعی دادگاه در این خصوص صادر شود وظیفه مجموعه قضایی براساس مواد مطرح در قانون اطلاع رسانی به عموم مردم است .

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از فساد هستند در اولویت برنامه‌های نظارتی مجموعه قضایی و سازمان بازرسی قرار دارند، گفت: نظارت بر این ادارات و نهادها با دقت بیشتر انجام می‌شود .

رئیس کل دادگستری استان فارس با قدردانی از مجموعه پزشکی قانونی استان و دستاوردهای علمی این مجموعه در کشف علمی جرائم، گفت: اقدامات انجام شده بخصوص در امر پژوهش و تحقیقات و همچنین ارتقاء شاخص‌های آموزشی نماینگر مدیریت علمی و کاردان در این مجموعه است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها