تعداد بازدید: ۲۸۳۰
کد خبر: ۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ - 2016 22 November
دكتر مسعودي:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: می‌توان با کمک‌های مالی به تولیدکنندگان، زیرساخت‌های تولید محصولات صنایع دستی را نوسازی کرد.
به گزارش هورگان و به نقل از خانه ملت اصغر مسعودی با اشاره به موانع متعددي كه بر سر راه توليد و صادرات صنايع دستي وجود دارد، و داشتن ظرفیت مناسب کشورمان در تولید و صادرات صنایع دستی به کشورهای مختلف، گفت: این صنعت می‌تواند اشتغال پایدار را رقم بزند و مسئولان این عرصه باید سیاست‌های مدونی را برای توسعه و رشد در صادرات صنایع دستی تبیین کنند.

 مسعودی با اشاره به وجود ظرفیت مناسب کشورمان در تولید و صادرات صنایع دستی به کشورهای مختلف، گفت: این صنعت می‌تواند اشتغال پایدار را رقم بزند و مسئولان این عرصه باید سیاست‌های مدونی را برای توسعه و رشد در صادرات صنایع دستی تبیین کنند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه موانع متعددی بر سر راه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی وجود دارد، اظهار کرد: برخی موانع موجب شده تا بسیاری از تولیدات کشورمان در این حوزه از بین برود و کسی سراغ احیای آنها نرود.

وی ضمن تاکید بر اینکه رشد صادرات صنایع دستی نیازمند حمایت در حوزه‌های قانونگذاری و اجرایی است، ادامه داد: می‌توان با کمک‌های مالی به تولیدکنندگان، زیرساخت‌های تولید محصولات صنایع دستی را نوسازی کرد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، محصولاتی با قیمت ارزان‌تر به بازار عرضه شود.

مسعودی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف دنیا می‌توانند میزبان صنایع دستی ایرانی باشند، افزود: بر این اساس می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی محصولات این صنعت را به دنیا معرفی کرد؛ تجربه نشان داده ذوق و هنر بکاررفته در تولید محصولات چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و این امر یکی از راه‌های پیدا کردن بازارهای هدف جدید و توسعه صادرات است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف واسطه‌ها از دیگر راهکارهای توسعه صادرات صنایع دستی است زیرا وقتی سود بیشتری به تولیدکنندگان برسد، حتما این افراد تلاش بیشتری برای تولید محصولات باکیفیت‌تر و مطابق با ذائقه مشتریان می‌کنند.

عضو کمیته تخصصی «ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری» کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه برخی از کشورها با بهره گیری از  صنایع دستی ایرانی، اقدام به تولید محصولات مختلفی در این عرصه می کنند؛ از این رو نباید از یاد برد که ادامه چنین روندی می‌تواند آسیب بزرگی برای بازار محصولات صنایع دستی باشد./
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها