تعداد بازدید: ۳۵۵۱
کد خبر: ۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ - 2016 31 October
سر شماری پائیزه حیات وحش همزمان با سراسر کشور در منطقه حفاظت شده بهرام گور آغاز شد.

 حسين قانع: بنا بر اعلام  مسئول  منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه سر شماری پائیزه در این منطقه، از امروز(10 آبانماه) همزمان با سراسر کشور و استان آغاز شد. در این طرح 3 روزه محیط بانانی از اداره های نی ریز، بختگان، شهرستانهای همجوار، کارشناسانی از اداره کل محیط زیست استان فارس ، NGO های محیط زیستی و همچنین دوستداران محیط زیست شهرستان حضور دارند.

احمد رستگار افزود: این طرح سرشماری هرساله در مناطق حفاظت شده و پارکهای ملی کشور انجام می گردد؛ و هدف از آنها، برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته، بررسی عوامل تهدید، شناسایی مناطق مستعد برای ارتقاء سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه های مناسب و مستعد برای احیای جمعیت گونه های متنوع پستاندار در دو میلیون هکتار از مناطق حفاظت شده، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش است و در 16 منطقه شکار ممنوع استان فارس اجرا می شود.

سال گذشته نیز آمار در این پارک ملی و منطقه حفاظت شده حکایت از افزایش نسبی کلیه گونه های وحوش بود و امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش رشد  آنها باشیم. این طرح تا روز چهارشنبه  12 آبان ادامه خواهد داشت و سرشماری درمنطقه حفاظت شده بختگان در آذرماه انجام خواهد شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها